בצומת קפלן בת"א התקיימה הערב (שבת) הפגנה בנוכחות עשרות אלפים, ובהם משפחות חטופים שדורשות עסקה, וארגוני מחאה שקוראים להחלפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
נהג קילל מפגינים באזור דרך נמיר ושאול המלך המשיך בנסיעה ודרס חמישה מהם - ארבעה נפצעו באורח קל, ואישה נפצעה באורח בינוני. הנהג הוא כדורגלן עבר שמאמן כיום קבוצה בליגה נמוכה. הוא יובא הבוקר להארכת מעצר בחשד ל"סיכון חיי אדם בנתיב תעבורה".
1 צפייה בגלריה
תיעוד דריסת מפגינים בהפגנה בקפלן
תיעוד דריסת מפגינים בהפגנה בקפלן
הרכב הדורס
(צילום: איתי רזיאל)
בחקירתו הלילית טען ש"הייתה תקלה מכנית ברכב החשמלי". לכן, לדבריו, הרכב האיץ ללא יכולת לעצור מידית. לטענת הדורס, הוא "עשה כל שניתן כדי להימנע מדריסת מפגינים".
מהמשטרה נמסר: "נהג רכב פגע תוך כדי נסיעה באזרחים והמשיך בנסיעה עד שנעצר על ידי השוטרים. האזרחים שנפגעו מקבלים טיפול רפואי והנהג יועבר לחקירה".
בתיעוד האירוע נראים נוסעי הרכב מקללים את המפגינים, וכשהשוטרים ניסו להרגיע את הנהג - הוא האיץ ודרס מפגינים. אחת מהן סיפרה ל-ynet: "זה היה מחזה קשה, הכול קרה מהר. לא הספקנו לברוח מהרכב. עצוב שהגענו למצב הזה, אבל זה לא ימנע ממני להגיע להפגנה גם בשבוע הבא".
דרור סלעי, שהיה עד לאירוע, סיפר: "הוא ממש חיפש לדרוס מפגינים. הוא נסע במהירות מטורפת, פגע במפגינה שעפה לצידי הכביש, ובהמשך כשהייתה מוטלת המשיך לדהור ופגע במפגינה נוספת".
עדת ראייה נוספת לאירוע סיפרה: "חשבתי שזה מחבל, ואז הבנתי שזה יהודי. הוא פשוט שם גז לכיווננו, לתוך המפגינים. הוא ממש עשה את זה בכוונה. רצתי הצידה שהוא לא יפגע בי, ניגשתי לאחת הפצועות שדיממה מהראש וחיפשתי רופא יעזור לה. היא הייתה מטושטשת אבל בהכרה".