הפועל ת"א רשמה הערב (שני) שיא שלילי היסטורי, כשספגה את ההפסד הגבוה בתולדותיה - 6:0 להפועל באר-שבע בטוטו-טרנר - שהמשיך את היכולת החלשה שלה העונה בליגת העל.
"קיבלנו גולים שלא היינו צריכים לקבל", אמר המאמן המנוצח, סלובודן דראפיץ' בסיום. "זה עליי. לא דיברתי עם אף אחד מההנהלה, אגיע לאימון כרגיל. אם ההנהלה חושבת שמישהו אחר יכול לעשות משהו אחר, היא מוזמנת לנסות. אני חושב שאני יכול להוציא את הקבוצה מהמצב הזה. אם איבדתי את חדר ההלבשה - אקום ואלך".
4 צפייה בגלריה
דראפיץ'
דראפיץ'
"לא דיברתי עם אף אחד מההנהלה". דראפיץ'
(צילום: דניאל כהן)
דראפיץ' הוסיף: "אני מאמין שאפשר לעשות דברים טובים. יש לנו את נס ציונה, היא בליגה שלנו והכל פתוח. אנחנו מנסים לעשות שינויים ואמרנו שצריך לעשות את המאמץ עד ינואר, לראות מה אפשר להביא".
"לא נעים, אולי גם אנחנו צריכים לעבור את התקופות האלה", הסביר המאמן האדום. "לחשוב טוב במה טעינו ולהמשיך הלאה. יש לי חלק בתבוסה, אני בראש המערכת".
מהעבר השני, אליניב ברדה, המאמן המנצח, חגג כמובן: "המשכנו היום הרבה דברים טובים שעשינו מול מכבי חיפה. כאשר ממשיכים עם אותם דברים חיוביים, בסוף זה עובד והערב זה עבד".
4 צפייה בגלריה
גורפינקל בהלם
גורפינקל בהלם
גורפינקל בהלם
(צילום: דניאל כהן)
"אחרי המשחק נגד חיפה לקחתי את השחקנים ואמרתי להם תודה רבה, הגיע להם מילה טובה על אף ההפסד", הוסיף ברדה. "מצד שני, הסתיים רצף והיום התחלנו אחד חדש. הראש שלי כבר בסכנין, נגד יריבה שהרבה זמן לא ניצחנו במגרשה הביתי".
על הפער מחיפה, אמר ברדה: "פער משמעותי, אני לא מסתכל עליו. אנחנו צריכים להתעסק בעצמנו ולייצר סדרה של ניצחונות. אנחנו לא תלויים בעצמנו. אמשיך להאמין שאפשר לקחת אליפות עד שסטטיסטית זה לא יתאפשר".
תומר חמד, שכבש צמד במשחק, הקדיש את השערים לאביו שנפטר: "ניצחון מרשים. היה חשוב להראות שרק אחרי משחק אחד שבו היינו יותר טובים והפסדנו שאנחנו מסוגלים. משחק מושלם שלנו. בקבוצה יודעים שאני עובר תקופה לא פשוטה. הייתה לי הרגשה שזה למען אבא שלי, לעילוי נשמתו, הגולים מוקדשים לו".
4 צפייה בגלריה
ברדה
ברדה
סיבות טובות לחיוכים. ברדה
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל
שגיב יחזקאל
יחזקאל חוגג
(צילום: הרצל יוסף)

המספרים מההשפלה ההיסטורית

6
זו התבוסה הגדולה בתולדות הפועל ת"א. הפועל ת"א מעולם לא חטפה שישייה בעבר. השיא לפני כן היה 5:0 – והוא התרחש 5 פעמים (3 מהן מול מכבי ת"א)
6
הפועל באר-שבע השוותה את הניצחון הגדול ביותר בתולדותיה, יחד עם ה-0:6 מול מכבי יפו ב-1978
36
שערים ספגה הפועל ת"א ב-17 המחזורים הראשונים – הכי הרבה בתולדות המועדון
3
בשנות ה-2000 היו רק שלוש קבוצות שספגו יותר ב-17 המחזורים הראשונים: הפועל עכו 2018, אחי נצרת 2010 וצפרירים חולון 2001 - כולן ירדו ליגה באותה עונה
8
אפשר לקרוא לזה סוג של נקמה: ההפסד הכי גדול של באר-שבע הוא מול הפועל ת"א - 8:0 ב-1970
נתונים: ירון משעל