מכירת הכרטיסים למשחקה של נבחרת ישראל מול אנדורה ביום שני הקרוב (21:45) בירושלים הופסקה בפתאומיות. באתר חברת הכרטיסים "לאן" לא ניתן עוד לרכוש כרטיסים למשחק שייערך במסגרת מוקדמות היורו. הסיבה: חשש שאוהדי בית"ר ירושלים ינסו לפרוץ לדשא ולפוצץ את המשחק שיתקיים באצטדיון טדי, כנקמה על העונש הכבד שהוטל על הקבוצה בעקבות אירועי גמר הגביע.
התסיסה בקרב אוהדי בית"ר החלה כבר אחרי פרסום פסק הדין המקורי של בית הדין של ההתאחדות, בעקבות פריצתם של אלפי אוהדים לדשא בסמי עופר בסיומו של גמר הגביע – מה שגרם לביטול טקס ההנפה ולמילוטו של הנשיא יצחק הרצוג מהאצטדיון. בית הדין הרחיק את הקבוצה מהשתתפות בקונפרנס-ליג בעונה הבאה, ובעקבות העונש החלו אוהדים רבים לקרוא לרכישת כרטיסים מסיבית למשחק נבחרת ישראל מול אנדורה, במטרה לפרוץ לדשא ולגרום לפיצוצו. הם אף החלו בהתארגנות ברשתות החברתיות במטרה לתאם היכן יישבו יחד, כדי ליצור גוש גדול של אוהדים שיהיה קשה לעצור. הם גם יצאו להפגנות מתחת לביתו של תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף וחסמו לזמן קצר את צומת אלוף שדה, עד שהמשטרה פתחה את הציר.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
(צילום: צילום מסך, מתוך אתר "לאן")
עם זאת, העונש המקורי ללא נשאר על כנו. אופ"א הודיעה להתאחדות כי אין זה בסמכותו של בית הדין להרחיק את בית"ר מהמפעלים האירופיים, אלא אם ישלול ממנה את הגביע ויעביר אותו למכבי נתניה. כתוצאה מכך בוטל העונש, ואתמול (שלישי) הוחלף בעונש כבד אחר – הפחתת שלוש נקודות ממאזנה של הקבוצה והרחקתה מהשתתפות בגביע בעונה הבאה.
העונש החדש רק העצים את הכעס בקרב האוהדים, שלא מוכנים לעבור על כך בשתיקה. הם מתכננים להפגין היום מתחת לבתיהם של תובע ההתאחדות והדיינים שגזרו עליהם את העונש, אך זהו רק צעד קטן. החל מפרסום העונש אתמול, הורגשה עלייה ניכרת בקצב רכישת הכרטיסים למשחק של נבחרת ישראל מול אנדורה, ובהתאחדות לכדורגל חושדים כי אוהדי בית"ר עומדים מאחורי המהלך, כחלק מניסיון לפגוע בניהולו התקין. לדברי גורם במשרד הכרטיסים "לאן", ההתאחדות דרשה ממנו להפסיק את מכירת הכרטיסים: "המכירה נעצרה. אנחנו מקבלים הוראות מההתאחדות לכדורגל".
בתגובה, הודיעה ההתאחדות: "עד לפגישה מחר בצהריים עם השר לבטחון לאומי, שר הספורט, גורמי המשטרה הבכירים ביותר ונציגי ההתאחדות לכדורגל בראשות המנכ״ל ניב גולדשטיין, הוחלט על עצירת מכירת הכרטיסים למשחק הנבחרת ב-19.6 מול אנדורה באצטדיון טדי. קרוב ל-12,000 אוהדים הבטיחו את מקומם עד כה והמכירה תתחדש רק לאחר שנשתכנע כי הועמדו כל התנאים להבטחת קיומו התקין של המשחק".
הדגשנו כבר פעמיים במכתבים לגורמים הרלוונטים ב-6.6 ואתמול בצהריים כי האיומים לפגוע במשחק מצד עברייני ספורט מחייבים מענה מצד רשויות החוק. ההתאחדות, מיותר לציין, תתבע עד חורמה כל מי שיעז לחרוג מכללי ההתנהגות ויסב נזק ספורטיבי ותדמיתי לנבחרת ישראל, הכדורגל הישראלי ומעל לכל מדינת ישראל. עדכון בנושא הועבר לאופ"א, שמגבה את ההתאחדות לקבל כל החלטה לטובת המשחק בהתאם לכללים. איומים מחייבים טיפול ומיגור. כניעה של הכדורגל הישראלי והספורט הישראלי לעבריינות היא שריקת הסיום להפסד שאין ממנו חזרה".
בקרבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אישרו: "מחר יתקיים דיון חירום של השר עם נציגי משטרה, התאחדות, הפרקליטות, והמועדון - כדי לנסות לטפל בזה".