לאחר שמכבי חיפה הוגרלה אתמול (שישי) נגד פיורנטינה בשמינית גמר הקונפרנס-ליג, ב'סקיי' איטליה העלו היום כתבה בה ניתחו את הירוקים. בין השאר דובר על השחקנים המרכזיים, על כוכבי העבר וגם על תקרית דיא סבע.
מי שזכה למחמאות רבות הוא ליאור רפאלוב. "הוא גדל במחלקת הנוער של המועדון, וחזר לקבוצה אחרי עשר שנים בבלגיה", כתבו על הקשר. "יש לו בעיטות חופשיות נהדרות, משפחה יפהפיה ולבוש אופנתי. במגזין 'ווג' אפילו דירגו אותו ברשימת 11 הכדורגלנים שעונדים את סרט השיער בצורה היפה ביותר. אפשר להגיד שמדובר בדייויד בקהאם הישראלי".
1 צפייה בגלריה
רפאלוב
רפאלוב
"בקהאם הישראלי". רפאלוב
(צילום: עוז מועלם)
על מאמן הירוקים, מסאי דגו, נכתב: "את הקבוצה מוביל מסאי דגו, המאמן הצעיר ביותר מתוך כל הקבוצות שעדיין מתחרות בקונפרנס-ליג", נכתב על מאמן האלופה הישראלית. "בעונה שעברה הוא עוד אימן במחלקת הנוער. הוא נוטה לשחק עם שלושה בלמים, וזו שיטת הדגל שלו, שנראה שעובדת לו די טוב - כי קבוצתו ספגה הכי מעט שערים בליגה הישראלית".
בנוסף, התייחסו בכתבה השפעת מלחמת "חרבות ברזל" על הקבוצה וגם לפרשת דיא סבע: "הקבוצה קיימה שלושה משחקי בית באצטדיונים נייטראלים, בהונגריה וקפריסין, בעקבות המלחמה. אחד השחקנים הטובים והאהובים של הקבוצה, דיא סבע, שהוא ישראלי ממוצא פלסטיני, לא שיחק מאז חודש אוקטובר בכלל פוסט שפירסמה אשתו ברשתות החברתיות בו קראה להפסקת הלחימה. בינואר הוא הושאל לקבוצה מאיחוד האמירויות".
האיטלקים כמובן לא שוכחים את הניצחון של הירוקים על יובנטוס בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה שעברה: "מדובר באתגר לא פשוט מבחינת פיורנטינה. באוקטובר 2022 מכבי חיפה ניצחה 0:2 את יובנטוס בביתה בליגת האלופות, כשלפני כן היא רשמה ניצחונות על פארמה (ב-1993, במפגש כפול בגביע המחזיקות בו האיטלקים עלו בתום דו-קרב פנדלים) וסיימה בתיקו בחוץ מול ליבורנו (ב-2006 בשלב הבתים של גביע אופ"א).
גם כוכבי העבר של הקבוצה צויינו: "במועדון עברו לא מעט שמות מוכרים בכדורגל האירופי, ביניהם המאמן אברם גרנט, שהיה קרוב ב-2008 לזכייה בליגת האלופות עם צ'לסי. בין הכוכבים ששיחקו במועדון אפשר למצוא את יוסי בניון ואיגביני יעקובו, להם הייתה היסטוריה עשירה בפרמייר-ליג".
עוד נכתב בכתבה כי "מכבי חיפה היא סמל לעירוב של שחקנים מכל הלאומים. משחקים בקבוצה שחקנים מהאיטי, אנגולה, ניז'ר, רוסיה, צרפת, גרמניה, קרואטיה, ארה"ב (קני סייף) ושבדיה".