הגרלה אטרקטיבית וסופר-מסקרנת למכבי חיפה בשמינית גמר הקונפרנס-ליג. הירוקים יפגשו לצמד משחקים את פיורנטינה, פיינליסטית המפעל ומי שמדורגת במקם השמיני בסרייה א' האיטלקית. המשחק הראשון ייערך כנראה בהונגריה (או במגרש "הביתי" בו תארח האלופה הישראלית) ב-7 במרץ. הגומלין כעבור שבוע בפירנצה.
החבורה של מסאי דגו הגיעה להגרלה לא כמדורגת, לאחר שעברה בשלב הפלייאוף בצמד משחקים את גנט (0:1 במשחק "הביתי" בהונגריה ו-1:1 שלשום בבלגיה שהבטיח את העלייה). עוד לפני כן נשרו משלב הבתים של הליגה האירופית, שם סיימו במקום השלישי על חשבון פנאתינייקוס.
4 צפייה בגלריה
פיירו
פיירו
פיורנטינה ממתינה. פיירו
(צילום: ATTILA KISBENEDEK / AFP)
4 צפייה בגלריה
פיורנטינה
פיורנטינה
יריבה אטרקטיבית. פיורנטינה
(צילום: Alessandro Sabattini/Getty Images)

תואר אירופי ברזומה - וגם ארבעה גמרים

פיורנטינה היא ללא ספק אחת היריבות הכי קשות שמכבי חיפה הייתה יכולה לקבל, אך גם כזו שנמצאת בתקופה פחות טובה. היא מדורגת רק במקום השמיני בסרייה א' והשיגה ניצחון בודד בשבעת משחקיה האחרונים. בשבוע האחרון, למשל, סיימה ב-1:1 מול אמפולי.
את העונה האירופית הנוכחית פתחו הוויולות בשלב הפלייאוף של מוקדמות הקונפרנס-ליג, שם גברו על ראפיד וינה. לאחר מכן סיימו בראש הבית, שכלל גם את גנק, פרנצווארוש וצ'וקאריצ'קי, אך רשמו שלוש תוצאות תיקו - שתיים מהן מול מוחמד אבו פאני וחבריו.
4 צפייה בגלריה
בלוטי
בלוטי
הגיע בינואר. בלוטי
(צילום: Gabriele Maltinti/Getty Images)
הסגולים יכולים להתהדר בתואר אירופי ברזומה, אך הוא הושג לפני יותר מ-60 שנה - גביע המחזיקות ב-1961. מה שכן, הם השתתפו בארבעה גמרים נוספים, אחד מהם היה גמר הקונפרנס-ליג אשתקד, אז נוצחו בצורה דרמטית 2:1 על-ידי ווסטהאם.
אנדראה בלוטי, למרות שהגיע בחלון ההעברות האחרון, הוא אולי השם הכי מוכר של פיורנטינה. החלוץ הוותיק משתף פעולה בחוד עם הארגנטינאים ניקו גונסאלס ולוקאס בלטראן.
4 צפייה בגלריה
איטליאנו
איטליאנו
קדנציה שנייה בפירנצה. איטליאנו
(צילום: Gabriele Maltinti/Getty Images)
המאמן הוא וינצ'נזו איטליאנו, לו זו קדנציה שנייה בפירנצה. הוא נמצא על הקווים של הקבוצה מקיץ 2019/20 ואשתקד הוליך את פיורנטינה למקום השביעי בטבלה וכאמור גם לגמר אירופי.
הגרלת שמינית הגמר המלאה
סרבט ז'נבה - ויקטוריה פלזן איאקס - אסטון וילה מולדה - קלאב ברוז' סן ז'ילואז - פנרבחצ'ה דינמו זאגרב - פאוק סלוניקי שטורם גראץ - ליל מכבי חיפה - פיורנטינה אולימפיאקוס - מכבי ת"א
פורסם לראשונה: 13:52, 23.02.24