ה-1:5 הגדול של מכבי חיפה על מכבי נתניה הכריע - האליפות נשארת עונה שלישית ברציפות בכרמל. הפועל באר-שבע, שהייתה הכי קרובה לאתגר את הירוקים ולזכות בצלחת לראשונה מאז 2017/18, תסתפק ככל הנראה בסגנות (אם תשמור על פער הנקודה ממכבי ת"א השלישית במחזור הנעילה). לצד האכזבה, מתנחמים בבירת הנגב בכך שלמרות הנחיתות התקציבית ועומס המשחקים (שלב הבתים בקונפרנס-ליג), הצליחה הקבוצה למתוח את יריבתה עד הסוף. השאלה שנשאלת כעת היא, לאן האדומים הולכים מכאן?
האימפריה מכה שלישית: האליפות של מכבי חיפה

היתרון: המשכיות על הקווים

בהפועל באר-שבע כבר יודעים, שהיתרון היחסי של המועדון שלהם במאבק המשולש מול מכבי חיפה ומכבי ת"א בעונה הבאה, טמון ביציבות של המערכת. זאת מאחר שבמכבי חיפה צפוי להגיע בקיץ צוות מקצועי חדש, ובמכבי ת"א, נכון לכרגע, עתידו של המאמן אייטור קראנקה עוד לוט בערפל. לעומת אלה, אליניב ברדה כבר הצהיר בשבוע שעבר שהוא מעוניין לממש את חוזהו ולהמשיך על הקווים. לא מן הנמנע שהצוות של המאמן יגדל, כשיצטרף עוזר מאמן נוסף לצידו של מאור מליקסון, אם זה ירצה להמשיך.
6 צפייה בגלריה
מליקסון וברדה
מליקסון וברדה
הצוות יוגדל? מליקסון וברדה
(צילום: עוז מועלם)

הזרים: קלימלה ופאון ימשיכו

בנוסף, סגל השחקנים צפוי לעבור שינוי, אך לא דרמטי. שחקניה הבכירים של באר-שבע כבר מחזיקים בחוזה לעונה הבאה, כשרק הצעה קוסמת מאירופה יכולה להביא לעזיבתם. כך לדוגמא עומרי גלזר, שמחזיק בדרכון רומני, עשוי לעניין קבוצות אירופאיות ורמזי ספורי בוחן הצעות מדובאי.
השינוי המשמעותי יהיה בגזרת הזרים. אסטרטיט סלמאני אמור לחזור מחצי עונת השאלה, אך בבאר-שבע ינסו למכור אותו חזרה לקבוצה במולדתו שבדיה, כשפטריק קלימלה ישאר כחלוץ הזר. אדריאן פאון שנרכש מפטרולול הרומנית יישאר. אנדראה מרטינש מסיים את חוזהו והוא יעזוב.
6 צפייה בגלריה
קלימלה אחרי השער השני של באר-שבע, אתמול
קלימלה אחרי השער השני של באר-שבע, אתמול
לא מוותרים עליו. קלימלה
(צילום: עוז מועלם)
גם הלדר לופס ויוג'ין אנסה מסיימים חוזה, כשבאר-שבע תציע ללופס להישאר עונה נוספת והוא יצטרך להחליט האם לענות בחיוב או להתאחד עם משפחתו בפורטוגל. מבחינת אנסה, למרות שבסיום העונה הפגין יכולת טובה, מצפים במועדון למצוא שחקן התקפה זר טוב יותר. בהנחה שלא יימצא כזה, יוצע לו להישאר.
בכל מקרה ינסו בהפועל באר-שבע לצרף לפחות שני שחקנים זרים לקישור ולהתקפה, כשבראש הרשימה עומד פטריק טוומאסי ממכבי נתניה, שראשי הקבוצה לוטשים עיניים לעברו כבר תקופה ארוכה. שאפי סולימנוב, שעד לא מזמן נחשב לאחד מכוכבי הקבוצה, לא אמור להישאר נוכח הירידה ביכולתו ובעיקר בעקבות התקריות האלימות בהן היה מעורב, ובראשן זו במשחק נגד מכבי חיפה, בגינה הוא הורחק ל-10 משחקים.
6 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע יוג'ין אנסה מול שחקן מכבי חיפה מוחמד אבו פאני, דניאל סונדגרן
שחקן הפועל באר-שבע יוג'ין אנסה מול שחקן מכבי חיפה מוחמד אבו פאני, דניאל סונדגרן
בבאר-שבע מצפים למצוא שחקן התקפה טוב יותר. אנסה
(צילום: עוז מועלם)

הסגל הישראלי: שאלת עומרי גלזר

מבחינת הסגל הישראלי, רוב השחקנים צפויים להישאר. עומרי גלזר, שרשם עונה אדירה, ימשיך כשוער ראשון אלא אם יירכש על ידי קבוצה אירופית. לאריאל הרוש יוצע להישאר כשוער השני, וגם במקרה שגלזר יעזוב, הוא לא צפוי לקבל מיידית את אפודת השוער הראשון ויצורף שוער נוסף, מתוך כוונה להשאיר בסגל שני שוערים בכירים.
בהגנה מיגל ויטור, בעל אזרחות ישראלית, ימשיך יחד עם איאד אבו עביד, שבמועדון מקווים שיחזור לכשירות מלאה עם תחילת ההכנות. איתן טיבי מוערך מאוד ויוצא לו חוזה לעונה נוספת. אור בלוריאן ואמיר אריאלי הצעירים מחזיקים בחוזים ארוכי טווח ואחד מהם צפוי לבקש לצאת בהשאלה.
6 צפייה בגלריה
עומרי גלזר שוער הפועל באר-שבע
עומרי גלזר שוער הפועל באר-שבע
ימשיך כשוער ראשון אלא אם יירכש על ידי קבוצה אירופית. גלזר
(צילום: עוז מועלם)
חאתם אל-חמיד אמור לחזור בהשאלה מהפועל חיפה, אך נראה שהסיכויים שהוא ירצה לחזור לדרום נמוכים. מבחינת המגינים, אם הלדר לופס יעזוב יצורף מגן שמאלי בכיר, כשאביב סולומון ימשיך כגיבוי. אור דדיה ושגיב יחזקאל יאיישו את עמדת המגן הימני.
רועי גורדנה, עדן שמיר ושי אליאס, שהיוו את שלישיית הקישור המרכזי הכי טובה של באר שבע העונה, ימשיכו. במועדון מקווים שאליאס יצליח כבר בקיץ לחזור לאימונים לאחר הפציעה הקשה שעבר בברכו. יחד איתם ימשיך מריאנו בריירו ויצטרף קשר זר למרכז הקישור. רמזי ספורי ודור מיכה ימשיכו לאייש את הקישור ההתקפי עם אדריאן פאון ושחקן זר נוסף, כשיוני סטויאנוב שיחזור מהשאלה בנס ציונה יתמודד על דקות משחק.
6 צפייה בגלריה
יוני סטויאנוב חוגג
יוני סטויאנוב חוגג
יחזור מהשאלה ויתמודד על מקומו ברוטציה. סטויאנוב
(צילום: עוז מועלם)

שבירו יחזור?

בהתקפה איתי שכטר לא ימשיך ואם לא יפרוש הוא יחפש קבוצה בה יוכל לקבל דקות משחק משמעותיות יותר. תומר חמד אמור להישאר, אך אם יבקש לעזוב לא צפויים לעמוד בדרכו. בכל מקרה יצורף שחקן התקפה ישראלי נוסף.
לקבוצה מספר מושאלים צעירים שאמורים לחזור מהשאלה אך לא נראה שמישהו מהם עתיד לקבל הזדמנות אמיתית. מדובר ברום אליגון, מועתסם עיסוי, ניב אליאסי, נתנאל חגאני ועילאי מדמון. תומר יוספי, שמושאל להפועל חיפה, יחזור לפתיחת האימונים אך לא נראה שימשיך והוא עשוי לעבור בעסקה במסגרתה תרכוש באר-שבע שחקן אחר דוגמת טוומאסי מנתניה.
6 צפייה בגלריה
שחקן עירוני קריית שמונה איתמר שבירו
שחקן עירוני קריית שמונה איתמר שבירו
עונה לקריטריון המקצועי של ברדה. שבירו
(צילום: גילי נחושתן)
אופיר דודזאדה, שמסיים חוזה במכבי ת"א, ואיתמר שבירו, שירד ליגה עם קריית שמונה, הם שחקנים שעונים לקריטריונים של הצוות המקצועי, אך בבאר-שבע לא בהכרח ששים להחזיר אותם.