בדקה ה-85 של משחק הגומלין מול שריף טירספול, כשמחמוד ג'אבר הניף את הרגל ושלח לרשת את הכדור שהנשים את קמפיין ליגת האלופות של מכבי חיפה, דיא סבע, דולב חזיזה וליאור רפאלוב כבר ישבו על הספסל. הם לא הוחלפו כמחוות כבוד בגלל שהמשחק כבר הוכרע, אלא להפך - בגלל שהוא עדיין לא הוכרע. הם היו אמורים להציל את מכבי חיפה, אבל בסוף מישהו היה צריך להציל אותם.
במהלך ששלובים בו אומץ ומצוקה, נואשות ואכזבה, החובה להשאיר את מכבי חיפה בחיים גולגלה לפתחם של סוף פודגוראנו, חמזה שיבלי, אריק שוראנוב ודין דוד. שער אחד בלבד ב-175 דקות מול הבונקר של שריף לא עזר לשכנע שמכבי חיפה מצאה את המחליף של עומר אצילי, אבל שלושה שערים ב-22 דקות הראו שהיא אולי מצאה את המחליפים של המחליפים שלו. זה היתרון היחידי בפרידה מאצילי - שעכשיו באמת לכולם במכבי חיפה יש תחליף.
2 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
נשארו בחיים. שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
דגו
דגו
תוכנית ב' עבדה מצוין. דגו
(צילום: עוז מועלם)
ההרכב הנועז שהעלה מסאי דגו, עם שישה שחקני התקפה וקשר אחורי בודד למקרה ששחקני שריף ילכו לאיבוד ובטעות יעברו את החצי, זכה שלא בצדק למיתוג "אול-אין". רק כאשר הדקות נקפו והכרעה לא הושגה, התברר שלא הכל נזרק פנימה, שמאחורי ה"הכל" של מכבי חיפה יש "באמת הכל". אחרי צ'ארון שרי ופרנצדי פיירו, אחרי סבע ורפאלוב, אחרי חזיזה וענאן חלאילי באגפים, עדיין נותרו לדגו כגיבוי ארבעה שחקני התקפה נוספים, שכניסתם היא זו שהכריעה את המשחק.
יתאמץ ככל שיתאמץ, יהיה נועז ככל שיהיה, דגו לעולם לא יצליח להיות יותר משוגע מהסגל של מכבי חיפה. שחקנים שחלקם לא יקבלו דקות בליגת העל קירבו אותה עוד צעד למפעל הכדורגל היוקרתי ביותר. הגומלין מול שריף היה יום טוב לבסיס הפירמידה של מכבי חיפה, שרוחבה הובהר היטב, אבל יום רע מאוד לשפיץ שלה, שהתגלה כקהה מכפי שאפשר היה לצפות.
תוכנית ב' של דגו עבדה מצוין, אבל הצרה עם תוכנית ב' היא שנדרשים לה רק אם תוכנית א' משתבשת לחלוטין. אם תוכנית ב' הייתה כל כך טובה היא הייתה תוכנית א', ויותר מאשר מכבי חיפה צריכה שחקנים שיצילו אותה מצרות, היא זקוקה לאלו שימנעו ממנה להיקלע אליהן מלכתחילה.
השחקן החשוב ביותר בסגל של מכבי חיפה לעונה הקרובה, אפילו יותר מהשוער שאולי יחליף את איתמר ניצן או הקשר האחורי שאפשר רק לקוות שההורים שלו כבר יצאו לדייט ראשון, הוא סבע. בנעליים הגדולות של אצילי, ושכר שאפילו השחקן הטוב בישראל בשנתיים האחרונות לא זכה לו, המשחק מול סלובן ברטיסלבה הוא הזמן המושלם עבור סבע לתבוע בעלות על מכבי חיפה. קבוצה שיש לה כל כך הרבה שחקנים מחליפים טובים, מחפשת את האחד שלא יהיה לו תחליף.