משחקו הראשון של קיליאן אמבאפה כקפטן נבחרת צרפת היה אתמול (שישי) מושלם מבחינתו. צמד שערים ו-0:4 מהדהד על הולנד בפתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2024 של הטריקולור. הכוכב בן ה-24 הגיע ל-38 שערים במדים הלאומיים והוא טיפס למקום החמישי ברשימת כל הזמנים של הנבחרת הצרפתית, כשהוא מדיח משם את קארים בנזמה.
וזה לא רק זה. אמבאפה (מלך שערי המונדיאל האחרון בקטאר למי ששכח) כבש 18 פעמים ב-21 משחקיו האחרונים בנבחרת. רק שחקן צרפתי אחד כבש יותר בכמות כזו של משחקים: ז'וסט פונטיין. אמבאפה, שבישל את השער הראשון לאנטואן גריזמן, רשם את האסיסט ה-20 שלו בנבחרת, וצימק את הפער מחלוץ אתלטיקו מדריד, שמחזיק בשיא (28) במדי הטריקולור.
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
18 שערים ב-21 משחקיו האחרונים בנבחרת. אמבאפה
(צילום: EPA)
"קפטן בר מזל", הייתה הכותרת ב"ל'אקיפ", שם הוסיפו: "שלושה חודשים אחרי גמר המונדיאל, צרפת לא גילתה רחמים ופשוט מחצה את הולנד. אין דבר טוב יותר מזה, זה היה פסטיבל כיפי במיוחד נגד נבחרת הולנדית חלשה". גם ברדיו מונטה קרלו הלכו באותו כיוון: "אמבאפה היה מנצח התזמורת, שבבכורה שלו כקפטן של הנבחרת הציג משחק יוצא דופן".
על שיתוף הפעולה עם גריזמן, אחרי הדיווחים על סכסוך בין השניים, כתבו: "היו הרבה שאלות, אבל הם הוכיחו לכולם מה הם שווים ביחד כבר בשניות הראשונות". ב"לה פריזיאן" חגגו אף הם: "המופע של גריזמן ואמבפה, שני האומנים שיתפו פעולה וחזרו לנבחרת עם קלאס".
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
"רצינו להמשיך במומנטום אחרי המונדיאל". אמבאפה
(צילום: AFP)
"רצינו להמשיך במומנטום אחרי המונדיאל", אמר אמבאפה בסיום. "אנחנו מאוד שמחים. זה צעד ראשון בדרך, אבל יש עוד על מה לעבוד. המשכתי לעשות את העבודה שלי, לעזור לצוות ולהיות החלטי. זה עבד היום, אבל זו רק התחלה".
אמבאפה החמיא גם לשוער מייק מניאן, שערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת: "חשוב שהוא שמר על השער נקי. זו הפעם הראשונה שלו כשוער וזו התחלה אדירה שבילו. אני מקווה שזה יעניק לו ביטחון להמשך. כולנו תומכים בו".
4 צפייה בגלריה
"קפטן בר מזל": שער ה"ל'אקיפ"
"קפטן בר מזל": שער ה"ל'אקיפ"
"קפטן בר מזל": שער ה"ל'אקיפ"
מאמן צרפת, דידייה דשאן, החמיא לאמבאפה: "הוא היה מעורב בכל רגע במשחק ונהנה. יש לו רצון לשחק טוב ולצח". על המשך הדרך, הוסיף: "ני שמח שלא ספגנו. זה נהדר וחשוב לנצח בבית, אבל עכשיו יש לנו את אירלנד בדאבלין ואין הרבה זמן להתאושש".

קומאן: "לא היה לנו סיכוי"

ומה היה למאמן המפסיד להגיד בסיום? "לא היה לנו סיכוי אם כבר בדקה השמינית אנחנו בפיגור 2:0", אמר רונלד קומאן. "נגד נבחרת אדירה כזו אתה צריך להיות טוב מאוד. הצגנו משחק חלש, לא ציפיתי שאלה יהיו הבדלי הרמות".
4 צפייה בגלריה
קומאן מתוסכל
קומאן מתוסכל
"לא ציפיתי שאלה יהיו הבדלי הרמות". קומאן
(צילום: AFP)
"אני לא רוצה לחפש תירוצים להופעה הגרועה הזו", הוסיף קומאן "היינו צריכים להיות הרבה יותר אגרסיביים ולעשות פחות טעויות. לא מוצא שום דבר חיובי באיך שנראינו".