כפי שפורסם ב-ynet ספורט, שני המשחקים של מכבי חיפה ומכבי תל אביב אתמול (חמישי) בסמי עופר ובבלומפילד שימשו כפיילוט למניעת הגבלות התקהלות במגרשי הכדורגל. במשרד הבריאות יידרשו לסגור מייידית כניסת קהל בהסתמך על התמונות מהאצטדיונים.
במהלך היום נשלחו אמנם למשרד הבריאות וממנו למשרד ראש הממשלה, תמונות מהמשחקים אמש, שכללו הפרות המוניות מצד אוהדים של מכבי תל אביב ומכבי חיפה. בעקבות זאת נשלחה דרישה מטעם משרד הבריאות למניע כניסת קהל, אולם בסופו של דבר לא תימנע כניסת קהל במחזור הליגה הראשון. זאת, בעקבות התערבותו של שר התרבות והספורט חילי טרופר, אשר שוחח עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ופרויקטור הקורונה פרופסור סלמאן זרקא.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
החשש הוא שבעקבות נתוני התחלואה תוגבל או תימנע לחלוטין כניסת הקהל. המבחן הגדול יהיה במשחק הנבחרת בשבת בסמי עופר נגד אוסטריה.
משרד התרבות והספורט כבר הודיע כי יגביר פיקוח וידאג שהכרוז יקרא לשמירת הכללים בכל כמה דקות. מהמשרד כבר נעשתה פנייה למשטרה לאכוף את הנושא.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
״הכל רגיל״, אמרו גורמים המעורים ממשרד הספורט. בעקבות זאת המנהלת הוציאה הודעה: ״בשעות האחרונות התקיימו שיחות בין אנשי משרד רוה״מ ואנשי משרד הספורט לראשי מנהלת הליגות, וזאת על רקע תמונות של אלפי אוהדים שלא עטו מסיכות במשחקים שנערכו אתמול במסגרת תחרויות אופ״א.
3 צפייה בגלריה
שר הספורט חילי טרופר
שר הספורט חילי טרופר
שר הספורט חילי טרופר
(צילום: אורן אהרוני)
"הובהר על ידי אנשי משרד רוה״מ כי במקרה שהקהל ימשיך בחוסר שיתוף הפעולה ולא יקפיד על עטיית מסיכות באצטדיונים, לא יהיה מנוס מלאסור את הגעתו למשחקים וזאת עקב הפרת הנחיות משרד הבריאות. בהתאם לכך סוכם כי במשחקים שייערכו מחר במחזור פתיחת העונה, במקרה של אי עטיית מסיכות, עשוי שופט המשחק לעצור את המשחק ולבקש באמצעות הכרוז מהקהל לעטות מסיכות טרם חידושו. במידה והאוהדים לא ישתפו פעולה, הממשלה תקדם תקנות שימנעו את הגעתם למשחקים. המשטרה תיערך בכוחות מתוגברים לחלוקת דוחות לכל מי שיפר את התקנות. בנוסף, שחקני כל הקבוצות והשופטים יעלו למגרש לטקס הפתיחה עם מסיכות, והקפטנים של שתי הקבוצות יפנו לקהל בבקשה משותפת על מנת שיקפידו על עטיית מסיכות במהלך כל המשחק בהתאם להנחיות משרד הבריאות".