דסה וחזן מדברים לקראת אנדורה
(צילום: ONE)
נבחרת ישראל מגיעה למשחק הערב (21:45) נגד אנדורה באצטדיון טדי, במסגרת המחזור הרביעי במוקדמות יורו 2024, כשהיא דרוכה במיוחד. למרות הניצחון על בלארוס (1:2) בסוף השבוע, לא שכחו בנבחרת את הדרך לשם, וחוששים מקשיים דומים נגד אחת הנבחרות החלשות באירופה, שצברה עד כה נקודה בלבד.
ברקע, יש לציין, קיימות דאגות נוספות שלא קשורות לכדורגל, ובראשן האיומים מצד אוהדי בית"ר ירושלים לפרוץ למגרש כתגובה לעונש שספגה הקבוצה בבית הדין העליון של ההתאחדות (הרחקה מגביע המדינה והפחתת שלוש נקודות). בשל האיומים, מכירת הכרטיסים הופסקה זמנית, נערך דיון מיוחד אצל השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, תוגברה האבטחה ונסגרו השורות התחתונות באצטדיון טדי.
2 צפייה בגלריה
סולומון, פרץ וגלוך
סולומון, פרץ וגלוך
שחקני הנבחרת. לא רוצים שום הפתעות הערב
(צילום: עוז מועלם)
כאמור, בעקבות היכולת החלשה במחצית הראשונה נגד בלארוס, שלא ניצחה ב-16 המשחקים האחרונים, והניצחון שהושג רק בזכות כדור קרן של אוסקר גלוך בתוספת הזמן, המאמן הלאומי אלון חזן והקפטן אלי דסה ניסו לשדר אתמול במסיבת העיתונאים לקראת אנדורה כי ישראל אינה פייבוריטית.
החשש ממה שנראה כתסריט אבסורדי, נוכח הפערים באיכויות בין הנבחרות, נובע גם מהסיבה שציין הקשר מנור סולומון אחרי הניצחון על בלארוס - התקופה לאחר סיום העונה, ההצטרפות המיידית לאימוני הנבחרות וההכנה לקראת חידוש האימונים בקבוצות. "זו התקופה הכי קשה בכדורגל, והיא פוגעת גם בנו", אמרו בנבחרת.
רומניה (מקום שני, 7 נקודות), שנראית כיריבה הגדולה ביותר של ישראל (מקום שלישי, 4 נקודות) על הכרטיס השני ליורו מבית 9, תתארח הערב (21:45) אצל שווייץ המובילה (9 נקודות), ובנבחרת מקווים לנצל את הסיטואציה ולהדביק את הפער מהרומנים, שנגדם ישחקו הכחולים-לבנים בפגרת הנבחרת הבאה, ב-9 בספטמבר. "לא מעניינת יכולת ולא חשוב כלום, רק לנצח את אנדורה", הסבירו בנבחרת.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל שון וייסמן
שחקן נבחרת ישראל שון וייסמן
יקבל את הקרדיט בהרכב. וייסמן
(צילום: עוז מועלם)
חזן לא תירגל את ההרכב לקראת המשחק הערב, ורמז כי הוא מתלבט לגבי שילובו של אוסקר גלוך, שלמרות שער הניצחון הציג יכולת חלשה נגד בלארוס, ככל הנראה בעקבות הדקות המעטות שקיבל בקבוצתו האוסטרית, רד בול זלצבורג. בנסיבות הנוכחיות מעדיף חזן להכניס את שחקן הכנף לעניינים בהדרגתיות. נראה כי מי שיקבלו את הקרדיט הם שון וייסמן ודולב חזיזה, במידה שיהיה כשיר, על חשבון תאי בריבו וליאל עבדה המאכזב. התלבטות נוספת היא בין דור פרץ לנטע לביא. "שאף אחד לא יחשוב שיהיה טיול נגד אנדורה, נגמרו הימים האלו", אמרו בנבחרת.
ההערכה היא כי 15 אלף אוהדים יגיעו לטדי, אחרי שהמשטרה הפשירה מכירה של 3,000 כרטיסים. מאחורי הקלעים יש ניסיון לצנן את המחאה של אוהדי בית"ר, כשגם הבעלים ברק אברמוב מסייע להתאחדות בפניה לראשי האוהדים שלא "לפוצץ" את המשחק.