ייתכן שבסופו של הקמפיין, דווקא הגול המקרי בתוספת הזמן של אוסקר גלוך יהיה שווה כרטיס היסטורי ליורו 2024 בגרמניה. אותו כדור קרן שמצא את הרשת של בלארוס וקבע 1:2 דרמטי בתוספת הזמן, באצטדיון הריק בבודפשט, הפך אמש (שישי) לחגיגת ניצחון, למרות אחת ההופעות הפושרות של נבחרת ישראל בקמפיין המוקדמות הנוכחי.
המשחק מול בלארוס וזה שיתקיים ביום שני הקרוב נגד אנדורה, בטדי, סומנו מראש ככאלה שהכחולים-לבנים חייבים לנצח. ועדיין, אמש (שישי), למרות תוצאת הסיום, ישראל התקשתה מול אחת הנבחרות החלשות באירופה, כזו שלא ניצחה 16 משחקים ברציפות, במשך שנתיים, ושספגה בשני המשחקים הראשונים בקמפיין שבעה שערים. בלטה לרעה המחצית הראשונה, כשהמחליפים בראשות דולב חזיזה הביאו את השינוי מהספסל.
2 צפייה בגלריה
אלון חזן במשחק של נבחרת ישראל מול רומניה
אלון חזן במשחק של נבחרת ישראל מול רומניה
הציל את המשחק בזכות החילופים. חזן
(צילום: עוז מועלם)
פרץ השמחה של המנהל המקצועי, יוסי בניון, עם שריקת הסיום, שיקף עד כמה הניצחון הציל את ישראל ממעידה כמעט בלתי הפיכה. "השער של גלוך הוא נטו מזל", הודו בנבחרת בנימה ביקורתית כלפי המאמן אלון חזן. "יש כמה שחקנים שלא יכולים להיות שחקנים בנבחרת, צריך להוריד אגו ולהחזיר שחקנים שבחוץ ויכולים לעזור לנבחרת להגיע ליורו מהבית אולי הכי חלש שהיה לישראל מאז שהצטרפה לאירופה. אנשים לא מבינים שבמקרה של הפסד היינו במקום האחרון בבית הזה. רק מזל ויכולות אישיות הביאו לנו את הניצחון, שום תכנון. המאמן הבלארוסי (גאורגי קונדרטייב) הכין את הנבחרת בצורה טוב יותר".
האמירות של חזן בסיום ("אנדורה נבחרת קשה, אנשים חשבו שמגיעים לטיול מול בלארוס") הפתיעו מספר אנשים בנבחרת, שאמרו: "חזן הוא אחד האנשים הכנים, לא מתאים לו לערבב כמו אחרים. מדובר בנבחרות חלשות מאוד, אלו שש נקודות בטוחות".
2 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
חסרונו הורגש. ויטור
(צילום: אלעד גרשגורן)
בעקבות השער שספגה הנבחרת הופנתה ביקורת כלפי שני שחקנים - דור פרץ שלא סגר את מקס אבונג ורז שלמה (שתפס את מקומו של מיגל ויטור הפצוע) שלאורך כל המשחק הציג יכולת בינונית. לצד הביקורות כלפי ההכנה ובחירת ההרכב של אלון חזן (עם דגש על הרכבתם של תאי בריבו, ליאל עבדה ורמזי ספורי), חזן זכה לשבחים על ניהול המשחק, באמצעות השינוי שהביאו המחליפים, גבי קניקובסקי וחזיזה, וכמובן הכובשים - שון ויייסמן שדייק מהנקודה הלבנה וגלוך שאמר בסיום: "בחיים שלי לא כבשתי מהקרן, ניסיתי להגביה וזה נכנס".
במהלך השהות בהונגריה דיווחו במשלחת הישראלית על כך שמספר שחקנים לקו בווירוס, ביניהם גם מנור סולומון, שלא הצליח להיות יעיל ונראה כבד נשימה, כשגם הקפטן אלי דסה (בהמשך למשחקים מול קוסובו ושוויץ) לא הציג יכולת טובה, והוחלף על ידי שגיב יחזקאל. סולומון הודה בסיום: "לא היינו מספיק טובים לשלוש נקודות, (ניצחנו בזכות) קצת מזל ואמונה".
אחרי שלושת המשחקים, נראה כי המשחקים המשמעותיים ביותר של ישראל יהיו בספטמבר ברומניה ולאחר מכן בקוסובו ובמשחק הביתי מול הנבחרת הרומנית. "אם לא נעלה מבית כזה, כבר לא נהיה ביורו", הודו בהתאחדות.
הנבחרת תחזור היום (מוצ"ש) ארצה לקראת המשחק בשני הקרוב בטדי מול אנדורה, כשעדיין לא הוחלט בהתאחדות אם לחדש את מכירת הכרטיסים בשל האיום של אוהדי בית"ר ירושלים לפרוץ למגרש במחאה על העונש שספגו על הפריצה למגרש בגמר הגביע (הרחקה ממפעל גביע המדינה בעונה הבאה).
ההערכה כי אוסקר גלוך ונטע לביא בתמונת ההרכב. בנוסף, וייסן צפוי לפתוח במקום בריבו. "כולם חשבו שזה יהיה טיול", סיכם דסה. "אנחנו צריכים לשמוח מהנקודות הללו. זה היה המשחק הכי קריטי בקמפיין הזה. אני מצפה מאוהדי בית"ר ירושלים לעשות לנו שמח ולתמוך בנו בטדי".