קבוצת עירוני מודיעין נשים שהוקמה לפני כשש שנים ועלתה בעונה האחרונה לליגת העל, הורדה אוטומטית לליגה הלאומית לאחר שקיבלה הודעה על כך שלא הצליחה להעמיד תקציב מינימום.
יש לציין שקבוצות הכדורגל במודיעין משחקות תחת עירוני מודיעין, שהיא עמותה עירונית, כולל קבוצות ליגות של ילדות/ים, קבוצת גברים שמשחקת בליגה ב' וכאמור קבוצת הנשים של אריאל וינדר.
2 צפייה בגלריה
שחקניות מודיעין חוגגות
שחקניות מודיעין חוגגות
שחקניות מודיעין חוגגות
(צילום: עודד חסין)
קבוצת הגברים וקבוצת הנשים של המועדון מתוקצבות משני מקורות: עיריית מודיעין ומועדון עירוני מודיעין. "על מנת שהקבוצה תוכל לשחק בליגת העל נדרש לתקצב אותה בתקציב מינימלי ולקבל את אישור הבקרה התקציבית", הבהירו בקבוצת הנשים. "עיריית מודיעין קיבלה על עצמה לתת לקבוצת הנשים 250 אלף שקל, אבל סכום זה לא מספיק על מנת לקיים את הקבוצה בליגת העל ולכן הקבוצה קיבלה הודעה על ירידתה לליגה הלאומית". בקרב נשות הקבוצה ישנן טענות על אפליה ושקבוצת הגברים, שהייתה אמורה לקבל רק 100 אלף שקל, קיבלה בפועל מאות אלפים.
מה זה אומר?
"למעשה מסתירים את המקור התקציבי. צריך לראות את הסך הכולל של התקציב לכל קבוצה ולא רק את הסכום שהעירייה מעבירה. העירייה בראשות חיים ביבס, יו״ר השלטון המקומי, מקיימת אפליה תקציבית וגרמה לירידתה של קבוצת הנשים ליגה".
מדובר בטענות קשות. "לא צריך להכביר מילים על הבעייתיות שיש במדיניות כזאת, קל וחומר כאשר היא נעשית על ידי יו"ר השלטון המקומי. קבוצת הנשים הגיעה להישג מטורף - עלייה לליגת העל, ולא מקבלת תקציב. ואם לא די בכך, היא מקבלת הרבה פחות מהסכום שניתן לקבוצת הגברים שמשחקת בליגה ב".
לאור המצב, שחקניות הקבוצה הוציאו מכתב לסגן ראש העיר ויו״ר הדירקטוריון של העמותה ובין היתר גם לשר הספורט, חילי טרופר, שרים וחברי כנסת נוספים. "האפליה מהתנהלות המועדון זועקת! החלטתכם שלא לתקצב את קבוצת הנשים כפי שמגיע לנו בזכות וביושר מקבעת את האפליה המגדרית שכולנו קיווינו שלא פשעה במודיעין כפי שפושעת במקומות אחרים", נכתב.
"אנחנו ניצבות בפני שוקת שבורה ואין לנו אלא לזעוק את התסכול, ההשפלה, האכזבה והעלבון. נבהיר: אין אנו מבקשות לבוא על חשבון קבוצת הגברים שגם לה זכות מלאה ליהנות מתקציבים ציבוריים. אנו מתרעמות על התיעדוף החד-ערכי שנובע מתנהלות המועדון והחלטתו למסמס את ההישג הספורטיבי שלנו".
2 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס
(צילום: יריב כץ)
עדי שרי, ראש תחום מדיניות ציבורית בעמותת 'זזה - קהילה לקידום ספורט נשים': "קבוצת הבוגרות של מודיעין החלה את דרכה לפני מספר שנים עם תקוות גדולות וחלומות על עשיית היסטוריה והעפלה לליגת העל. כעת, כשהתהליך הגיע לשיאו והמטרה שסומנה הושגה, נאלצות השחקניות להתמודד לבדן עם המציאות הכואבת של כדורגל הנשים בישראל שסובל שנים מתת תקצוב, תנאים ירודים וסדר עדיפויות נמוך בהשוואה למקבילה הגברית. במקום שמודיעין תהפוך למובילה בתחום ותעודד מודלים נשיים ספורטיביים – הרי שכעת, המסר שיוצא מהעיר הוא דווקא הפוך. אנו קוראות מכאן לאנשי מועדון עירוני מודיעין ולעירייה לפעול לשינוי המצב, לתיקון העוול, ולאפשר לשחקניות להגשים את ההישג הספורטיבי אליו הגיעו בזכות גדולה".
מדוברות העירייה ועירוני מודיעין נמסר בתגובה: "בעירוני מודיעין רואים חשיבות רבה בספורט הנשי ומשקיעים רבות בקידום וטיפוח ילדות, נערות ונשים בתחום זה בכלל ובענף הכדורגל בפרט. ההעפלה של קבוצת הבוגרות, יחד עם הנחישות מצד השחקניות, היא התוצאה של ההשקעה הזו. בשנים האחרונות חנכה עירוני מודיעין מגרש כדורגל סינתטי המיועד רק לכדורגל בנות ומעניקה מעטפת מקצועית לשחקניות, לצד פרויקטים לעידוד וקידום כדורגל בנות. עם העפלת קבוצת הנשים לליגת העל, הכין מועדון הכדורגל עירוני מודיעין תקציב בהתאם לתקצוב של קבוצות הנשים בליגת העל, המסתמך בין היתר על תמיכות הטוטו, כמקובל".
"להפתעת המועדון, החליטה ההתאחדות לכדורגל לא לאשר את תקציב קבוצת הנשים המסתמך על כספי הטוטו ולה הפתרונים. בעשותה כך ההתאחדות החליטה לא לאפשר למועדון לממש את ההישג הספורטיבי של קבוצת הנשים, לשחק בליגת העל. יודגש כי בניסיון נוסף לממש את ההעפלה, פרסם המועדון 'קול קורא' המזמין שיתופי פעולה לרבות איחוד עם גורמים מקצועיים נוספים, אך החלטת ההתאחדות עוד בטרם הסתיים ה'קול קורא' הפכה אותו ללא רלוונטי".