התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
"כל שחקן מדמיין לפני משחקים גדולים שיכבוש שער, אבל כשזה מגיע למציאות אי־אפשר לתאר את התחושות – בטח במעמד היסטורי כזה. לא חוויתי התפרצות רגשות כזו בחיים. חיכיתי שהכדור של אוסקר גלוך יגיע אליי, ואחרי קרבות ברחבה עם הצ'כים נתתי את כל הלב כדי להבקיע".
מהנוער ועד הצעירה – כל כך הרבה גיבורים הוציאו הנבחרות בקיץ המטורף הזה, האחרון שבהם הוא עומרי גאנדלמן, השחקן ששם את החותמת על אחד ההישגים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי (נקווה שזו לא הפעם האחרונה שנגיד את זה הקיץ). קשר מכבי נתניה כבש את שער הניצחון הכל כך יקר על צ'כיה, שלקח את החבורה של גיא לוזון לרבע גמר היורו. מחר (19:00) כבר תחכה לגאנדלמן ולחברים שלו אווירה אחרת לגמרי: מפגש עם המארחת גאורגיה ו־55 אלף אוהדים חמים שידחפו את הנבחרת שלהם בטביליסי בקרב על חצי הגמר וככל הנראה גם על כרטיס לאולימפיאדת פריז. אל תעירו אותנו מהחלום.
2 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג
"אי אפשר לתאר את התחושות". גאנדלמן אחרי השער מול צ'כיה
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
"בדיעבד, הנקודה נגד גרמניה הייתה קריטית", מציין גאנדלמן בראיון לפני עוד אתגר עצום. "לא הגענו לאף אחד מהמשחקים כדי להעביר את הזמן, אלא להביא נקודות. נגד אנגליה לא הלך. ידענו שזו הרמה הגבוהה ביותר עם שחקנים שמשחקים כל שבוע בפרמייר-ליג, הבמה הגדולה בעולם. הרגשנו את האיכויות שלהם. מול צ'כיה היה משחק שונה, סגנון אחר, היינו דומיננטים והגיע לנו לנצח".

"לא הפתעה"

נבחרת הנוער סגנית אלופת אירופה ומקום שלישי בעולם, אתם כבר ברגע גמר היורו. ההצלחה המטאורית הזו מפתיעה אותך? "כמי שמכיר את השחקנים האלה די הרבה זמן, אני יכול להגיד לך שיש פה חומר אנושי יוצא דופן, מה שתורם המון לחדר ההלבשה. זו לא הפתעה מבחינתנו. שילוב של אישיות וכישרון הביא אותנו לאן שהגענו".
המאמן הצ'כי הזכיר לקראת המשחק מולכם את הניצחון של נבחרת הנוער על ברזיל במונדיאליטו. יכול להיות שהכדורגל הישראלי הפך למרתיע? "אין ספק שמה שהם עשו בארגנטינה הוא בלתי נתפס ומדהים, אבל בסופו של דבר זה טורניר שונה. אני יודע שזילזלו בנו, כל הנבחרות רצו להיות איתנו בבית, אבל הוכחנו שזה ממש לא השתלם להן. זה טורניר בוגרים לכל דבר, רואים את זה במשחקים. מה שקורה בשבועות האחרונים מביא גאווה לכדורגל הישראלי, ואני שמח להיות חלק מהדבר הזה. ראיתי איך כל המדינה התחברה לנוער במונדיאליטו. כולם התאחדו סביב נבחרת מרגשת, ואותו דבר עכשיו איתנו כאן. אנחנו רוצים להמשיך לשמח את המדינה".
2 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג עם חבריו
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג עם חבריו
"כל הנבחרות רצו להיות איתנו בבית, אבל הוכחנו שזה ממש לא השתלם להן"
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
מעצמות כמו איטליה, גרמניה, הולנד, בלגיה וקרואטיה כבר בבית, ואתם בשמונה האחרונות. בשורה דרמטית לעתיד הכדורגל הישראלי או הבלחה של קיץ אחד? "הוכחנו שאי־אפשר לזלזל בדור הזה. קיבלנו בית קשה במיוחד, ואף אחד לא נתן לנו צ'אנס. אבל ידענו מה אנחנו שווים והוכחנו שמגיע לנו להיות במעמד הזה".

"לוזון מטריף אותנו"

איך החיבור עם גיא לוזון? "הוא מחבר את כל הפאזל, נתן לנו אמונה, אפילו מטריף אותנו. מעבר לעובדה שראו נבחרת מאורגנת ומסודרת, הוא גרם לנו להביא את הלב למגרש. כיף לשחק בשביל מאמן כזה".
אז לשים עליך 100 אלף שקל? "אפילו דאבל, למה לא".
גאורגיה היא ההפתעה של הטורניר יחד איתכם. לא הפסידה וסיימה ראשונה בבית עם פורטוגל, הולנד ובלגיה. יש לה גם את יתרון הביתיות, אבל עדיין היא עדיפה על שתי האפשרויות האחרות, ספרד או צרפת. "אנחנו רואים מה קורה ביורו הזה, רוב הנבחרות שוות. זו תהיה חוויה אדירה לשחק מול אצטדיון מפוצץ. כולנו רק מחכים לעלות למגרש ולהמשיך את מסע הקסם".
זה למעשה קרב על הכרטיס למשחקים האולימפיים. "זו המטרה ואנחנו לא מסתירים את זה, רוצים להיות באולימפיאדה. זה חלום של כל ספורטאי. עצם המחשבה להיות בטקס הפתיחה עושה לי צמרמורת. אבל יש לנו משוכה לא קלה, גאורגיה בבית שלה. ועדיין אנחנו יודעים מה אנחנו שווים והלוואי שנעשה את זה".
היורו עשוי להיות מקפצה מבחינתך לאירופה? "זו במה מטורפת וכל העיניים על הטורניר הזה. אני מרגיש בשל לשחק באירופה, אבל לא מתעסק בזה כרגע".
פורסם לראשונה: 09:17, 30.06.23