מי היה מאמין: כשהיא עם הגב אל הקיר ועם צ'אנס אחרון בהחלט לתפוס מקום ברבע גמר יורו הצעירות, הצליחה הנבחרת של גיא לוזון להדהים את נבחרת צ'כיה עם ניצחון 0:1 בזכות השער של עומרי גאנדלמן בדקה ה-82. כעת, החבורה של גיא לוזון תצטרך להתמודד עם אחת התופעות המדהימות של הטורניר, הנבחרת המארחת, גאורגיה.
גאורגיה, בדומה לישראל, רחוקה מלהיות חלק מאריות אירופה וטורניר הצעירות הנוכחי הוא הראשון שלה אי פעם, אותו היא מארחת בצוותא עם רומניה. הגאורגים הגיעו כאנדרדוג מובהק לבית שכולל את הולנד, בלגיה ופורטוגל, אך הפתיעו כאמור את כולם.
2 צפייה בגלריה
נבחרת גאורגיה הצעירה
נבחרת גאורגיה הצעירה
הפתעת הטורניר. נבחרת גאורגיה
(EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
אמש (שלישי), השלימה הנבחרת הגאורגית סנסציה גדולה ועלתה לרבע הגמר מהמקום הראשון בבית 1, שהיה בית מוות לכל דבר עם נבחרות פורטוגל, הולנד ובלגיה.
את הכרטיס לשמונה הגדולות קטפה גאורגיה אחרי 1:1 נגד הולנד, שסיימה במקום השלישי עם שלוש נקודות והודחה מהטורניר. עוד באותו הבית, פורטוגל סיימה במקום השני עם ארבע נקודות אחרי שניצחה את בלגיה 1:2 והבטיחה לעצמה משחק ברבע הגמר נגד אנגליה, הפייבוריטית הגדולה לזכייה בטורניר.
2 צפייה בגלריה
אירקלי אזארובי חוגג
אירקלי אזארובי חוגג
אירקלי אזארובי חוגג
(EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
בסיכומו של שלב הבתים כבשו הגאורגים לאחר שלושה משחקים במוקדמות חמישה שערי זכות וספגו שלושה. מנגד, ישראל סיימה את בית 3 עם שני שערי זכות וספגה שלושה.
עוד דבר שהנבחרת הישראלית תצטרף להתמודד מולו היא עם תמיכת קהל יוצאת הדופן לה זוכה גאורגיה. במשחק הפתיחה של גאורגיה נגד פורטוגל, הגיעו על פי הנתונים הרשמיים של אופ"א 24,425 אוהדים.
למשחק השני נגד בלגיה כבר נרשם שיא חדש של 41,887 ואתמול הוא שוב נשבר עם 43,043 אוהדים שמילאו את אצטדיון פאיצ'דזה שבטביליסי.
בעקבות הביקוש האדיר של אוהדי הנבחרת המארחת, אופ"א הודיעה על העברת משחק רבע הגמר שלה - שכאמור יהיה נגד ישראל - מאצטדיון מיכאיל מסחי בטביליסי (27 אלף מקומות) לאצטדיון פאיצ'דזה (54 אלף מקומות).