יממה בלבד אחרי עזיבתו של ולדימיר איביץ', מכבי ת"א החתימה מחליף: אייטור קראנקה, הספרדי בן ה-49. הוא חתם על חוזה לשנה וחצי עד לחודש יוני 2024 כשמשחקו הראשון ייערך כבר בשבת (17:30) נגד מ.ס אשדוד בבלומפילד. קראנקה כבר נחת הערב בישראל ואמר: "שלום לאוהדי מכבי ת"א, אני שמח להיות כאן ומחכה להתחיל. ניפגש בבלומפילד".
יחד עם קראנקה יצטרף צוות מקצועי הכולל את עוזר המאמן איגור אלכסנדר גאמירו דיאס, מאמן הכושר חואן טוריחו, וקרלוס לואנגו האנליסט, כשמאמן השוערים יצטרף בהמשך.
קראנקה אמר לאחר החתימה: "אני גאה ונרגש להיות כאן כחלק ממכבי ת"א – מועדון בעל מסורת והיסטוריה כה עשירים. אני מודה למיץ' על האמון שנתן בי ובצוות שלי. כבר מהשיחה הראשונה שלי הבנתי כמה שאיפות יש למועדון ומה רף הציפיות הנדרשות. אני אתן את כל כולי על מנת לקדם את הקבוצה, לוודא שמכבי תמשיך לנוע קדימה ועל מנת להעניק תחושה של גאווה לאוהדים. כבר התחלנו בעבודה ואהיה ממוקד מהרגע הראשון להגשים את המטרות של המועדון". אחרי
הבעלים של מכבי ת"א מיץ' גולדהאר: "אני שמח לקדם בברכה את אייטור קראנקה למועדון. הוא מגיע עם ניסיון רב כשחקן וכמאמן, בנוסף לרעב הדרוש להגיע להישגים ואנו נרגשים להתחיל בעבודה המשותפת שלנו".
1 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
כבר בישראל. קראנקה
(צילום: אתר מכבי ת"א)
בעברו שיחק קראנקה באתלטיק בילבאו ובריאל מדריד, עימה זכה שלוש פעמים בליגת האלופות. את קריירת האימון שלו הוא החל בנבחרת הנערים של ספרד ולאחר מכן הפך לעוזרו של ז'וזה מוריניו בריאל מדריד. מאז שעזב את הבלאנקוס ב-2013, הוא הספיק לשמש כמאמן הראשי במידלסברו במשך ארבע שנים - שם גם רשם את הצלחתו הגדולה ביותר כשהוביל אותה לפרמייר-ליג - ובנוסף עמד על הקווים של נוטינגהאם פורסט, בירמינגהאם סיטי וגרנאדה.
לגרנאדה, קבוצתו האחרונה, הגיע קראנקה שישה מחזורים לסיום העונה הקודמת. למרות שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו, הוא לא הצליח להציל את הקבוצה מירידה לליגה השנייה. הוא נשאר בקבוצה, אבל פוטר לפני כחודשיים אחרי שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון.