מתקפת הטילים וחדירת המחבלים לעוטף עזה היום (שבת) תפסו את הציבור הישראלי לא מוכן, וגם ספורטאי ישראל ההמומים הגיבו בהלם ודאגה ברשתות החברתיות לאירועים הקשים.
"לקום לזה מרחוק שובר את הלב", כתב דני אבדיה, שחקנה הישראלי של וושינגטון וויזארדס מה-NBA, בסטורי שהעלה באינסטגרם. "חברים שמוקפצים, בני משפחה ועם ישראל יקר - תשמרו על עצמכם. אני מרותק לטלוויזיה והלב בישראל".
2 צפייה בגלריה
פגיעות ישירות באשקלון
פגיעות ישירות באשקלון
אחת הפגיעות הישירות באשקלון, הבוקר
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
"להיכנס באין מפריע ולהפתיע אותנו ככה בדרום ולהשאיר את התושבים חסרי אונים?", כתב ערן זהבי בחשבון האינסטגרם שלו. "איפה כל הטכנולוגיה, כל התצפיתנים וכל מי שאמור להיות על המשמר? אבל עזבו אשמים רגע, איך הם חוזרים לעזה ככה בקלות? למה התגובה כזו איטית? ולמה אני לא שומע אף אחד מהממשלה עדיין מרגיע את כל המדינה?"
דולב חזיזה: "חוטפים חיילים ואזרחים ברחובות מתים. למי מחכים, מה קורה פה?". מאור מליקסון: "למה עזה לא עולה באש?". אוהד לויטה צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מחדל! לא להאמין". שחקן העבר והפרשן מאור בוזגלו: "קמנו לתוך סרט אימה. איזה תמונות, איזה סרטונים, הבטן מתהפכת. מפחיד".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי עם ניר ביטון, אנריק סאבוריט
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי עם ניר ביטון, אנריק סאבוריט
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
האלופה האולימפית בהתעמלות אמנותית, לינוי אשרם: "באיזו מציאות אנחנו נמצאים. מקווה שכולם שומרים על עצמם ונכנסים למרחב המוגן". הג'ודוקא והמדליסט האולימפי פיטר פלצ'יק: "מקווה שכולם בטוב ונשמעים להוראות הבטיחות ונכנסים לאזורים המוגנים. מציאות עגומה".
שחקנה לשעבר של מכבי ת"א בכדורסל, סקוטי ווילבקין, שמשחק כיום בפנרבחצ'ה שבטורקיה, הביע תמיכה: "מתפלל עבור ישראל". גם אקס הפועל ת"א ג'ורדן מקריי צייץ הודעה דומה, כך גם ג'יילן אדמס, ששיחק במכבי ת"א והפועל ירושלים. מאמן הפועל חדרה ניסו אביטן פירסם בחשבון האינסטגרם שלו: "הלב נשבר, אבל כמו תמיד - אנחנו ננצח". דוד קלטינס פירסם תפילה למען חיילי צה"ל.
פורסם לראשונה: 10:23, 07.10.23