נבחרת ישראל הוגרלה לבית 9 במוקדמות יורו 2024 יחד עם שווייץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה. ההגרלה נערכה היום (ראשון) בפרנקפורט שבגרמניה (מארחת היורו). בעקבות ההצלחה בליגת האומות, ישראל הוגרלה כחלק מדרג 2.
סדר המשחקים
מחזור ראשון - 25.3.23 - ישראל מארחת את קוסובו
מחזור שני - 28.3.23 - ישראל מתארחת בשווייץ
מחזור שלישי - 16.6.23 - ישראל מתארחת בבלארוס
מחזור רביעי - 19.6.23 - ישראל מארחת את אנדורה
מחזור חמישי - 9.9.23 - ישראל מתארחת ברומניה
מחזור שישי - 12.9.23 - ישראל תארח את בלארוס
מחזור שביעי - 12.10.23 - ישראל מארחת את שווייץ
מחזור שמיני - 15.10.23 - ישראל מתארחת בקוסובו
מחזור תשיעי - 18.11.23 - ישראל מארחת את רומניה
מחזור עשירי - 21.11.23 - ישראל מתארחת באנדורה
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
את מי יפגשו בשלב הבתים? שחקני נבחרת ישראל
(צילום: רויטרס)
נבחרת שווייץ, ששובצה בדרג 1 עם הנבחרות הבכירות באירופה, היא בהחלט המשוכה הגבוהה ביותר. החבורה של מוראט יאקין הגיעה עד רבע גמר יורו 2020: בשמינית הגמר היא הדיחה את אלופת העולם צרפת בפנדלים, אחרי 3:3 מרתק בתום 120 דקות. היא נעצרה ברבע הגמר רק בדו-קרב פנדלים נוסף, הפעם מול ספרד, אחרי 1:1 ב-120 דקות.
מאמן הנבחרת אלון חזן אמר בעקבות ההגרלה: "זו הגרלה מאוד שוויונית. אני בטוח שכולם ימהרו לטעון כי נעלה בוודאות, אבל גם מבחינת הנבחרות האחרות זאת אפשרות טובה. כמו תמיד, נבוא לשחק כדורגל טוב במטרה לנצח בכל משחק".
הקפטן ביברס נאתכו: "בית מאוד מעניין, כאשר רוב הקבוצות שוות ברמתן. לשווייץ יש יתרון, אבל אני חושב שבאמת כולם יכולים להילחם על שני המקומות הראשונים. אנחנו צריכים לבוא עם אמונה ורצון שאפשר להעפיל ולהביא את היכולות שלנו לכר הדשא. מדינה שלמה מחכה לרגע בו נעמוד באתגר".
מנור סולומון: "כל הגרלה במוקדמות היורו היא לא פשוטה. אנחנו במומנטום חיובי ובגרף שיפור ונרצה להמשיך זאת עם יכולת טובה גם במוקדמות היורו. החלום של כולנו הוא לעלות ליורו ואנחנו בטוחים שאנחנו לעשות את זה".
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת שווייץ שרדאן שאקירי
שחקן נבחרת שווייץ שרדאן שאקירי
הגיעו עד רבע גמר יורו 2020. שרדאן שאקירי עם רמו פרוילר
(צילום: Getty Images)
שון וייסמן: "יותר מתמיד אני מאמין שיש לנו סיכוי אמיתי להיות חלק מיורו 2024. זהות היריבות חשובה, אבל אנחנו אלה שצריכים להצטיין ולעשות את העבודה. היתרון שלנו היה ותמיד יהיה האוהדים שתומכים ובאים להיות איתנו מול כל יריבה. נצטרך להיות בשיאנו ואני משוכנע שכך יהיה. השילוב של ותיקים וצעירים יעזור לנו והמומנטום הטוב והנכון שבו נמצאת הנבחרת שלנו ימשיך להיות הכוח הגדול מול כל יריבה בבית ובחוץ".
המנהל המקצועי של הנבחרת, יוסי בניון: "עבדנו קשה כדי להגיע לדרג השני ולהבטיח לעצמנו הזדמנות אמיתית להעפיל ליורו 2024. זה אתגר גדול, אבל אני משוכנע שעם תמיכת הקהל והתעלות של השחקנים והצוות, שכבר הוכיחו כי הכל אפשרי, נעשה הכל כדי להעפיל. אני לעולם לא מתייחס להגרלה כקשה או נוחה, כי חובת ההוכחה מתחילה רק כאשר עולים לכר הדשא".
יו"ר ההתאחדות אורן חסון הוסיף: "הצבנו לעצמנו כמטרה העפלה ליורו 2024, מליגת האומות או ממוקדמות היורו. הנבחרות שלנו נמצאות בהתקדמות גדולה, ולמרות שמדובר בבית מאוד שוויוני אני בטוח שהצוות, השחקנים והאוהדים האדירים יידעו להתעלות ולסיים את הקמפיין במקום שעליו אנחנו חולמים יותר מדי שנים. התקווה של כולנו היא לשמוע את ההמנון הלאומי בבמה הכי מכובדת ויוקרתית שיש - יורו 2024. נעבוד יחד, נהיה יחד לאורך כל הדרך והלוואי שגם נחגוג יחד בסיום".
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת רומניה בוגדן סטאנצ'ו
שחקן נבחרת רומניה בוגדן סטאנצ'ו
שחקן נבחרת רומניה בוגדן סטאנצ'ו
(צילום: Getty Images)
בשאר ההגרלה נרשמו מספר בתים מעניינים, כאשר בבית 2 הוגרלו יחדיו נבחרות הולנד, צרפת ואירלנד. בבית 3 קיבלנו את שחזור גמר יורו 2020, כאשר איטליה ואנגליה הוגרלו יחד, וייאלצו להתמודד גם עם אוקראינה וצפון מקדוניה, כאשר מלטה החלשה סוגרת את הבית. פורטוגל קיבלה הגרלה יחסית נוחה, כאשר תתמודד בבית 10 עם בוסניה, איסלנד, לוקסמבורג, סלובקיה וליכטנשטיין.

ההגרלה המלאה

  • בית 1: ספרד, סקוטלנד, נורבגיה, גיאורגיה, קפריסין
  • בית 2: הולנד, צרפת, אירלנד, יוון, גיברלטר
  • בית 3: איטליה, אנגליה, אוקראינה, צפון מקדוניה, מלטה
  • בית 4: קרואטיה, וויילס, ארמניה, טורקיה, לטביה
  • בית 5: פולין, צ'כיה, אלבניה, איי פארו, מולדובה
  • בית 6: בלגיה, אוסטריה, שבדיה, אזרבייג'ן, אסטוניה
  • בית 7: הונגריה, סרביה, מונטנגרו, בולגריה, ליטא
  • בית 8: דנמרק, פינלנד, סלובניה, קזחסטן, צפון אירלנד, סו-מרינו
  • בית 9: שווייץ, ישראל, רומניה, קוסובו, בלארוס, אנדורה
  • בית 10: פורטוגל, בוסניה, איסלנד, לוקסמבורג, סלובקיה, ליכטנשטיין
4 צפייה בגלריה
ג'ורג'יו קייליני מפיל את בוקאיו סאקה
ג'ורג'יו קייליני מפיל את בוקאיו סאקה
שוב איטליה מול אנגליה. ג'ורג'יו קייליני תופס את בוקאיו סאקה
(צילום: AP)
23 נבחרות יצטרפו ביורו 2024 אל גרמניה המארחת. שתי הראשונות מכל בית יעלו אוטומטית, ושלוש נוספות יצטרפו מהפלייאוף, שייערך אחרי סיום המוקדמות. לישראל בכל מקרה מובטח כרטיס לחצי גמר הפלייאוף, גם אם תסיים אחרונה בבית המוקדמות, כך שגם כישלון מוחלט במוקדמות עדיין ייתן לה הזדמנות לעלות ליורו.
מוקדמות היורו ייפתחו ב-23 במארס 2023 ויסתיימו ב-21-19 בנובמבר 2023, בעוד הפלייאוף ייערך רק במארס 2024, תקופה קצרה לפני שהטורניר עצמו ייצא לדרך ב-14 ביוני 2024 (עד 14 ביולי).
פורסם לראשונה: 12:58, 09.10.22