בפעם השנייה בתולדותיה - מכבי חיפה העפילה לשמינית גמר מפעל אירופי. ה-1:1 אתמול (רביעי) של האלופה הישראלית בבלגיה מול גנט הספיק לה כדי להמשיך הלאה בקונפרנס-ליג, הודות ל-0:1 בשבוע שעבר במשחק "הביתי" בהונגריה.
זה ממש לא הלך קל. פרנצדי פיירו אמנם כבש כבר בדקה הרביעית את שערו ה-9 במדים הירוקים באירופה (בשנתיים האחרונות), אך גול עצמי של עבדולאי סק (69) והרחקה של דניאל סונדגרן (72) גרמו ללחץ גדול שהשתחרר עם שריקת הסיום.
6 צפייה בגלריה
קינדה וסק
קינדה וסק
עונה חלומית. שחקני מכבי חיפה חוגגים בבלגיה, אתמול
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
גרשון, כיוף וקינדה חוגגים בסיום
גרשון, כיוף וקינדה חוגגים בסיום
גרשון, כיוף וקינדה מאושרים עם שריקת הסיום
(צילום: REUTERS/Yves Herman)
מנכ"ל הקבוצה, איציק עובדה, היה מאושר ואמר לשחקנים: "אני גאה בהישג הזה, ומודה לכם על המאמץ. כולכם חלק מההיסטוריה המפוארת של המועדון שלנו. אני רוצה להודות לגל אלברמן, מסאי דגו, הצוות וכמובן, לכם השחקנים. זה רגע משמח וגדול. כולנו גאים בכם".
אחד השחקנים הוסיף: "זו עונה חלומית שלנו שיכולה להיות הגדולה בתולדות המועדון. אנחנו מתקדמים צעד אחר צעד ועדיין לא אמרנו את המילה האחרונה באירופה. רוצים להמשיך ביכולת, בהשקעה וברצינות עד הסוף".
6 צפייה בגלריה
שחקני חיפה
שחקני חיפה
ועכשיו: ממתינים להגרלה. שחקני חיפה
(צילום: EPA/OLIVIER MATTHYS)
השוער שריף כיוף זכה לשבחים גדולים על ההצלות האדירות שלו, כמו פיירו - שכבש את שני השערים בצמד המפגשים מול גנט. לעומת זאת, בחיפה מתקשים להבין מה עובר על עבדולאי סק, שמאז החזרה מאליפות אפריקה נראה לא טוב בכלל.
ויש גם כסף גדול שחיפה הרוויחה מהעלייה לשמינית הגמר. הירוקים הכניסו לקופתם העונה כבר 50 מיליון שקל עד כה מההצלחה האירופית. העלייה לשמינית, למשל, שווה להם כ-3 מיליון שקל, ותהיו בטוחים שהם לא יסתפקו בזה.
6 צפייה בגלריה
כיוף
כיוף
זוכה למחמאות. כיוף
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
הירוקים ממתינים להגרלה שתקבע מי היריבה אותה יפגשו בשמינית הגמר ובשורות המועדון סבורים שעם הגרלה נוחה "השמיים הם הגבול".

אסטון וילה, ליל או אולי פנרבחצ'ה?

שבע היריבות האפשריות הן הקבוצות שסיימו במקום הראשון בבית שלהן בקונפרנס-ליג. מכבי ת"א היא לא אופציה עבור מכבי חיפה, שכן קבוצות מאותה מדינה לא יוכלו להיפגש בשלב זה. ההגרלה תיערך ביום שישי הקרוב ב-14:00. המשחק הראשון של שמינית הגמר ייערך ב-7 במרץ והגומלין ב-14 במרץ.
6 צפייה בגלריה
אולי ווטקינס
אולי ווטקינס
היריבה הבאה של חיפה? אסטון וילה
(צילום: REUTERS/Chris Radburn)
אסטון וילה היא השם הבולט מבין האפשרויות. הקבוצה של אונאי אמרי מפתיעה בפרמייר-ליג וכרגע נמצאת במקום הרביעי. בין שחקניה הבולטים אפשר למצוא את החלוץ אולי ווטקינס שכבש 18 שערים ובישל עוד 12 בכל המסגרות העונה, הקשרים דוגלאס לואיז וליאון ביילי, ושער נבחרת ארגנטינה אמיליאנו מרטינס.
גם ליל (מקום רביעי בצרפת) ופיורנטינה (מקום שביעי באיטליה) הן יריבות אפשרויות, ומדובר בקבוצות חזקות בהרבה ממכבי חיפה. האפשרויות הנוספות הן: ויקטוריה פלזן, קלאב ברוז', פאוק סלוניקי ופנרבחצ'ה.
6 צפייה בגלריה
שחקני ליל חוגגים
שחקני ליל חוגגים
גם אופציה מסקרנת. ליל
(צילום: Sameer Al-DOUMY / AFP)
קלאב ברוז' היא יריבה פיקנטית עבור ליאור רפאלוב. שחקן הכנף רשם במדיה 234 הופעות, במהלכן כבש 53 שערים והוסי, 62 בישולים. הוא זכה איתה בשתי אליפויות וגביע אחד, וגם נבחר לכדורגלן העונה בבלגיה שכיכב במדיה. ברוז' נמצאת כרגע במקום השלישי בליגה הבלגית.
פאוק סלוניקי פגשה את בית"ר ירושלים במוקדמות, הביסה אותה 1:4 בטדי והתקדמה עד שלב שמינית הגמר. היא כרגע נמצאת במקום השני ביוון, נקודה פחות מאא"ק אתונה המוליכה. גם ויקטוריה פלזן וליל הן יריבות שלא יעשו למכבי חיפה חיים קלים.
יהיה מעניין לראות מה יקרה אם מכבי חיפה תגריל את פנרבחצ'ה הטורקית. המפגש הזה עלול ליצור כאב ראש רציני לאופ"א לאור המתיחות הגוברת בין ישראל לטורקיה, ובין הכדורגל הטורקי לכדורגל הישראלי. כזכור, עדן קארצב ושגיב יחזקאל נעצרו בטורקיה לאחר שהביעו תמיכה בחטופים, ולאחר מכן עזבו את המדינה. כך שלא מן הנמנע שיוחלט לקיים את שני המפגשים במגרשים נייטרלים, כדי להימנע מהבלגן הצפוי