טאלב טואטחה וקבוצתו בני סכנין עדיין מתקשים להתאושש מהנהמות ומהקללות הגזעניות כלפיו מצד אוהדים של מכבי ת"א במהלך משחק שמינית גמר הגביע אתמול (שלישי) בבלומפילד.
בפוסט שהעלה באינסטגרם כתב טואטחה: "תודה רבה לכל האנשים ששלחו לי הודעות תמיכה. זה מחמם את הלב. מקווה בשבילי ובשביל כל השחקנים שלא נחווה חוויות כאלה במגרשי כדורגל! תמיד לימדו אותי שהבן אדם לפני השחקן, בן אדם לפני אוהד!".
2 צפייה בגלריה
טואטחה
טואטחה
"תמיד לימדו אותי שהבן אדם לפני האוהד". זהבי מנסה לנחם את טואטחה
(צילום: יאיר שגיא)
"השחקן, חבריו והמועדון נפגעו קשות מהקריאות", נמסר מסכנין. "טואטחה מודה לשחקני מכבי ת"א שניגשו אליו, חיזקו אותו והביעו התנצלות כלפיו". גם היו"ר מוחמד אבו-יונס זעם: "קורים כל כך הרבה דברים בכדורגל שלנו, זה עוד תוסף לדברים הפחות חיוביים. נפגעתי באופן אישי, וגם כמועדון כולנו נפגענו בשביל טאלב. אני לא זה שאמור להחליט אם להעניש את מכבי ת"א או לא. יש מי שאחראי על העונשים בכדורגל שלנו".
דובר המועדון מונדר חלאיילה אמר הבוקר לתוכנית של אודי סגל ודוריה למפל ב-ynet radio: "מכבי ת"א ניצחה במשחק, אבל הפסידה בכל מה שקשור לחינוך ואנושיות. כל הקנסות שהוטלו על קבוצות בגלל גזענות של אוהדים רק העשירו את קופת ההתאחדות ולא הועילו בדבר".
יו"ר ההתאחדות לכדרוגל שינו זוארץ התקשר לטואטחה וביקש לחזק אותו. "היה לי חשוב באופן אישי לדבר איתו ולהדגיש את שאט הנפש של כלל הציבור וכלל אוהדי הכדורגל מהאקט המחליא של קומץ אוהדים שהשמיע לעברו נהמות וקללות על רקע גזעני", אמר זוארץ. "טאלב נשמע לי כואב, אבל נחוש להמשיך קדימה. אף שחקן כדורגל לא צריך לחוות אקטים דוחים כמו זה ולסיים משחק עם עלבון כבן אנוש. הגינוי הנחרץ של מכבי ת"א, האחריות שהפגינו שחקניה אל מול האירוע המביש, נוסכים בי ביטחון כי יחד נדע למגר את הגזענות ממגרשי הכדורגל ומהחברה הישראלית".
ממינהלת הליגה נמסר: "אנחנו סולדים ומגנים כל התנהגות גזענית ואלימה במגרשי הכדורגל. שמחנו לראות את תגובתם של שחקני מכבי ת"א וכן את תגובתו המהירה של המועדון, שנוקט צעדים אופרטיביים נגד אותם עבריינים. אנו מקווים שמשטרת ישראל תגיע לאותם בודדים ותעמיד אותם לדין. לגזענות אין מקום במגרשי הכדורגל שלנו".

טואטחה רצה לרדת מהמגרש, אך שוכנע להישאר

טואטחה רצה לנטוש את כר הדשא לפני סיום המשחק, בטענה כי אוהדי מכבי ת"א קיללו, התגרו ונהמו לעברו. ניתן היה לראות שהמגן מנהל דין ודברים עם מישהו ביציע בעקבות הקריאות. הוא פרץ בבכי והחל לעשות את דרכו לחדר ההלבשה, אך בירם כיאל מסכנין וערן זהבי ממכבי ת"א שכנעו אותו להישאר עד שריקת הסיום. זהבי חיבק אותו ואמר לאוהדים ביציעים 11-10: "די, מספיק".
2 צפייה בגלריה
טואטחה
טואטחה
טואטחה נסער
(צילום: יאיר שגיא)
עם שריקת הסיום טואטחה עדיין נראה נסער מאוד ומיהר לרדת אל חדר ההלבשה, כשאחד מחבריו מחבק אותו ומנסה לעודד אותו. "אוהדי מכבי נהמו לעברי כמו לקוף", הסביר. לטענתו, אוהדי מכבי ת"א גם צעקו לעברו "ערבי מסריח".
השופט שניר לוי ציין את הקריאות כלפי טואטחה בדו"ח השיפוט שלו. נגד מכבי ת"א עומד עונש על תנאי בנוגע לקריאות גזעניות. כוכב הקבוצה ערן זהבי התייחס לתקרית בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו: "אנחנו השחקנים, המועדון והקהל של מכבי ת"א, שהיה מדהים אתמול ותמך בקבוצה, לא מבדילים בין דת, גזע ומין, וקומץ מאוד קטן של כמה אוהדים לא מייצג אותנו".
ממכבי ת"א נמסר: "מספר אוהדים בודדים שנהמו לעברו של שחקן בני סכנין טאלב טואטחה אינם מייצגים את קהל אוהדי מכבי ת"א והמועדון רואה את התנהגותם בחומרה. לאחר עבודה שנעשתה מיד עם סיום המשחק, זוהו אותם בודדים על ידי מצלמות האבטחה, ובימים הקרובים יפעל על מנת להרחיקם ממשחקי הקבוצה במקביל לנקיטת צעדים משפטיים נגדם. שמחנו לראות את שאר אוהדי הקבוצה, כמו גם את השחקנים על הדשא, מעודדים את טואטחה ומוחים נגד ההתנהגות שאינה משקפת את רוחו וערכיו של המועדון".