מכבי ת"א תודיע על המאמן הספרדי אייטור קראנקה בתור המחליף של ולדימיר איביץ', וזה יקרה עוד ביממה הקרובה. הוא צפוי לנחות בארץ היום או מחר ולעמוד על הקווים כבר במשחק הליגה הקרוב בבלומפילד נגד מ.ס אשדוד (שבת, 17:30). כפי שפורסם ב-ynet, מכבי ת"א סיכמה עם המאמן החדש כבר לפני מספר ימים. תנאי לעזיבת איביץ'.
המאמן בן ה-49 פוטר לפני מספר חודשים מגראנדה שבליגת המשנה הספרדית. בעברו שיחק קראנקה באתלטיק בילבאו ובריאל מדריד, עימה זכה שלוש פעמים בליגת האלופות. את קריירת האימון שלו הוא החל בנבחרת הנערים של ספרד ולאחר מכן הפך לעוזרו של ז'זוה מוריניו בריאל מדריד. לפני תשע שנים החל את קריירת האימון שלו כמאמן הראשי. זה התחיל במידלסבורו מליגת המשנה באנגליה, אצלה הוא גם רשם את רגע השיא שלו כהעלה אותה לפרמייר-ליג. לאחר מכן עבר בעוד שתי קבוצות מליגת המשנה באנגליה, מהן התפטר אחרי תקופה קצרה: תחילה שנה אחת בנוטינגהאם פורסט ולאחר מכן חצי עונה בבירמינגהאם סיטי. גם בתחנה האחרונה שלו, גראנדה, הוא לא הצליח לייצר יציבות: הוא הגיע באפריל האחרון, ירד עימה לליגת המשנה ולפני מספר שבועות פוטר.
2 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה
אייטור קראנקה
היה העוזר של מוריניו. קראנקה
(צילום: גטי אימג'ס)
לקראנקה, שכבר ששוחח עם גולדהאר, יש תוכניות לגבי חיזוק הקבוצה, כשהמטרה להתחזק בחלוץ, כנף כמו ומגן ימני. יש שחקנים שמחכים להגעתו על מנת לקבל את השחרור או לצאת בהשאלה כמו דן ביטון או דור תורג'מן.
במכבי ת"א ישנו חשש גדול מהעונש שהמועדון עשוי לספוג לאחר הנהמות והקריאות הגזעניות מצד קהל הקבוצה כלפי המגן טאלב טוואטחה, שפרץ בבכי ושקל לרדת מהמגרש, כפי שיצויין היום בדו"ח השופט שניר לוי. למכבי יש עונש על תנאי במקרה של קריאות גזעניות, וייתכן שתאלץ לארח את מכבי חיפה ללא קהל. דבר שיפגע בה גם בכיס, אך גם בהיבט המקצועי.
2 צפייה בגלריה
טואטחה
טואטחה
זהבי מנסה לנחם את טוואטחה
(צילום: יאיר שגיא)
לא בכדי המועדון, שלא מרבה להוציא הודעות מהסוג הזה, פרסם בשעת לילה מאוחרת הודעה בה נטען כי אותם אוהדים נוהמים זוהו על ידי מצלמות האבטחה ובימים הקרובים המועדון יפעל על מנת להרחיקם מהמגרשים וינקוט נגדם בצעדים משפטיים.