אוהדי הכדורגל הוותיקים מתרפקים על זיכרונות מימק"א בירושלים, מהקופסה בנתניה, מהאורווה בפ"ת, ומווסרמיל בבאר-שבע. זה היה עולם שבו הם היו מגיעים ליציע עם שקיות עמוסות בגרעינים ובקלמנטינות, אותם הם היו מנשנשים לפני ותוך כדי המשחק - אבל לא רק. בשלב מאוחר יותר הגיעו המזנונים שעל אף שהתחדשו עם הזמן, ההמתנה לנקניקיה וכוס שתיה עדיין כרוכה בהרבה מאוד עצבים. כן, ככה זה כשעומדים בתור שלא רואים את סופו, כשבכל רגע תסתיים ההפסקה והמשחק ייתחדש.
אלא שבדומה ללא מעט בעיות גם כאן נמצאה הטכנולוגיה שמבחינת כל חובב כדורגל היא פתרון מרעיש. תכירו את האפליקציה BFF2PAY, פלטפורמה ייעודית לאירועים ציבוריים המאפשרת תשלום מראש עבור מזון ושתיה, ובחירה בין משלוח עד למושב ביציע או באיסוף עצמי (Take Away).
4 צפייה בגלריה
שימוש באפליקציית BFF2PAY
שימוש באפליקציית BFF2PAY
אפליקציית BFF2PAY
(צילום: לוקו גרופ)
האפליקציה שימושית באירועי ספורט באצטדיונים ובאולמות, ובמופעי מוזיקה ופסטיבלים בפארקים, וגם בחוף הים. היא גם מהווה מענה לחלק מהחששות שהביאה עמה הקורונה – התקהלות בתורים ארוכים, והדוחק שנוצר במהלכן.
השליחים יכולים לאתר את מקומו המדויק של האוהד באמצעות GPS, להגיע אליו במהירות ולמסור לו את ההזמנה מבלי שהוא יפספס שנייה אחת מהמשחק.
4 צפייה בגלריה
שימוש באפליקציית BFF2PAY
שימוש באפליקציית BFF2PAY
"הפתרון שנותנת לנו האפליקציה BFF2PAY היא דילול עומס במזנונים"
(צילום: לוקו גרופ)
הרעיון והיוזמה של BFF2PAY הם של אסף אבוטבול וחן דלל, הבעלים של חברת "ברים" (שמספקת מזון ושתיה לאירועים המוניים). השניים הבינו שבעת הזו, בה הטכנולוגיה משפרת ומייעלת את חיינו בכל התחומים, אין סיבה שאנשים ימתינו בתור לנקניקיה ובירה, לאורך זמן לא סביר.
חברת ברים מספקת שירות לאלפי אנשים באירועים, ושם הבינו השניים שחייבים לשכלל את חווית השירות לקהל הרחב, והחליטו יחד עם בת הזוג של אסף, סיון דטאוקר, ליצור אפליקציית תשלומים שנועדה למנוע התקהלות, המתנה מייגעת וגם שימוש במזומן.
"לא המצאנו את הגלגל", אומר אבוטבול. "הכנסנו טכנולוגיה שקיימת בסקטורים אחרים עם התאמות לעולם התרבות והספורט".
4 צפייה בגלריה
גם בטדי מברכים
גם בטדי מברכים
"אפס תלונות". גם בטדי מברכים על האפליקציה החדשה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
"השירות הרבה יותר נעים בלי דחיפות, בלי צעקות ובלי לחץ". טוטו-טרנר
"השירות הרבה יותר נעים בלי דחיפות, בלי צעקות ובלי לחץ". טוטו-טרנר
"השירות הרבה יותר נעים בלי דחיפות, בלי צעקות ובלי לחץ". טוטו-טרנר
(צילום: עוז מועלם)
"הפתרון שנותנת לנו האפליקציה BFF2PAY היא דילול עומס במזנונים", אומר ברק גורג'י, מנהל אצטדיון טדי בירושלים, "בלעדיה היו צובאים המון אנשים על המזנונים. כמי שבדק את האפליקציה השירות הוא מצוין ומספק את ההזמנה תוך שבע דקות. היא גם מעניקה עשרה אחוזי הנחה למי שמזמין. ללא האפליקציה היינו צריכים להתמודד עם אלימות במזנונים, עם תלונות על כך שאוהדים לא הצליחו או לא הספיקו לקנות אוכל ושתיה, והיום עם האפליקציה הכל הרבה יותר קל לכולם. רק לשם הדוגמה: במשחק האחרון עם 22 אלף צופים באצטדיון בין בית"ר ירושלים להפועל ת"א היו לנו אפס תלונות על התנהלות המזנונים כי רוב קהל משתמש באפליקציה".
גם בטוטו-טרנר בבאר שבע נכנסה האפליקציה לפעולה, אם כי באופן חלקי (ההזמנה מגיעה לעמדה ועדיין לא עד הכיסא). "זה משדרג לגמרי את חווית הצפייה כי אין תורים, אין התקהלויות ואין חיכוך מיותר שיוצר דוחק ואווירה לא נעימה", אומר מאיר אלפסי, מנהל האצטדיון בבירת הנגב. "השירות הרבה יותר נעים בלי דחיפות, בלי צעקות ובלי לחץ. בעתיד כשניתן יהיה גם להזמין עד הכיסא זו בכלל תהיה ליגה אחרת".