בקיץ האחרון יוסי אבוקסיס עוד ליקט שחקנים מהליגות הנמוכות בכדי שייצאו למחנה האימונים של בית"ר ירושלים, שכלל לא היה ברור באותה תקופה אם תשחק בליגת העל. אם מישהו היה אומר אז למאמן שבמחזור הסיום של העונה הסדירה הוא ייאבק על כרטיס לפלייאוף העליון מול מ.ס אשדוד, גם הוא לבטח היה מחייך כמי שלא מאמין.
מצד שני, בית"ר, שנרכשה על ידי ברק אברמוב והתחזקה משמעותית תוך כדי תנועה, ופגעה באופן נדיר בזרים שהנחיתה בחלון ההעברות בינואר - כבר היתה עמוק במקום שמבטיח לה כרטיס לפלייאוף העליון והכנסה לא מבוטלת של מיליוני שקלים. אבל דווקא במאני טיים של העונה, אחרי שנוצר חיבור טוב עם הקהל לראשונה מזה שנים ארוכות, היא קירטעה עם הפסדים להפועל חדרה, מכבי חיפה והפועל ת"א, יחד עם תיקו נגד הפועל חיפה. כעת היא תלויה לא רק בעצמה.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
רגשות מעורבים. אבוקסיס
(צילום: נחום סגל)
אם לא חסרה דרמה למחזור הסיום, אז אחרי ההפסד להפועל ת"א בטדי בית"ר תהיה תלויה גם ביריבה. הצהובים-שחורים יצאו למשחק חוץ מול בני סכנין באיצטדיון בדוחא - המקום האחרון אליו היא לבטח רצתה להגיע בקרב על הכרטיס לפלייאוף העליון.
האוהדים יפזלו לאיצטדיון בנתניה, כשאפילו תיקו יספיק לאשדוד מול הצהובים-שחורים בכדי לתפוס מקום בשישייה הראשונה. במקרה שהחבורה של רן בן שמעון תפסיד ובית"ר תנצח את הקבוצה של קובי רפואה - היא תגרוף סכום כסף נכבד ובעיקר רייטינג: שני דרבי ירושלמים, ומפגשים עם הגדולות שיפוצצו את טדי.
2 צפייה בגלריה
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים מול חאתם עבד אלחמיד שחקן הפועל חיפה
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים מול חאתם עבד אלחמיד שחקן הפועל חיפה
עדיין לא ברור אם יהיה כשיר לסכנין. ירדן שועה
(צילום: נחום סגל)
"המשחק נגד הפועל ת"א היה בידיים שלנו, היינו נמהרים מידי ולא חשבנו בחוכמה", אמר אבוקסיס, שמבין כי הקבוצה תלויה בעיקר בניקולסקו (שנמצא בבצורת) ודנילו אספרייה. בנוסף, לא ברור אם ירדן שועה, הסובל מפציעה בגיד האכילס, ומורוזוב יהיו כשירים למשחק בדוחא. "גם בניצחונות הרגשתי שחסר לנו עומק בהתקפה וזה פגע בנו. בכל מקרה, צריך לנצח בסכנין בכל דרך, ואתרכז במשחק שלנו".
אבוקסיס, שספג ביקורת על ניהול המשחק מול הפועל ת"א, כשהעלה שחקני התקפה רבים, אמר: "ביקרו אותי כששיחקתי קדימה, אבל כועסים עליי כשאני הגנתי. שחקנים רצו לנצח והתעסקו בטירוף שהיה במשחק הזה, רצו קדימה. החילופים שלנו השפיעו, אבל לא תמיד לרוץ קדימה זה נכון בכדורגל, טעינו בקטע הזה".