עמיד מחאג'נה ועלא אלדין חסן, המשחקים בישראל, הוזמנו לסגל המורחב של נבחרת פלסטין לקראת אליפות אסיה, שתצא לדרך בעוד 10 ימים בקטאר. מחאג'נה הודיע יחד עם קבוצתו אום אל פאחם שהוא מסרב לזימון.
מחאג'נה (27) הוא בלם הפועל אום אל פאחם מהליגה הלאומית ובעבר שיחק גם בהפועל רעננה, הפועל ירושלים והפועל עכו. אום אל פאחם הודיעה כי היא נפגשה עם השחקן ועם אביו, ויחד הם החליטו שמחאג'נה יישאר באום אל פאחם ולא יצטרף לסגל פלסטין. "לפנינו משימה והיא עמידה ביעדים של המועדון", נמסר.
3 צפייה בגלריה
עמיד מחאג'נה ואבו אלעם
עמיד מחאג'נה ואבו אלעם
עמיד מחאג'נה ואבו אלעם
(צילום: פרטי)
3 צפייה בגלריה
עמיד מחאג'נה
עמיד מחאג'נה
לא יגיע לנבחרת פלסטין. מחאג'נה
(צילום: גיל נחושתן)
אלדין חסן (23), חלוץ בני סכנין, שותף העונה בשני משחקים בליגת העל וברזומה שלו שתי הופעות בנבחרת הפלסטינית. הוא אף נכלל בסגל פלסטין למשחקה מול אוסטרליה במוקדמות המונדיאל לפני פחות מחודשיים, אך לא שותף בהפסד 1:0.
בין השמות שנכללים בסגל של 23 השחקנים אפשר למצוא את עטאא ג'אבר, שאחרי הטבח ב-7 באוקטובר עורר סערה בישראל. ג'אבר, לשעבר קפטן הנבחרת הצעירה של ישראל, שיחק במדי פלסטין מול לבנון ואוסטרליה ובמהלך אותם מפגשים עמד דקת דומייה "לסולידריות העם הפלסטיני".
בהמשך אף לחץ את ידו של ג'יבריל רג'וב, יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית. בעבר קרא רג'וב לשרוף חולצות של לאו מסי אם ארגנטינה תגיע לשחק בישראל, והשווה את הנעשה בארץ למה שקרה באירופה בשנות השלושים של המאה הקודמת.
3 צפייה בגלריה
שחקני פלסטין עולים עם הכאפיות על צווארם
שחקני פלסטין עולים עם הכאפיות על צווארם
שחקני פלסטין עולים עם הכאפיות על צווארם במהלך המשחק מול אוסטרליה
(צילום: EPA/NOUFAL IBRAHIM)
בעקבות האירועים הללו, הגיש שר הספורט, מיקי זוהר, בקשה למשרד הפנים לשלול את אזרחותו הישראלית של ג'אבר "על רקע הזדהות מובהקת זו עם טרוריסטים האסורה על פי חוק המאבק בטרור".
פלסטין שובצה לבית 3 באליפות והיא תפגוש שם את איראן, איחוד האמירויות והונג קונג. האליפות תתקיים בקטאר מה-12 בינואר עד ה-10 בפברואר.
פורסם לראשונה: 08:47, 02.01.24