סערה בטורקיה: שגיב יחזקאל כבש שער והקדיש אותו לחטופים - אך בלחץ האוהדים והתקשורת המקומית קבוצתו אנטליהספור החליטה להשעות אותו מכל פעילות. נשיא המועדון סינאן בוזטפה אף אמר לתקשורת הטורקית כי חוזהו של יחזקאל יבוטל והוא ישוחרר מהקבוצה.
יחזקאל כבש שער מול טרבזונספור, ואחריו סימן חצי לב למצלמה כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים". קבוצתו העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר מספר דקות, היא מחקה את הפוסטים עקב הכעס שהם עוררו אצל האוהדים והתקשורת. זה לא נגמר שם, שעה קלה אחרי שנגמר המשחק - אנטליהספור הודיעה כי היא משעה את יחזקאל מכל פעילות.
1 צפייה בגלריה
הפוסט שנמחק
הפוסט שנמחק
הפוסט שנמחק
"יחזקאל פגע בערכים הלאומיים של טורקיה", נכתב בהודעת המועדון, "לא נאפשר זאת. בשל כך, החליטה ההנהלה להשעות אותו עד הודעה חדשה". נשיא המועדון סינאן בוזטפה אמר לתקשורת הטורקית כי יחזקאל סיים את דרכו: "החוזה שלו בקבוצה יבוטל, לא אקבל התנהגות כזאת, גם אם זה יעלה לנו בזכייה בתארים".
אחרי שיחזקאל כבש את השער, אנטליהספור דווקא חגגה יחד איתו והעלתה פוסטים עם תמונה שלו. אולם כעבור דקות ספורות, היא קיבלה תגובות זועמות מאוהדים ועיתונאים טורקים והחליטה להסיר את כל הפוסטים. "יחזקאל ניצל את השער שכבש בשביל תעמולה ישראלית", כתב אחד האוהדים. העיתונאי ארסין צ'ליק כתב: "נראה איך ההתאחדות הטורקית תעניש אותו, בושה". היו תגובות שקראו "להעיף אותו מהקבוצה", אך מנגד היו גם אוהדים טורקים שכתבו כי זאת זכותו של יחזקאל להביע סולידריות עם ישראל, כפי שיש כדורגלנים שמביעים הזדהות עם הפלסטינים.
כזכור, שבועיים אחרי שהחלה המלחמה, ההתאחדות הטורקית ערכה דקת דומייה לזכר "אזרחי פלסטין שאיבדו את חייהם בגלל המתקפה הישראלית", כאשר כל הקבוצות עלו עם סרטים שחורים כאות הזדהות עם עזה. שגיב יחזקאל ורמזי ספורי החליטו בעקבות כך לוותר על המשחק של קבוצתם אנטליהספור ולא נכללו בסגל. "מחר יתקיים טקס שתכליתו לגנות את מדינת ישראל וכמי שגאים כל כך להיות שחקני הנבחרת הלאומית, אין לנו כוונה לקחת בו חלק או להיות אפילו באצטדיון", אמרו אז.
מאז שהצטרף לאנטליהספור מהפועל באר-שבע, שגיב יחזקאל מככב. יש לו שישה שערים ושני בישולים ב-12 הופעות בליגה הטורקית, כאשר אנטליהספור נמצאת במקום השביעי בטבלה. אולם כעת הוא מצא את עצמו במרכזה של סערה, ועתידו במועדון לא ברור.
פורסם לראשונה: 17:28, 14.01.24