מכבי חיפה סגרה את הסיבוב הראשון בליגת העל בסטייל אתמול (ראשון), עם תצוגה מרשימה מאוד וניצחון ענק 2:5 על הפועל ת"א. האורחת באה לשחק כדורגל לא הסתגרה וזה עלה לה ביוקר רב. סלובודן דראפיץ' טעה במערך וכנראה התבלבל כשהגיע לסמי עופר וחשב אולי היריבה זו הפועל חיפה אך מכבי חיפה מענישה מהר מאוד ומבול השערים בירוק לא איחרו להגיע.
אם יש נקודה שמדאיגה את הירוקים זה משחק ההגנה. מכבי חיפה ספגה 13 שערים (ממוצע של שער במשחק) והנתון הזה לא עובר חלק בצוות המקצועי, שמתכוון לשים על כך דגש במהלך האימונים שלאחר הפגרה. העובדה שחיפה שיחקה בשני מפעלים הייתה אמורה להוות "פור" מבחינת שאר היריבות לצמרת אך מכבי ת"א ובאר-שבע מעדו. לעומתן, הקבוצה של בכר ניצחה ב-11 משחקים והוכיחה עליונות בכולם מלבד שתי המעידות מול הפועל ירושלים ובני ריינה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
סוגרים סיבוב חלומי. שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
"עם כל העומס סיימנו את הסיבוב הראשון בפער של ארבע נקודות אם ככה אז השמיים הם הגבול", אמרו בחיפה. פציעתו של דילן בטובינסיקהי שנכנס כמחליף ואחרי 10 דקות בלבד הוחלףי הדאיגה מאוד את ראשי המועדון והבלם ייבדק הבוקר. מי שאמורים לחזור לאחר חופשה בת שבועיים הם דולב חזיזה ומחמוד ג'אבר.
לגבי דניאל סונדרגן, נראה כי המגן מתאושש אך יחזור למגרשים רק כשבועיים לאחר החזרה מהפגרה. בחיפה סימנו מספר יעדים לקראת חלון העברות של ינואר: דיא סבע, איתמר שבירו ועדן קארצב נמצמאים ברשימות של גל אלברמן והסקאוטים כאשר מי שצפויים לעשות את הדרך ההפוכה החוצה מהמועדון הם עופרי ארד שלא נכלל בסגל אפילו, מאור לוי ובן שהר.
3 צפייה בגלריה
עלי מוחמד שחקן מכבי חיפה עם עופרי ארד, מאוויס צ'יבוטה
עלי מוחמד שחקן מכבי חיפה עם עופרי ארד, מאוויס צ'יבוטה
יעזוב בינואר? עופרי ארד
(צילום: ראובן כהן)
מנגד, ביקורת חריפה בהפועל ת"א על המאמן סלובודן דראפיץ'. במקביל, היכולת החלשה של השוער סטפן מרינוביץ חידדה את ההחלטה בקרב האדומים להחליפו סופית בינואר.
"לא יכול להיות שדראפיץ' מגיע לסמי עופר ומחליט להמר עם לחץ לא רציני על מכבי חיפה", אמרו במועדון. "הוא האשם המרכזי בהשפלה. הוא כבר היה צריך להכיר ביכולות של הקבוצה ולא להיות גיבור ולרסק אותה. הבעיה שהוא עדיין לא שולט בקבוצה ולא השפיע עליה בכלום".
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א סלובודן דראפיץ'
מאמן הפועל ת"א סלובודן דראפיץ'
סופג ביקורות. סלובודן דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
"נראינו כמו כלום, טיילת לא מאומנת", אמר אחד השחקנים. "הרגשנו כמו קונוסים באימון שח מכבי חיפה". מי ששוב הציג יכולת ירודה הוא השוער מרינוביץ שיוחלף בינואר, כשהמועמדות של אריאל הרוש ושוער זר שוב עלתה. בקבוצה מקווים כי אחרי הפגרה קייס גאנם יחזור לסגל.