אכזבה גדולה בהפועל באר-שבע' לאחר ההפסד בגמר גביע הטוטו 5:4 בפנדלים למכבי נתניה. שחקנים ואנשי הצוות המקצועי כעסו מאוד על צוות השיפוט, בראשותו של איתן שמואלביץ', שבהתערבות ה-VAR גרם להרחקות של שאפי סולימאנוב והלדר לופס, ופנדל עבור מכבי נתניה, אותו עצר אריאל הרוש.
מאמן באר-שבע, אליניב ברדה, אמנם הצהיר כי הוא כועס על סולימאנוב, שלא ידע לשלוט בעצביו וביצע עבירה קשה שהובילה להרחקתו, אך במקביל טען שהשופטים לא מספיק מגינים על שחקן כמוהו, שנעשות עליו המון עבירות. ברדה טען שהצוות שלו ניסה להכין את שחקניו לכך שיהיה משחק עצבני ואגרסיבי, וששחקני נתניה ינסו לעשות פרובוקציות, אך זה לא עזר. הקפטן מיגל ויטור אמר במסיבת העיתונאים שכל השריקות הגבוליות נשרקו לטובת נתניה.
3 צפייה בגלריה
איאד אבו עביד שחקן הפועל באר-שבע
איאד אבו עביד שחקן הפועל באר-שבע
אבו עביד ו-ויטור מתוסכלים בסיום המשחק
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שאפי סולימנוב שחקן הפועל באר-שבע
שאפי סולימנוב שחקן הפועל באר-שבע
יספוג עונש? סולימאנוב
(צילום: עוז מועלם)
חברו, הלדר לופס, שהיה עצבני מאוד במהלך המשחק ובתוספת הזמן ביצע פנדל, ספג צהוב על דיבורים וצהוב נוסף שהפך לאדום בגלל העבירה, היה פחות דיפלומטי כשאמר לעיתונאים בסיום: "זה היה שיפוט קטסטרופה". המורחק השני, שאפי סולימאנוב, ניסה להסביר את העבירה הגסה שלו ואמר: "רק שמתי גוף לשחקן של נתניה".
בזמן טקס חלוקת המדליות ניגשו המורחקים לשמואלביץ' וניסו להסביר לו את מהלכיהם. סולימאנוב עשוי לספוג קנס מקבוצתו וכן לעמוד לדין משמעתי בהתאחדות בשל חומרת העבירה. בכל מקרה גם הקבוצה עצמה תעמוד לדין על השלכת חפצים מהיציע אל עבר שחקני נתניה במהלך המחצית השנייה. מיד בסיום המשחק ניסו אוהדי באר שבע לפרוץ ליציע הכבוד ולתקוף אוהד נתנייתי שהתגרה בהם. כמחצית משחקני באר שבע לא כיבדו את טקס הנפת הגביע וירדו לידר ההלבשה עוד לפני הנפת הגביע.
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
טען שהשופטים לא מספיק מגינים על שחקן כמו סולימאנוב. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
בכל מקרה באר-שבע, לא שיחקה טוב גם כשלא הייתה בנחיתות מספרית. במועדון מקוויים שכמו לאחר ההפסד בגביע המדינה לפני כחודש למ.ס אשדוד, אז הקבוצה התאוששה במהירות וניצחה את אשדוד בליגה, כך יקרה גם ביום ראשון במשחק נגד אותה מכבי נתניה באצטדיון טוטו-טרנר. רמזי ספורי או רותם חטואל ימלאו את מקומו של סולימאנוב המורחק. חטואל התאכזב מאוד שלא שותף אתמול וכשהבין שלא יכנס לשחק הוא בעט בבקבוקי מים שהיו ליד הספסל. אביב סולומון אמור לפתוח במקום הלדר לופס.
אוהדי באר-שבע התאכזבו לראות שבאצטדיון היו מאות מושבים פנויים ביציע של נתניה, בעוד הדרומיים רכשו את כל הכרטיסים שהוקצו להם. כמו כן, עשרות מאוהדי באר-שבע, שהגיעו למשחק ברכבת, נאלצו להיכנס למשחק רק במחצית השנייה בשל תקלה טכנית שהובילה לאיחור גדול.
פורסם לראשונה: 06:00, 19.01.23