התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
רגע אחרי ההפסד לאורוגוואי 1:0 אתמול (חמישי) בחצי גמר המונדיאליטו, סערה בנבחרת עד גיל 20. המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות בוני גינצבורג החליט לשחרר מיידית חמישה שחקני הרכב מהנבחרת של אופיר חיים – השוער תומר צרפתי, הבלמים אור ישראלוב וסתיו למקין, המגן רוי רביבו והחלוץ דור תורג'מן – וזאת למרות שנותר עוד המשחק על המקום השלישי נגד דרום קוריאה (ראשון, 20:30).
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
משמעות הדבר היא שבסגל נבחרת הנוער נותרו רק שלושה מחליפים, ושלא מעט שחקני ספסל – חלקם אפילו לא שיחקו בטורניר – יפתחו במשחק על המקום השלישי. החמישה יצטרפו לנבחרת הצעירה של גיא לוזון, שתחל את דרכה באליפות אירופה בעוד כשבועיים, כשרביבו גם יצטרף לנבחרת הבוגרת למשחקי מוקדמות היורו בעוד כשבוע. השחקנים ההמומים קיבלו את ההודעה על כך רק עם שובם לבית המלון, ותחילה סירבו לעזוב את מחנה הנבחרת כבר הלילה.
2 צפייה בגלריה
דור תורג'מן ואופיר חיים
דור תורג'מן ואופיר חיים
החלוץ נאלץ לעזוב. חיים מנחם את תורג'מן
(צילום: AFP)
ברגע שהשחקנים החלו לקבל את ההודעות על השחרור, קבוצת ה-WhatsApp של הנבחרת רתחה, והם הבהירו יחדיו כי הם לא מוכנים לטוס לפני סיום הטורניר. ישראלוב כתב רק כמה דקות לפני כן: "באים לזכות במדליה בראשון", ותורג'מן הוסיף כי "חייבים לעשות הכל בכדי לסיים במקום השלישי". אך מועד הטיסה שלהם לארץ נקבע להלילה, נמסר להם כי אין שום דרך אחרת, ויצאה הודעה רשמית של ההתאחדות על שחרורם של השחקנים.
בנבחרת טענו כי המאמן אופיר חיים, שנחוש לשוב ארצה לפחות עם מדלית הארד, מאוכזב מאוד מההחלטה. "לא יכול להיות שכל המדינה מאחורינו, שעדיין לא סיימנו את המסע שלנו, שאנחנו רגע לפני המשחק על המקום השלישי במונדיאל, ולוקחים לנו חצי הרכב", אמרו שחקנים בנבחרת. "זו החלטה שמעבירה לנו מסר ברור שהמשחק על המקום השלישי בעולם לא חשוב וזאת אחרי כל מה שעשינו פה".
2 צפייה בגלריה
למקין וישראלוב
למקין וישראלוב
שני הבלמים הבכירים. ישראלוב ולמקין
(צילום: LUIS ROBAYO / AFP)
שוערה של הפועל רעננה מליגה א' אופק מליקה (עוד לא שיחק בטורניר) יחליף את צרפתי, את למקין וישראלוב יחליפו הדר פוקס ממכבי פ"ת (עוד לא שיחק בטורניר) ושון עדרי, בעמדת המגן יפתח נועם בן הרוש, ובמקום תורג'מן יפתח אחמד סלמן או עומר סניור. "המסר לשחקנים שנשארו הוא מזלזל, זה כמו להרים דגל לבן לפני אחד המשחקים הכי חשובים של הכדורגל הישראלי", אמרו בנבחרת.