להפועל באר שבע יש מגן חדש. הפורטוגלי הלדר לופס (32) חתם לשנתיים בקבוצה ויהיה המגן השמאלי החדש של רוני לוי.
לופס, שעל מועמדותו פורסם לראשונה ב-ynet, עבר ביממה האחרונה בהצלחה את הבדיקות הרפואיות ויצטרף לאימונים באופן מיידי. "אני שמח ונרגש להתחיל פרק חדש בקריירה שלי", הוא אמר. "בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל האנשים שהכרתי בא.א.ק אתונה. אני מצפה להתחיל לשחק במדי הקבוצה ולהגיע לאצטדיון טוטו-טרנר. אני יודע שיש למועדון יעדים רבים ואני אשמח להיות חלק מהדרך להגשים אותם".
4 צפייה בגלריה
הלדר לופס
הלדר לופס
הלדר לופס במדי א.א.ק אתונה
(צילום: getty images)
מנכ"ל המועדון גיא פרימור: "אני מברך את הלדר על הצטרפותו למועדון ומאחל לנו התאקלמות מהירה ועונה מוצלחת".
המגן הפורטוגלי הוותיק עבר בצעירותו בפארמה האיטלקית, אך לא רשם במדיה אפילו הופעה אחת. הוא שיחק בקבוצת לאס פלמאס הספרדית והחל משנת 2017 הוא לבש את המדים הצהובים של א.א.ק. בעונה שעברה הוא רשם 29 הופעות בליגה היוונית, בהן בישל שבעה שערים וכבש שער נוסף. אגב, אחיו תיאגו משחק כמגן ימני בדניזליספור מהליגה הטורקית.
בינתיים, אכזבה ענקית במועדון לאחר אי ההעפלה לשלב הבתים של הליגה האזורית בשל ההפסד 3:1 אתמול (חמישי) בקפריסין לאנורתוסיס פמגוסטה. בבאר שבע באו בטענות קשות לשופט הליטאי דונאטס רומסאס, שהרחיק בדקה ה-45 את אלטון אקולטסה בצהוב שני במצב של 1:1 והפך את המשימה שלה לקשה הרבה יותר.
4 צפייה בגלריה
דוידה פטרוצ'י
דוידה פטרוצ'י
פטרוצ'י מול אנורתוסיס, אתמול
(צילום: הפועל באר שבע)
בכלל, בבאר שבע טענו עוד לפני המשחק שהם היו חסרי מזל, שכן פמאגוסטה היא הקבוצה הכי טובה מבין היריבות שקיבלו הקבוצות הישראליות בשלב הפלייאוף. אבל עם כל הכבוד לטענות לשופט ולחוסר המזל בהגרלה, הפועל באר שבע לא הייתה מספיק טובה אתמול.
משחק ההגנה היה רע מאוד וכלל טעויות מביכות. היה זה משחק חלש במיוחד לאיתן טיבי. השער הראשון נכבש לאחר שהכדור פגע בו והשער השלישי נבע מחוסר הבנה בינו ובין השוער אריאל הרוש. בין לבין טיבי גם התחיל תקרית עם שחקן קפריסאי, תקרית שהובילה למהומה בסיומה אקולטסה ספג את הכרטיס הצהוב הראשון שלו, שבהמשך הוביל להרחקה.
4 צפייה בגלריה
איתן טיבי
איתן טיבי
משחק חלש במיוחד. טיבי
(צילום: באדיבות הפועל באר שבע)
בנוגע לאקולטסה, נראה שעם כל הכבוד לפוטנציאל הרב שיש בו והתגלה בעיקר בקמפיין האירופי בעונה שעברה, הסבלנות כלפיו הולכת ונגמרת. מלבד ההרחקה חסרת האחריות הוא רשם אתמול גם החמצה גדולה. מי שאמור להחליף אותו ולקבל דקות על חשבונו הוא הרכש החדש אספרייה, שגם הוא אתמול נהג בחוסר אחריות והורחק בצהוב שני לאחר סיום המשחק.
"התוצאה משקפת. פתחנו לא טוב את המשחק. לאחר מכן הצלחנו לחזור ולכבוש. ההרחקה גרמה לזה שהפעילו עלינו לחץ", אמר רוני לוי בסיום. "הם כבשו בפנדל ואחר כך כבר היה לנו הרבה יותר קשה".
4 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
מאוכזב. לוי
(צילום: הרצל יוסף)
רק בקיץ שעבר, עם השקעה מינימלית מצד הבעלים אלונה ברקת, שבאותה תקופה ניסתה להיפרד מהקבוצה, הצליחה באר שבע להפתיע ולהעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית. דווקא העונה, כשהבעלים שוב פתחה את הכיס ועשתה מהפכה בסגל, במועדון לא הגיעו לשלב בתים.
מדובר באובדן הכנסות של כ-20 מיליון שקל. עכשיו, מלבד צירופו של לופס, עשויה הקבוצה לצרף חלוץ נוסף. במקביל, בעקבות אי ההעפלה, לא מן הנמנע שייעשה רצון לדלל מעט את הסגל ומספר שחקנים יעזבו. איתמר שבירו צפוי להיות הראשון, כשהכיוון הוא עירוני קריית שמונה.
בקבוצה מקווים להתאושש מההדחה כבר ביום ראשון במשחק החוץ נגד בית"ר ירושלים במסגרת המחזור הראשון של העונה, כשכל תוצאה פרט לניצחון תכניס את המערכת ללחץ.
פורסם לראשונה: 06:38, 27.08.21