זאת תהיה אחת הנסיעות הטעונות ביותר של נבחרת ישראל, שתצא הבוקר (שני) בטיסה לאיי פארו לקראת המשחק מחרתיים (21:45) במוקדמות המונדיאל. המאמן וילי רוטנשטיינר גילה אתמול בבוקר, דרך הפרסום ב"ידיעות אחרונות", כי היה ניסיון של גורמים בכירים בהתאחדות לפטר אותו בגלל התנהלותו בתקופה האחרונה, ונוסף על כך הבין כי התקבלה החלטה שיסיים את תפקידו בנובמבר הקרוב.
האירוע יצר מתיחות גדולה בין המאמן האוסטרי לראשי ההתאחדות, כשגם היו"ר, אורן חסון, יעלה היום על הטיסה. ברקע נמצאת פרשת הפוסט מעורר המחלוקת של מונס דאבור ושיחת ההבהרה שהוא צפוי לקיים עם חבריו לנבחרת, וגם היא לא תוסיף שקט לנסיעה.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
מתיחות גדולה עם ראשי ההתאחדות. וילי רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)
חסון הסביר בשיחות סגורות את החלטתו להשאיר את רוטנשטיינר בתפקידו עד נובמבר: "נעשו אליי פניות לפטר באופן מיידי את המאמן בשל ההתנהלות שלו, אלא שבעידן שבו הכנסות ההתאחדות צומצמו ב-25 אחוז, אני לא יכול להרשות לעצמי לקבל החלטה על פיטורי מאמן מעכשיו לעכשיו, כשהחוזה שלו נאמד ב-2.5 מיליון שקל. אני גם לא אחד שמפטר תוך כדי קמפיין, יש פה אחריות מקצועית. אני מודע למסרים שעברו בין רוטנשטיינר לדאבור, זה לא משהו שאהבתי, בלשון המעטה, כי האינטרס הציבורי ושל ההתאחדות הוא מעל הכל, ובמקרה של המאמן הוא לקח את זה למקומות לא נכונים".
רוטנשטיינר, מצדו, אמר בשיחות שניהל בבית הנבחרות: "יש לי את המחשבות שלי כיצד לנהוג עם השחקנים שלי, מי צריך הבהרות או התנצלויות ואני ממליץ להם מה לעשות. יש לי ניסיון, העדפתי שלא יתעסקו בפוסטים אלא בהכנות לקראת המשחקים הקרובים. כנראה יש אנשים בהתאחדות נגדי, אני מתעסק רק בהצלחת הנבחרת". צריך לציין שלרוטנשטיינר חוזה בהתאחדות עד לחודש יוני 2022, ואחרי שיסיים את תפקידו כמאמן הנבחרת הוא אמור לעסוק בענייני הדרכה.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
"אני לא אחד שמפטר תוך כדי קמפיין". אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)

שיחה טעונה בטורשאבן

גם חלק מהשחקנים הבכירים בנבחרת, שנחשפו אתמול לניסיון להדיח את האוסטרי, אמרו כי הם חושבים שהמאמן טעה בהתנהלות שלו. אחד מהם ציין: "רוטנשטיינר צריך להבין שהוא מאמן את נבחרת ישראל, היא מייצגת מדינה עם מורכבויות רבות, ובגלל שהוא מאמן זר, שלא מכיר את ההווי המקומי, הוא היה צריך לשמוע כיצד לנהוג ולא ללכת לשחקן כזה או אחר ולבקש ממנו לעשות משהו שכבר נסגר מול ההתאחדות".
בשיחות בין שחקנים בכירים לאנשי הנבחרת הם השמיעו ביקורת על ההחלטה להחזיר כבר עכשיו את דאבור לסגל, וזאת ככל הנראה גם הסיבה שחסון הצטרף לנסיעה לאיי פארו. "זו תהיה נסיעה מורכבת", אמר גורם בהתאחדות.
כזכור, התנאי להחזרתו של דאבור לסגל היה שיצטרך להתייצב בבית המלון באיי פארו מול השחקנים ולהבהיר את תוכן הפוסט שפירסם במהלך המהומות בירושלים. חלק מהשחקנים ניסו להרגיע: "מונס פירסם הבהרה, הוא יישב איתנו הערב, מה עוד רוצים?".