נבחרת ישראל תתארח מחר (שלישי, 21:45) באצטדיון בז'נבה אצל נבחרת שווייץ החזקה במסגרת המחזור השני של בית ט' במוקדמות יורו 2024. המאמן אלון חזן והקפטן ביברס נאתכו - שפרש אחרי המשחק מול קוסובו אבל התלווה לנבחרת גם למשחק הקרוב - ערכו היום מסיבת עיתונאים לקראת המשחק.
נבחרת ישראל מגיעה למשחק הזה אחרי 1:1 מול קוסובו בבלומפילד בשבת האחרונה, כשבמקביל הביסה שווייץ 0:5 את בלארוס. השווייצרים כמובן פייבוריטים ברורים לסיים במקום הראשון בבית, וכך גם במשחק מחר.
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו, אלון חזן, שלומי ברזל, מסיבה עיתונאים ישראל שוויץ
ביברס נאתכו, אלון חזן, שלומי ברזל, מסיבה עיתונאים ישראל שוויץ
ביברס נאתכו, אלון חזן ושלומי ברזל
(צילום: זאב אברהמי)
"כשמתחילים טורניר יש הזדמנות לעשות משהו חדש", אמר חזן. "אנחנו בבית עם נבחרות שוות לנו כמו קוסובו ורומניה ואין ספק ששווייץ הכי טובה. אנחנו רוצים להסתכל על זה משחק אחרי משחק. אם נסתכל רחוק מדי אז שוב ניפול. אנחנו רוצים לשחק כדורגל טוב ואמיתי בשווייץ, זאת המטרה שלנו".
"אני לא מתעסק ברצונות של היריבים שלי אלא רק בשלנו, הם הפייבוריטים, נבוא לשחק כדורגל טוב, לא להגיע כדי לחכות לנס שיקרה. רוצים לשחק בצורה איכותי גם נגד נבחרת כזאת גם במחיר שזה יסכן אותנו. אם אני אתחיל לסרס שחקנים מסוכנים בנבחרת ישראל כדי שנתגונן ואולי נעשה נס ונפסיד בכבוד זה לא דבר שמשרת אותנו. לכל אחד יש שאיפות משלו, לשווייץ יש שאיפה לעשות 10 מ-10? אנחנו נסתכל משחק משחק לגופו כדי לעשות את ההכי טוב".
3 צפייה בגלריה
חזן
חזן
"נעשה את הכל כדי למצוא את ה-11 הכי טובים". חזן
(צילום: EPA)
על המצב הפוליטי בישראל: "אני מאמן, אני אבא, אני בעל ואני הכל וכל זה בתפקידי כאזרח במדינת ישראל. אכפת לנו, אנחנו מודאגים בכל רגע ממה שקורה במדינה כי לפני הכל אנחנו אזרחים במדינה. אנחנו רוצים שיהיה הכי טוב ושיקבלו את השכל הישר ויבינו שזה לא משנה מי בסופו של דבר ירגיש מנצח במאבק הזה, מדינת ישראל עלולה להפסיד. אנחנו באים לפה ומנתקים את עצמנו למרות שזה זורם אלינו כל הזמן. אנחנו עושים הכל למען התפקיד שאליו נשלחנו, להביא כבוד למדינת ישראל וזה לא משנה לאיזה צד. אנחנו רוצים לעשות טוב למדינה כדי שלכולם יהיה טוב".
על האם הוא מתכנן לעשות שינויים: "האסיפה היום לא הייתה מיוחדת. כשאתה מסיים משחק אתה מסיק את המסקנות שלך ומשתף את השחקנים כדי לדעת איך מתקנים. כשאתה משחק שלושה ימים אח"כ אז דברים מתנגשים ולכן עשינו את זה ביחד והתכוננו גם לשווייץ. יש מחשבות, אנחנו חושבים איך לשחק וזה ילווה אותנו עד הרגע האחרון ונעשה את הכל כדי למצוא את ה-11 הכי טובים".
3 צפייה בגלריה
נאתכו
נאתכו
"בסופו של דבר זה כדורגל ותמיד יש סיכוי ותמיד יש אפשרות". נאתכו
(צילום: EPA)
נאתכו אמר על המצב במדינה: "המשפחות של כולנו שם, רוב הנבחרת ביום יום חיה בישראל, כמובן שזה משפיע ומגיע גם אלינו, הלוואי ומחר נוכל לשעתיים קצת לאחד קצת לקרב, וקצת לעשות טוב לאנשים בארץ. הלוואי. מצד שני אנחנו צריכים כמה שיותר להתנתק ממה שקורה בארץ שזה גם לא פשוט".
לקראת המשחק: "משחקים נגד הנבחרת הטובה בבית, הפייבוריטית, אבל בסופו של דבר זה כדורגל ותמיד יש סיכוי ותמיד יש אפשרות, נצטרך להיות במיטבנו ולתת מאה אחוז ולקוות שהם פחות טובים. דברים יצטרכו להסתדר לטובתנו. יש לנו חלק התקפי מאוד חזק ומאוד כשרוני. גם הצוות המקצועי מבקש מאיתנו לנסות ולהעז, לתקוף, אנחנו לא נבחרת שתבוא להסתגר ולהתפלל. כן נרצה גם לעשות התקפות מעבר מהירות וכשיהיה אפשר לשלוט בכדור. השווייצרים פייבוריטים ועם הכדור רוב הזמן אבל לא נבוא להתפלל ולקוות ל-0:0".