"היינו בצפון (לקראת משחק נגד בני ריינה) ואחד מהחברים העיר אותי ואמר לי שהמשחק מבוטל – ובאותו רגע קיבלנו את ההחלטה לחזור לאשדוד, שהיא במרחק 20 דקות נסיעה מעזה", משחזר שחקנה הסקוטי של מ.ס אשדוד, קלארק רוברטסון, יממה לאחר שחזר לביתו בעקבות המתקפה הרצחנית על עוטף עזה, בשבת בבוקר. "אני פשוט שמח להיות בבית, אני מניח".
הבלם בן ה-30 שהגיע הקיץ מפורטסמות' ורשם בעבר 86 הופעות באברדין, מספר בראיון ל"סקיי ספורטס" שהצליח לחזור לבריטניה בשלום אחרי המתנה של 26 שעות בשדה התעופה בן גוריון: "השעות מאז שבת בבוקר היו קדחתניות. החזרה לאשדוד מהצפון היא אולי לא הדבר הכי אחראי לעשות, אבל המועדון פעל מהר ובצורה הכי מקצועית. אמרו לנו, השחקים הזרים, להביא את הדרכון שלנו, לארוז מזוודות ולצאת לשדה התעופה".
1 צפייה בגלריה
קלארק רוברטסון
קלארק רוברטסון
"תקופה מדאיגה מאוד". רוברטסון
(צילום: עוז מועלם)
בסופו של דבר ולאחר המתנה ארוכה, משחזר רוברטסון, הוא מצא ביום ראשון בערב טיסה לבולגריה. בראיון הוא משתף סיפור על נפילת רקטה, בסמוך לשכונת מגוריו: "טירוף לראות את זה, למרבה המזל חזרתי לבריטניה ועכשיו אני רגוע".
על עצם החתימה בקבוצה בישראל, שידועה במצב הבטחוני השברירי שלה, אמר השחקן: "זה משהו שאתה לא מצפה שיקרה. ידעתי שפה ושם נופלות רקטות אבל לרגע לא דמיינתי שאיקלע למצב של מלחמה. זה מצב מטורף, עצוב וטראגי מה שהולך שם".
"אני עדיין בקשר עם החברים בישראל, חלקם אפילו גרים קרוב יותר לעזה מאשר אלה שחיים באשדוד. חלקם עזבו לצפון, בשביל תחושת הביטחון. אני רק מקווה שחבריי לקבוצה בטוחים. אני לא חושב שאף אחד מהם, גם הישראלים, ראה דבר כזה בעבר. זאת תקופה מדאיגה מאוד".