מאז פרוץ המלחמה בעזה ביום שבת בבוקר עם מעשה הטבח הנורא של חמאס, כמעט כל הליגות והקבוצות בספורט האמריקאי הביעו את תמיכתן בישראל, וביורוליג וביורוקאפ החליטו לערוך דקת דומיה במשחקי המחזורים הקרובים, אבל פיפ"א ואופ"א - התאחדות הכדורגל העולמית והתאחדות הכדורגל האירופית בהתאמה - עדיין לא טרחו להגיב.
אפילו בהודעה של אופ"א על דחיית המשחק של ישראל נגד שווייץ במסגרת מוקדמות היורו, וגם בזו שבישרה כי המשחק ייערך לבסוף ב-15 בנובמבר, הוזכר רק "המצב הביטחוני", אך לא נמצאו מסרים של סולידריות עם המדינה או הזדעזעות מהמעשים של חמאס. כזכור, רק לפני כשבועיים הודיעה אופ"א כי ישראל תארח את אליפות אירופה עד גיל 19 ב-2027, ויום לאחר מכן נשיא הארגון אלכסנדר צ’פרין התארח בארץ.
3 צפייה בגלריה
ג'יאני אינפנטינו
ג'יאני אינפנטינו
שומר על שתיקה. אינפנטינו
(צילום: EPA/STRINGER)
3 צפייה בגלריה
כפר עזה
כפר עזה
ההרס בכפר עזה
(צילום: Thomas COEX / AFP)
רוב האריס מ"סקיי" היה מהעיתונאים הבכירים בבריטניה שהביעו על כך ביקורת אתמול. "לאופ"א לקח רק כמה שעות בחודש שעבר לפרסם הודעת תנחומים אחרי רעידת האדמה במרוקו", הדגיש האריס. "בשנת 2016 נשלחו תנחומים במהירות לצרפת כשאופ"א אמרה כי היא "עצובה מאוד על מתקפת הטרור שהתרחשה בניס". הפלישה של רוסיה לאוקראינה ב-2022 נתקלה בעמדה נחרצת של אופ"א ופיפ"א. הם אמרו בהצהרה משותפת לאחר גינוי המלחמה: 'הכדורגל מאוחד כאן במלואו ובסולידריות מלאה עם כל האנשים שנפגעו באוקראינה'".
"אבל היום היה יום השתיקה הרביעי של פיפ"א על ​​מלחמת ישראל-חמאס", כתב האריס. "בזמן הזה, נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, פרסם באינסטגרם מביקור בגראנד פרי הפורמולה 1 של קטאר, תמונות מחתונתו של כוכב ברזיל לשעבר רונאלדו, וברכות יום הולדת שונות. הוא גם פרסם תנחומים ותפילות לקורבנות רעידת האדמה באפגניסטן בסוף השבוע באמצעות הצהרת סיפור באינסטגרם. פיפ"א לא הגיבה על אובדן החיים במזרח התיכון. זה משקף את יחס הכדורגל לזוועות".
3 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
צ'פרין ויו"ר ההתאחדות שינו זארץ, לפני כשבועיים
(צילום: עוז מועלם)
שלשום דווח כי ההתאחדות האנגלית רוצה לצבוע את וומבלי בכחול-לבן במשחק הידידות הקרוב נגד אוסטרליה, אך חוששת מהתגובות. יו"ר ההאתחדות האנגלית לשעבר, דיוויד ברנשטיין, פרסם בעקבות ההתמהמהות, תגובה חריפה: "אני בהלם, אני פגוע, אבל ממש לא מופתע".
כתב "טלגרף" הבריטי, אוליבר בראון, תהה בנוגע לשתיקה של ההתאחדות האנגלית עד כה. "מדוע הכדורגל שותק על פיגועי הטרור בישראל?", נכתב בכותרת הטור של בראון. "רק לעתים רחוקות צריך לשכנע את עולם הכדורגל להפגין חמלה מול טרגדיה שאי אפשר לתאר".
בארני רוניי מ"הגרדיאן" פרסם טור שכותרתו היא "השתיקה למלחמה חושפת את מערכת היחסים המורכבת של הכדורגל עם גיאופוליטיקה", בו הוא תיאר בין היתר כיצד הכסף הגדול של קטאר וסעודיה השתלט על הפרמייר-ליג. אנחנו נמשיך לחכות שמשפחת הכדורגל תכיר בזוועות שקרו בישראל.