יום וחצי לפני שריקת הפתיחה של מכבי חיפה בשלב הבתים של ליגת האלופות, יצאנו לשמוע את הקולות של האוהדים הירוקים הראשונים שהגיעו לרחובות ליסבון. שאלנו את האוהדים הנרגשים מה לדעתם תהיה התוצאה ושמענו מהם על ההרגשות וגם בדקנו מה התקשורת המקומית אומרת על הקבוצה מהכרמל.
עוד על מכבי חיפה בליגת האלופות
האוהדים מחיפה החלו להגיע לרחובות ליסבון כשמסת האוהדים הגדולה ביותר צפויה להגיע מחר ברכבת אווירית במהלך היום ועד לשריקת הפתיחה ב-20:00, שעון ליסבון. דדה מטירת כרמל הגיע עם בנו נועם ואמר: "באנו לראות את המשחק ואנחנו מקווים לניצחון. אנחנו ממשיכים מפה לצרפת כדי לטייל. אני אופטימי לגבי התוצאה". יובל בר טוב מטבעון ואור דדון מחיפה מאמינים גם הם בתוצאה טובה: "אנחנו ניתן בראש ומסוגלים לעשות את זה. הפעם יהיו שערים".
2 צפייה בגלריה
דדה אוהד מכבי חיפה עם בנו נעם
דדה אוהד מכבי חיפה עם בנו נעם
דדה אוהד מכבי חיפה עם בנו נעם
(צילום: גלעד ילון)
שמעון מנשר אמר: "זאת חוויה שנייה שלנו ושל הילדים בליגת האלופות. הפעם גמרו לי על הבריאות ועל הכיס, אבל תודה לאל אנחנו אוהדים את הקבוצה הנכונה שלוקחת אותנו למקומות וחוויות ואין על מכבי חיפה שמזכה אותנו בכדורגל. ננצח 0:2. אנחנו הולכים לעלות שלב בליגת האלופות". שמעון סיפר על הקושי שהיה בטיסות ותיאר אותן כיציאת מצרים: "למרות הקושי ומחירי הטיסות, האוהדים בכל זאת יגיעו היום ובגדול. גם לנו הייתה טיסה לא קלה, אבל לא מתלוננים, ברוך השם אנחנו בליגת האלופות".
אלי גולדשטיין ובתו שהם מכרמיאל סיפרו לאחר שנחתו שגם הם מתרגשים מאוד לקראת המשחק: "חיכינו לזה המון שנים וזה חלום לילדה וגם לעצמי שאנחנו מגשימים. אנחנו מצפים להפתיע ולהרעיד את אירופה".
2 צפייה בגלריה
אלי ושהם גולדשטיין אוהדי מכבי חיפה בליסבון
אלי ושהם גולדשטיין אוהדי מכבי חיפה בליסבון
מצפים להפתיע. אלי ושהם גולדשטיין
(צילום: גלעד ילון)
ברק בכר יחזור להרכב החזק ביותר שלו. המשמעות היא שדולב חזיזה, עלי מוחמד, צ'ארון שרי, נטע לביא ופרנצדי פיירו יפתחו. התלבטות אחת יש לבכר והיא האם לפתוח עם עומר אצילי, שהצטיין במשחקי הליגה אך לא פתח באירופה, או להמשיך עם דין דוד ואז תהיה לבכר אופציה איכותית מהספסל. אם מדברים על פצועים אז במכבי חיפה מרוצים מכך שפיירו כשיר וכל השחקנים צפויים לעמוד לרשותו של בכר. דילן בטובינסיקה, שפתח במשחק האחרון נגד באר-שבע, צפוי להמשיך לקבל קרדיט לצד שון גולדברג במרכ ההגנה וצמד המגנים הזרים דניאל סוגרדן ופייר קורנו יפתחו גם הם.
בינתיים, בתקשורת המקומית מנסים לנתח את המערך בו הירוקים ישחקו. בעיתון "A BOLA" תיארו את פתיחת העונה הטובה של מכבי חיפה בליגה המקומית ותיארו שם את המאזן המושלם אחרי שלושה משחקים. בנוסף נכתב שם כי למכבי חיפה יש את המאמן הטוב בישראל, שזכה בחמש אליפויות בשבע העונות האחרונות. העיתון RECORD הציב הרכב הגנתי במיוחד ומעריכים שם שאצילי יישאר מחוץ ל-11. עוד דווח בעיתון כי לפי ההערכות בתקשורת הישראלית, כמות גדולה של אוהדים יגיעו לתמוך בקבוצה ולמעשה הכותרת לידיעה הייתה: "קורנו בספק ופלישה ירוקה".
לצד הכתבה ישנו ריאיון קצר עם שחקן הפועל באר-שבע הפורטוגלי הלדר לופס, שמספר כי הוא מאמין שבנפיקה תנצח את מכבי חיפה: "זה לא יהיה קל, מכבי חיפה קבוצה טובה שיודעת להחזיק כדור במרכז השדה ולשלוט במשחק, אבל בנפיקה חזקה והשחקנים שלה מהירים וחזקים יותר והם צריכים לנצח במשחק".