רגע לפני שמכבי חיפה פותחת ביום שלישי את שלב הבתים של ליגת האלופות, יצאנו לסיבוב קצר סביב אצטדיון האור המשמש כבית לבנפיקה. בין השאר בדקנו האם האוהדים המקומיים מתחילים להתרגש כמו הצד הישראלי, מה הם יודעים על מכבי חיפה, וכמה הם חושבים שייגמר המשחק.
הדבר הראשון שאי אפשר היה להתעלם ממנו, עוד לפני ההגעה למתחם היא המנהרה המובילה למגרש המעוטרת בסמל המועדון הלא הוא הנשר שצופה בכל העוברים והשבים. מן הצד השני ישנו גרפיטי ענק של שחקני הקבוצה שהולך לקבל את פניהם של חלק גדול מהאוהדים הירוקים שיעשו את דרכם לאצטדיון האור בשלישי בערב. בינתיים, למרות השקט היחסי עד שאוהדי שתי הקבוצות יגיעו בהמוניהם לאזור המגרש, האוהדים המקומיים הבטיחו חגיגה אמיתית משעות הצהריים של המשחק והבהירו שעכשיו זה רק השקט שלפני הסערה.
3 צפייה בגלריה
אצטדיון האור בנפיקה ליסבון
אצטדיון האור בנפיקה ליסבון
האוהדים המקומיים מבטיחים חגיגה. אצטדיונה הביתי של בנפיקה
(צילום: גטי אימיג'ס )
נראה שרובם המוחלט של אוהדי בנפיקה נותנים את הכבוד למכבי חיפה, ושמעו על הקבוצה. חלקם אפילו הכירו את מהלך הגול העצמי הדרמטי בדקה האחרונה במשחק בבלגרד שהעלה את הירוקים לליגת האלופות על חשבונה של הכוכב האדום. בזירת התקשורת המקומית בוחרים בשלב הזה כמעט להתעלם מהקבוצה הישראלית וגם כששם הקבוצה מוזכר הוא לא מעלה דיווחים נוספים סביבה פרט למקרים בודדים.
בשיחות עם אוהדים מקומיים נראה שהם לא מזלזלים בקבוצה מהכרמל, אך גם לא מצפים שתחזור לישראל עם נקודות. למעשה, למרות הבית הקשה יחסית עם פריז סן ז'רמן ויובנטוס אוהדי בנפיקה מאמינים שהקבוצה יכולה וצריכה להמשיך לשלב הבא באלופות, ולא להסתפק במקום השלישי בבית המוביל לליגה האירופית. רוב האוהדים עימם שוחחנו מאמינים שקבוצתם תנצח את הירוקים בהפרש של שני שערים ואפילו יותר, ויש גם אוהד אחד פסימי בשם קונסטנטין שניחש תוצאת תיקו מאופסת: "שמעתי על מכבי חיפה, לא הרבה אבל מכיר אותם".
3 צפייה בגלריה
אוהדי בנפיקה ליסבון
אוהדי בנפיקה ליסבון
מאמינים שאפשר להשיג יותר מהמקום השלישי. אוהדי בנפיקה
(צילום: EPA)
אוהדת נוספת שעובדת במתחם היא פאולה שסיפרה שהמשחק מאוד חשוב לקבוצה המקומית: "עשינו עונה יפה שנה שעברה וקיבלנו בית קשה מאוד. אני חושבת שבנפיקה תנצח אבל אין לדעת, אני חושבת שזה אפשרי ויש סיכוי טוב שהמגרש יהיה מלא אז תהיה אווירה נפלאה. 65 אלף אוהדים יחכו לכם באצטדיון, לא יהיה מקום להכניס סיכה. תהיה אווירה חמה מאוד אבל למרות זאת אין לכם מה לחשוש כי מאוד לקבל אורחים כאן", הסבירה. מוכר נוסף בחנות הודה כי מעולם לא שמע על מכבי חיפה לפני כן, אבל כבר הספיק ללמוד שהקבוצה הגיעה מישראל.
טיאם, שעובד כמדריך סיורים במגרש אמר: "הולך להיות משחק גדול. 60 אלף אוהדים לפחות יגיעו ובתמונה הגדולה נקווה למשחק טוב ואווירה טובה. לדעתי בנפיקה תנצח 0:2 או 1:3. עם כל הכבוד, אני לא חושב שאנחנו חוששים מאיבוד נקודות נגד מכבי חיפה".
3 צפייה בגלריה
אוהדי בנפיקה ליסבון
אוהדי בנפיקה ליסבון
מבטיחים גיהנום. אוהדי בנפיקה
(צילום: גטי אימג'ס)
אנה, שעובדת בשירותי ההסעדה באצטדיון, אמרה: "אנחנו תמיד מתרגשים מכל משחק, גם ממכבי חיפה. זה עדיין ליגת האלופות ואנחנו שמחים לארח קבוצות חדשות". "כל משחק בליגת האלופות הוא קשה", מספר אוהד נוסף וממשיך: "אבל בבית בנפיקה תנצח, אין לי ספק". לואיס, אוהד את בנפיקה מאז שהיה ילד קטן, סיפר בהתרגשות: "אנחנו צנועים ומכבדים כל יריבה, לא מפחדים משום יריבה אבל בהחלט מכבדים את מכבי חיפה. מחכה לכם גיהנום במגרש, אבל למרות הכל אנחנו מקבלים אתכם בשמחה ורק רוצים לנצח".
בינתיים, אוהדי מכבי חיפה ימשיכו להגיע לעיר ולצבוע אותה בירוק עד לשריקת הפתיחה תוך כדי שינצלו כל הזדמנות אפשרית כדי לתמוך בשחקנים, לעודד אותם ולחוות עד כמה שניתן את אבק החלומות של ליגת האלופות. האוהדים צפויים ללוות את השחקנים בעת הנחיתה שלהם בליסבון וגם לחכות להם ליד המלון בו יעבירו את שתי הלילות הבאים. היום צפויה להתקיים מסיבת העיתונאים לקראת המשחק. בנפיקה תתחיל את מסיבת העיתונאים שלה ב-15:00 ומכבי חיפה את שלה בשש וחצי בערב וכאמור לאחר מכן תקיים אימון.
פורסם לראשונה: 21:49, 04.09.22