מכבי חיפה חזרה לליגה עם ניצחון 1:2 על הפועל פ"ת, אבל מה שידברו עליו בימים הקרובים הוא הבחירה של השחקנים הזרים של הקבוצה שלא להחזיק את השלט למען החטופים.
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו הגן על שחקניו: "אתם לא מבינים איזה לחץ יש על השחקנים שלנו מאוכלוסייה מוסלמית. יש שחקן שלנו שלא אמר למשפחתו שהוא חזר לישראל. השחקנים הזרים שלנו עושים הרבה למען המדינה ושולחים הודעות לאוהדים שלנו, אתם לא יודעים מה הם עושים מאחורי הקלעים".
3 צפייה בגלריה
דגו
דגו
מסאי דגו. "הזרים עושים הרבה למען המדינה"
(צילום: עוז מועלם )
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
חלק מחזיקים, חלק לא: שחקני מכבי חיפה והשלט
(צילום: עוז מועלם)
גם בלם הקבוצה שון גולדברג התייחס לסערת השלט: "זאת סיטואציה מאוד בעייתית", אמר. "המשפחות של השחקנים האלה לא רצו שהם יבואו לישראל והם באו בכל זאת. אנחנו מכבדים את השחקנים שלנו. הם חשופים להרבה מאוד שקרים. צריך להבין שהם באו למדינה שנמצאת במלחמה, ולקחת את הסיטואציה בערבון מוגבל".
מצד שני, חלוץ הפועל פ"ת איתי שכטר תקף את התנהלותם של שחקני חיפה: "לא ראיתי מה קרה, אבל כל שחקן זר שמשחק בארץ צריך להביע הזדהות. כל מי שלא החזיק את השלט צריך להתבייש. הם צריכים להיות חלק מאיתנו. לא ניתן לאף אחד לשבור אותנו, אנחנו מדינה חזקה. הראש שלנו עם החיילים והחטופים שלנו. ההרגשה הזויה. הכדורגל מתגמד. אני מחזיק אצבעות לחטופים שיחזרו. הכדורגל הוא משני בתקופה כזאת".

"ידעתי שניפול מהרגליים"

והיה גם כדורגל הערב, לראשונה מאז הושבתה הליגה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס והמלחמה שפרצה בעקבותיה. דגו דיבר על ההבדלים ביכולת של קבוצתו בשתי המחציות: "אני מאוד לא מרוצה מהמחצית השנייה. היינו אנמיים, רכים, ידעתי שניפול מהרגליים באזור הדקה ה-70-65, יש פה שחקנים שעשו 7-6 אימונים בחודש וחצי. זה לא פשוט, אבל חשוב מאוד שיצאנו עם שלוש נקודות. בדקות שהייתה לנו שליטה אבסולוטית היינו צריכים לייצר עוד שער או שניים ולגמור את המשחק. אחר כך כבר אמרתי שניקח את הנקודות, הן מאוד מאוד חשובות".
3 צפייה בגלריה
עילאי חג'ג
עילאי חג'ג
"חשוב מאוד שיצאנו עם שלוש נקודות". חג'ג' חוגג
(צילום עוז מועלם)
על המציאות בצל המלחמה: "אצלנו זה לא לא פשוט כי הבסיס שלנו הוא הזרים והמתאזרחים וחלק מהשחקנים הצטרפו רק ביום חמישי. מתחילים הכל מההתחלה, האימונים קצת שונים, אבל אין מה לעשות - ככה זה בכל הליגה. התאמנו עם המון שחקנים מהנוער, אבל שוב - זה קיים בכל הקבוצות. כולם באותה בעיה. האתגר גדול מאוד, יש הרבה עומס, אבל אין תירוצים".
על המשחק נגד ראן ביום חמישי: "במכבי חיפה לא מעניין כלום חוץ מלזכות באליפות ולייצג את המדינה באירופה. נעשה רוטציה כי שלושה ימים אחר כך יש משחק נגד הפועל באר-שבע. היום עלינו עם חמישה זרים, אבל הם כמעט לא התאמנו יותר מחודש. זה לא פשוט, בסוף נופלים מהרגליים. אין פתרון מסוים".