משחקי ליגת העל חודשו היום (שבת) עם משחק השלמה מהמחזור הראשון, בין מכבי חיפה להפועל פ"ת. המשחק נפתח עם דקת דומייה לזכר הנרצחים והנופלים במתקפה הרצחנית של חמאס, ולפני שריקת הפתיחה התייצבו שחקני הקבוצות על הדשא והחזיקו שלט הקורא להחזרת החטופים: "bring them home now". עם זאת, בזמן שכל שחקני הפועל פ"ת אחזו בשלט, כחצי משחקני מכבי חיפה בחרו לא לעשות זאת.
בזמן המחווה, חמשת הזרים שעלו בהרכב של האלופה ניצבו מאחורי השלט, אך לא החזיקו אותו: הקפטן צ'ארון שרי, דניאל סונדגרן (אם כי הוא נמצא בתהליך התאזרחות), פיירו קורנו, פרנצדי פיירו ועבדולאי סק. ענאן חלאילי, שחקן ערבי-ישראלי, החזיק את השלט בהתחלה, ואז שם את ידו מאחורי גבו.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שחקני מכבי חיפה שלא אוחזים בשלט, מימין לשמאל: צ'ארון שרי, דניאל סונדגרן, פיירו קורנו, פרנצדי פיירו, עבדולאי סק
(צילום: עוז מועלם)
גורם במכבי חיפה אמר: "הגעת הזרים לשחק בישראל היא לא ברורה מאליה: הנרטיב שמשודר במדינות האם שלהם ותמונות המלחמה שונים לחלוטין מאלו שמשודרות כאן. במדינות שמהן הם מגיעים יש הפגנות פרו-פלסטיניות ואוכלוסיות גדולות של מוסלמים, דבר שגורם לחשש טבעי שלהם ושל המשפחות שלהם פן ייפגעו. המשפחות שלהם התנגדו לכך שיגיעו לישראל, ואנחנו מעריכים את הגעתם, שלא לדבר על החשש הטבעי לבוא למדינה שנמצאת בלחימה וחשש שטיל יכול להתפוצץ בכל רגע ובכל מקום.
"הם עלו עם סרטים שחורים, עם דגל ישראל על החזה ועמדו דקה דומייה - סממנים שאנחנו כישראלים כעסנו ובצדק על עטאא ג'אבר. אי-אפשר לבחון אותם ולדרוש מהם דרישות שהן לגיטימיות לתפיסה שלנו, אבל לתפיסתם הן מסכנות אותם ואת המשפחות שלהם. אנו יודעים עד כמה הם אוהבים להיות פה, אוהבים את המועדון, את ישראל ואת הקהל, ואנחנו מלאי הערכה על כך שהם איתנו כאן בשעה לא פשוטה זו. זה לא מובן מאליו".