במסגרת השיחות שנערכו בימים האחרונים בין ערן זהבי לאנשי ההתאחדות לכדורגל, בניסיון לשכנעו להגיע בכל זאת לנבחרת ישראל, הובטח לזהבי כי במידה שהצוות המקצועי יחליט לזמן אותו, יהיה ניסיון להעביר את כל השחקנים ללינה בחדר יחידים.
אחרי ההבטחה שניתנה לזהבי, נציגיו שוחחו שוב עם אנשי הנבחרת, ונאמר להם לפתע: "בהתאחדות לא יסכימו לתקצב את זה". הפער בין ההבטחות למה שקרה בפועל הוביל למשבר אמון בין הצדדים.
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
הצדדים לא הגיעו להסכמות. זהבי
(צילום: עוז מועלם)

נציגיו של זהבי הציעו גם שהחלוץ יגיע לשני המשחקים הקרובים של הנבחרת מול קוסובו ושוויץ, שני המשחקים החשובים ביותר בקמפיין, תחת המדיניות של בניון וחזן, כלומר הוא יישן מרגע ההתכנסות, כולל בערב המשחק, בחדר זוגי, אולם בתנאי שבמשחקים בחודש יוני הוא ילון לבדו. בנבחרת לא מיהרו לקבל את ההצעה וענו לו "ננסה לעשות משהו לקראת יוני". ברגע שלמעשה לא התקבלה הבטחה מצד אנשי הנבחרת כי המדיניות תשתנה, ההצעה ירדה מהפרק
ההצעה האחרונה של זהבי לבניון בראשון השבוע, לפיה הוא הסכים לישון עם אוסקר גלוך בחדר, חוץ מהלילה שלפני המשחק, נדחתה ע"י יוסי בניון, וזהבי הבין שזה אבוד והודיע שלא יגיע לנבחרת. יש להדגיש שזהבי לא הודיע על פרישה סופית מהמדים הלאומיים.
"זהבי עשה את הכל בכדי לחזור לנבחרת, הוא הסכים להתפשר ולא מענייני אגו, אלא נטו מטעמים מקצועיים. אף אחד מהנבחרת לא הגיע לקראתו בסנטימטר", אמר גורם בסביבתו, "רק עשו לו עוול והשפילו אותו. אמרו שיש דלת פתוחה, אבל מוטב היה שהם היו אומרים את האמת שברורה לכולם- הם לא רצו שהוא יהיה בנבחרת", סיכמו בסביבתו של החלוץ.