אחרי סאגה ארוכה וממושכת, ערן זהבי לא יהיה בסגל נבחרת ישראל למשחקיה הקרובים של נבחרת ישראל במוקדמות היורו. חלוץ מכבי ת"א העלה היום (שני) פוסט בעמוד האינסטגרם שלו, בו סיפר על השתלשלות האירועים האחרונה והודיע כי לא ילבש נכון לעתה את מדי הנבחרת.
"אתמול בבוקר קיימתי שיחה עם ראשי נבחרת ישראל בנוגע לחזרה שלי למדים הלאומיים", פתח זהבי את הפוסט. "הסכמתי לדרישותיהם לחלוק חדר עם שחקן נוסף בכל התכנסות של הנבחרת כשהבקשה היחידה שלי הייתה לישון לבד בלילה שלפני משחק במטרה להתכונן כהרגלי כבר שנים רבות במקצוענות שסיגלתי לי וזאת לטובתי ולטובת הנבחרת. לצערי, שוב נעניתי בשלילה צורמת".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
מחוץ לסגל. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
הפוסט של ערן זהבי
"אני מאחל בהצלחה לנבחרת ולחברי שם. צר לי שדחקו אותי החוצה מנבחרת שהייתה עבורי הכל במשך כל כך הרבה שנים. ההמנון שמתנגן והקהל הנפלא שהתרגש איתי עם כל שער שכבשתי יחסרו לי מאוד. תודה ענקית על הזכות להתרגש ולרגש אתכם".
אלון חזן מדבר על פרשת ערן זהבי והחדר
רק לאחרונה הציב לעצמו יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ לחפש מסלול להשבת זהבי לסגל הנבחרת לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות היורו בחודש הבא. בחודש שעבר נחשף ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי בפגישה בהשתתפות היו"ר זוארץ ויוסי בניון, הטיל המנהל המקצועי של הנבחרת וטו על שינוי המדיניות שקבע יחד עם המאמן אלון חזן, לפיה שחקני הנבחרת יתאכסנו בחדרים זוגיים.

בניון וחזן מתבצרים בעמדותיהם

בניון וחזן מסרו בתגובה לפוסט של זהבי: "הבהרנו לאורך זמן ובכל דרך, כי אנחנו רוצים את ערן בנבחרת ישראל ללא אף תנאי מוקדם, בזכות היכולות שלו כשחקן וכמי שלאורך שנים תרם רבות לנבחרת ואף הפך לשיאן השערים. גורמים רבים עשו רבות במטרה להבטיח סוף אחר, כולל פגישה נוספת של המנהל המקצועי עם השחקן, אך ללא הועיל. לצערנו, ערן לא קיבל את ההחלטה המקצועית שלנו ועל כן הבהרנו לסוכנו רונן קצב כבר אתמול כי אפשרות זימונו לסגל לשני משחקי הפתיחה במוקדמות יורו 2024 אינה עוד על הפרק, זאת במטרה לאפשר לכלל הגורמים בנבחרת להתמקד רק בשני המשחקים הקרובים. אנחנו מאחלים לערן הצלחה ובטוחים שגם הוא מייחל להצלחת הנבחרת".
אחיו של ערן זהבי מגיב להודעה
אחיו של ערן זהבי תוקף את בניון וחזן
"נבחרת ישראל תתמקד החל מרגע זה אך ורק בהכנות המקצועיות לצמד המשחקים החשובים, בתקווה להעניק לכל אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל רגעים של אחדות, גאווה ואושר. אנחנו בטוחים שיחד עם עשרות אלפי האוהדים בבלומפילד חם ותומך, יחד עם שחקנים נפלאים וצוות מסור, נתחיל ברגל ימין את הדרך שלנו ליורו 2024".
אחיו של ערן, אבי זהבי, תקף לאחר מכן את בניון וחזן בפוסט שהעלה: "התנועה הזאת לאחר שבירת שיא השערים בנבחרת מסמלת בדיוק את מה שאתה. לא משנה כמה גדול אתה, תמיד ידעת לכבד ולהוקיר את מי שמסביבך. למי ששכח הפציעה שכמעט גמרה לך את הקריירה באה במשחק של הנבחרת, כשירדת לגליץ' כדי לחלץ כדור. כרגע יש שני סמרטוטים שמנהלים את הנבחרת שמונעים מאגו. ותאמינו לי שבתור אחד ששמע את השיחות וקרא את ההודעות, איש קטן עם אגו גדול".

הסאגה הגדולה

כזכור, הפרשה כולה החלה שלושה ימים לפני המפגש הקריטי בליגת האומות מול אלבניה, שאליו לא זומן זהבי לאחר שהבהיר את עמדתו בנוגע לדרישה לישון בחדרים זוגיים. בעקבות המשבר בניון נפגש עם שחקן מכבי ת"א בבית סוכנו רונן קצב בת"א, והשניים קיימו שיחה שארכה מספר שעות. קצב, שייצג בעבר את בניון וכיום את זהבי, היה זה שיזם את הפגישה שנועדה להוריד מתיחות. בניון וזהבי הציגו זה לזה את האני מאמין שלהם בנושא, ובשלבים מסוימים השיחה הפכה למתוחה, ונגמרה ללא בשורות על חזרתו של זהבי לסגל הנבחרת.
2 צפייה בגלריה
יוסי בניון ערן זהבי
יוסי בניון ערן זהבי
לא מתכוונים לזוז מעדותיהם. בניון וזהבי
(צילום: AP ועוז מועלם)
"חזן היה זה שביקש ממני שנעבור לשני שחקנים בחדר, זה בא מהניסיון שלו כעוזר מאמן", ניסה אז בניון להסביר. "אם אתה רוצה להיות חלק מהנבחרת, אתה צריך לעמוד בכללים שקבענו. אני לא חושב ששחקן כמוך צריך לסיים ככה בנבחרת, אבל ברגע שאתה מתעקש לא לקבל את זה, אני לא מקבל את זה". זהבי ענה לו: "בשנים האחרונות אני ישן לקראת משחקים לבד. זה צורך מקצועי נטו, אני מקצוען וחשוב לי להכין את עצמי בשקט, למה זה צריך להשתנות? זה משהו שהיה מקובל בנבחרת בשנים האחרונות, זה הצליח, אז למה לשנות? אני לא מבקש משהו מטעמים של מעמדות או אגו, זה רק צורך מקצועי שלי".
יש לציין כי בסביבתו של זהבי הבהירו בשבועות האחרונים (לפני ההודעה הנוכחית) שבכל מקרה אין בכוונתו להודיע על פרישה מהנבחרת: "ערן הוא השחקן הכי גדול בדור הנוכחי, הוא גם הכדורגלן הכי טוב שיש לנבחרת להציע. הוא לא יפרוש, הוא זמין, ברגע שירצו אותו הוא יגיע. אם בנבחרת חושבים שלא צריכה להיות החרגה, שאין להם פריבילגיה לוותר על הכוכב הגדול שלה - בעיה שלהם. הכי חשוב שיש יחסים הגונים בין זהבי לבניון".