האם המונדיאליטו (גביע העולם בכדורגל לנבחרות עד גיל 20) ינדוד מאינדונזיה לארגנטינה? כך לפחות מסתמן מהדיווחים האחרונים.
על-פי פרסום בכמה כלי תקשורת ערבים ותחנת הרדיו הארגנטינאית "דובלה אמאריה", לארגנטינה, שכלל לא העפילה לטורניר, הוצע לארח אותו במקום אינדונזיה, שנבחרתה - בעקבות כך - תודח מהאליפות.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
תשחק בארגנטינה? נבחרת הנוער
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
ההפגנה בג'קרטה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
(צילום: AP)
רק שלשום קיבלה המשלחת הישראלית הודעה כי הגרלת הטורניר, שהייתה אמורה להתקיים ביום שישי, בוטלה. הסיבה: המארחת אינדונזיה ועיראק מסרבות להגרלה פתוחה, בה יוכלו לקבל את ישראל, איתה אין להן יחסים דיפלומטיים.
יכול להיות שגם המחאות באינדונזיה נגד ישראל הם אלה שיזיזו את הטורניר לארגנטינה. בשבוע שעבר התקיימה בבירת המדינה המוסלמית, ג'קרטה, הפגנה עם כמה מאות משתתפים שדרשו לא לאפשר לנבחרת ישראל להיכנס לאינדונזיה. ממשלת אינדונזיה, יש לציין, הודיעה כי אין ביכולתה לקבוע אלו נבחרות ישתתפו בטורניר וכי היא מחויבת לשלומם של כל המשתתפים.
הפרסום בארגנטינה
ישראל העפילה לראשונה בתולדותיה למונדיאליטו אחרי שסיימה כסגנית אלופת אירופה בקיץ האחרון, הטורניר יחל מ-20 במאי. מלבד המארחת אינדונזיה, גם נבחרת עיראק, כאמור, העפילה לטורניר, וישראל עשויה לשחק מול שתי מדינות מוסלמיות.
הסיפור המעניין הוא בכל הקשור לארגנטינה, שכלל לא העפילה לאליפות מדרום אמריקה (אלא דווקא ברזיל, קולומביה אקוודור ואורוגוואי), ותוכל בסופו של דבר כן להיות שם, ועוד כמארחת.