עד לפני שלושה שבועות גם בקרב אוהדי מכבי חיפה לא היה ספק מי החלוץ הבכיר של המועדון. דין דוד בדיוק כבש שער נוסף מול בית"ר ירושלים, מכבי חיפה המשיכה בריצה המטורפת שלה ופרנצדי פיירו היה האופצייה השנייה - מהספסל.
ואז, כמו שהתרגלנו העונה, אלילת המזל שוב טרפה את הקלפים מחדש. דוד נפצע בברכו, דגו נאלץ שוב להסתדר עם מה שיש, החזיר את החלוץ מהאיטי להרכב ומאז - פיירו הפך לשחקן הכי מסוכן על כר הדשא. קוראים לזה מזל של אלופים, אולי?
5 צפייה בגלריה
פיירו
פיירו
אלילת המזל שוב טרפה את הקלפים מחדש. פיירו
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
פיירו
פיירו
מי היה יודע מה היה קורה באצטדיון הי"א אם דגו לא היה מוציא את פיירו כבר בדקה ה-60?
(צילום: עוז מועלם)
הרביעייה אתמול מול אשדוד ב-0:5 הקליל של מכבי חיפה הייתה הדובדבן בחודש פשוט נהדר של פיירו. הוא כבש את שני השערים המכריעים מול גנט, שסידרו לירוקים כרטיס לשמינית גמר הקונפרנס-ליג והפך לשחקן שכל נגיעה שלו בכדור מסתיימת ברשת. מי היה יודע מה היה קורה באצטדיון הי"א אם דגו לא היה מוציא את פיירו כבר בדקה ה-60?
"אצלנו בארץ, אם הוא היה ישראלי, כולם היו מהללים אותו", החמיא אתמול דגו לסקורר. "ברגע שזה שחקן זר אנחנו יותר מזלזלים. זה בן אדם טהור ברגע שתכירו אותו. אשמח שימשיך ככה יחד עם כולם".

מעורר מחלוקת

21 שערים יש לו העונה בכל המסגרות, כולל 14 בליגה. כבר עכשיו יש לו שבעה יותר מכל העונה שעברה (14)‬ ואנחנו רק בפברואר. אז מה הסיבה, כמו שדגו אומר, שקשה להרבה אנשים להכיר בעובדה שפיירו הוא חלוץ אדיר?
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו מול שחקן הפועל חיפה חאתם אלחמיד
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו מול שחקן הפועל חיפה חאתם אלחמיד
כבש 14 שערי ליגה, אבל גם מחמיץ בסיטונות. פיירו
(צילום: גילי נחושתן)
אולי כי מדובר בשחקן חידתי ומעורר מחלוקת. מככב באירופה, אבל מחמיץ בסיטונות, כבש 14 שערי ליגה, אבל לעיתים נוטה להיעלם (כמו למשל בדרבי בתחילת השבוע שעבר). האוהדים מוקירים את השערים החשובים שכבש בקמפיינים האירופים, אבל אי אפשר שלא לשמוע את חוסר שביעות הרצון שלהם אחרי החמצות מביכות או איבודי כדור.
"אנשים נוטים לזלזל, אבל כבר עכשיו אפשר להגיד בפה מלא שהוא סוחב העונה את חיפה על גבו", אמרו אצל האלופה. "פיירו חלוץ מצוין עם איכויות רבות, הוא מאוד פיזי וחזק, קשה מאוד לקחת לו כדור, יש לו כוח פריצה אדיר אך יחד עם זאת יש לו גם נקודות חולשה. הוא משתפר ומשפר את הבעיות שלו".
אלון מזרחי, אחד שמבין בכיבוש שערים וגם כיכב בתחום במכבי חיפה: "פיירו נותן באירופה את הגולים שלו כי שם המשחק יותר פיזי והולכים על הגבהות מהאגפים. הבעיה שלו היא שבליגה חיפה משחקת יותר גבוה ויותר על טכניקה, שם הוא לוקה. החיסרון של דין דוד מאוד משמעותי עבור מכבי חיפה וגם עבורו" .
5 צפייה בגלריה
אלון מזרחי
אלון מזרחי
"פיירו נותן באירופה את הגולים שלו כי שם המשחק יותר פיזי". מזרחי
(צילום: עוז מועלם)

"מדבר קודם כל אל הלב שלו"

האמת, פיירו עבר חודשים לא פשוטים. לפני הפציעה של דוד הוא בעיקר עלה מהספסל ונראה כבוי, מסוגר, יש שיגידו אחד שמבין שאולי בדרך לקבוצה אחרת. היידוק ספליט הקרואטית וקולצ'יספור הטורקית הביעו עניין בשחקן, אך דגו היה זה שלא ויתר עליו. "הייתה לו תקופה לא פשוטה, הקבוצה הצליחה והוא ראה את זה מבחוץ", הסביר המאמן. "היה לו מאוד קשה ויש תחרות מדהימה בינו לדין, אנחנו שמחים בשבילם. אני תמיד מדבר קודם כל אל הלב שלו, הוא תמיד רוצה את טובת הקבוצה. הוא שחקן התקפה ברמה מאוד גבוהה, קבוצתי ואני אוהב את האיש הזה, הוא מאוד צנוע. הקבוצה אוהבת אותו ואנחנו שמחים מאוד בשבילו".
בשבוע הבא יזכה פיירו לפגוש הגנה חזקה באמת - את זו של פיורנטינה, במשחק הראשון מבין שניים מול פיורנטינה האימתנית בשמינית גמר הקונפרנס-ליג. מסתבר שהתצוגה מול אשדוד הכניסה גם את נציגת הסרייה א' ללחץ. באיטליה מתחילים להבין שפיירו הוא האיש שפיורנטינה תצטרך לעצור. "הסכנה מספר 1 של חיפה באה מכיוונו של פיירו", נכתב בתקשורת האיטלקית. "ליאור רפאלוב מנהל את המשחק, ענאן חלאילי הוא עוד שם שצריך לשים לב אליו, אבל פיירו הוא המוציא לפועל. מדובר בשחקן פיזי מאוד, עם רגל ימין קטלנית ומשחק ראש מצוין".
5 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
שיחות צפופות. דגו
(צילום: עוז מועלם)
מי שעוקבים באדיקות אחרי ביצועיו בארץ ובאירופה הם העיתונאים בהאיטי. בכל זאת, חלוץ הנבחרת וכנראה אחד הכוכבים הגדולים שלה. "זו עוד תצוגה יוצאת מהכלל שמבססת את מעמדו של פיירו ככישרון על ומוכיחה את היכולת שלו לעשות את ההבדל על המגרש. הוא אחד הכוכבים העולים של הכדורגל הישראלי", נכתב בתקשורת המקומית, שם טענו כי "המפציץ מהאיטי גדול על ליגת העל".