חגיגות גדולות במכבי חיפה, שניצחה אתמול (חמישי) 1:2 את פנאתינייקוס בחוץ במחזור האחרון של שלב הבתים בליגה האירופית - ועלתה לשלב הפלייאוף של הקונפרנס-ליג. מעבר ליוקרה ולכסף שייכנס לקופת המועדון הודות להישג, מדובר בניצחון שעשוי להעניק הרבה מאוד ביטחון לאלופה, שספגה לא מעט ביקורות לאחרונה על היכולת והתוצאות.
"בואו נעשה היסטוריה ונהיה הראשונים בתולדות המועדון שמנצחים במשחק חוץ בשלב בתים אירופי", אמר מסאי דגו לשחקניו לפני המשחק, ואכן הירוקים עשו זאת בסטייל, ועוד עם סגל חסר. דולב חזיזה, שון גולדברג ומאור קנדיל נעדרו מהמשחק, ועלי מוחמד ודניאל סונדגרן נפצעו במהלך ההתמודדות והוחלפו.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
ניצחון חוץ ראשון בשלב בתים אירופיץ שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום
(צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
הקמפיין האירופי התארך. שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום
(צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
"זה היה בית ברמה של ליגת האלופות, עם קבוצה מספרד וקבוצה מצרפת, ונאלצנו להסתדר בלי סמי עופר ובלי הקהל בגלל המלחמה, כך שמדובר בהישג עצום", אמר גורם במועדון. השוער שריף כיוף, שהתחיל את העונה על הספסל, היה מצוין אתמול עם חמש הצלות וזכה למחמאות רבות. פייר קורנו בישל את שני השערים והזכיר את היכולת מהעונה שעברה. לצערה של חיפה, הוא ספג כרטיס צהוב ויחמיץ את המשחק הבא של באירופה. גם סוף פודגארנו, עילאי פיינגולד, עילאי חג'ג' ענאן חלאילי, מחמוד ג'אבר וליאור רפאלוב זכו לשבחים, אך לפני הכל היה זה ניצחון של המאמן. "מסאי הוכיח בשני המשחקים האחרונים באירופה שהוא טקטיקן ומבין כדורגל ברמה גבוהה", אמר גורם בקבוצה.
דין דוד רשם אמש ציון דרך כשציין שער בכל שלב בתים אירופי. לפני שתי עונות הוא כבש בבתי הקונפרנס-ליג (לרשת פיינורד) ובעונה שעברה בליגת האלופות (לרשת יובנטוס). אתמול הוא סימן וי גם על הליגה האירופית. שלושת השערים, אגב, במשחקי חוץ.
3 צפייה בגלריה
דוד חוגג
דוד חוגג
שציין שער בכל שלב בתים אירופי. דוד חוגג
(צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
לצד החגיגות, למכבי חיפה יש לא סימני שאלה לפני הדרבי מול הפועל חיפה ביום ראשון, כאשר מוחמד וסונדגרן נמצאים בספק גדול למשחק. הפועל חיפה תגיע לדרבי אחרי פתיחת עונה חלומית מבחינתה, מהמקום השני עם 17 נקודות, ובמכבי חיפה יודעים שניצחון הוא האפשרות היחידה.

מה הצעד הבא?

הגרלת שלב הפלייאוף של הקונפרנס-ליג תיערך ביום שני בשעה 15:00. המשחק הראשון ייערך ב-15 בפברואר והגומלין שבוע לאחר מכן (אפשר לקוות שעד אז יתאפשר לקבוצות ישראליות לארח בארץ). מכבי חיפה תקבל את אחת הקבוצות שסיימה במקום השני בשלב הבתים של המפעל השלישי בחשיבותו. היריבות האפשרויות הן: לגיה ורשה, איינטרכט פרנקפורט, פרנצווארוש בה משחק מוחמד אבו פאני, לודוגורץ הבולגרית, סלובן ברטיסלבה, גנט, דינמו זאגרב ובודו גלימט. שמונה העולות משלב הנוקאאוט יצטרפו לשמונה הקבוצות שסיימו את שלב הבתים במקום הראשון בקונפרנס-ליג לשלב שמינית הגמר, אליו כבר העפילה מכבי ת"א.