מכבי ת"א עשתה הערב (חמישי) הישג נהדר כשעלתה לשלב שמינית גמר הקונפרנס-ליג אחרי שניצחה את גנט הבלגית 1:3 וסיימה במקום הראשון בבית שלה. היא תהיה הקבוצה הישראלית הראשונה שעולה לשלב זה במפעל הצעיר, שיצא לדרך ב-2021.
הגרלת שמינית הגמר תיערך ב-23 בפברואר בשווייץ, אחרי ששלב הנוקאאוט הראשון בו תשתתף מכבי חיפה יושלם. בהגרלת שמינית הגמר יוגרלו הקבוצות שסיימו במקום הראשון בבית שלהן מול המנצחות של שלב הנוקאאוט הראשון. הגרלת שלב הנוקאאוט הראשון של הקונפרנס-ליג תיערך ביום שני הקרוב בשעה 15:00, אחרי הגרלת שמינית הגמר של ליגת האלופות והגרלת שלב הנוקאאוט של הליגה האירופית. מכבי חיפה ומכבי ת"א יכולות להיפגש רק אם שתיהן יעלו לרבע הגמר.
1 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי חוגג
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי חוגג
ערן זהבי. מכבי ת"א בשמינית הגמר
(צילום: עוז מועלם)
יריבות אפשריות שמכבי ת"א עשויה לפגוש הן פרנצווארוש של מוחמד אבו פאני, פרנקפורט הגרמנית, לגיה ורשה הפולנית, מולדה מנורבגיה, איאקס ההולנדית, בטיס מספרד ואולימפיאקוס היוונית. מכבי ת"א תימנע מקבוצות חזקות שסיימו גם הן בראש הבית בקונפרנס-ליג כמו אסטון וילה, פיורנטינה ופנרבחצ'ה.
כזכור, מכבי ת"א העפילה בעונת 2021/22 לשלב הנוקאאוט, היא הפסידה לפ.ס.וו איינדהובן בה שיחק אז ערן זהבי. המשחק הראשון של שלב שמינית הגמר ישוחק ב-7 במרץ, הגומלין שבוע לאחר מכן. גמר המפעל ייערך ב-29 במאי באתונה.
מכבי ת"א הרוויחה כ-6 מיליון אירו מהשתתפותה במפעל, והניצחון הערב שווה לה יותר ממיליון אירו (על הניצחון עצמו – 500 אלף אירו ועוד 650 אלף אירו על הסיום במקום הראשון בבית). כך שבנוסף להשתתפות יוקרתית בשמינית הגמר, היא גם הכניסה לקופת המועדון לא מעט כסף.