האס בזכייה של מכבי חיפה בשתי האליפויות האחרונות, בורג מרכזי בהעפלה של הירוקים לשלב הבתים של ליגת האלופות, נתן הצגה מול יובנטוס (הניצחון היחיד של מכבי חיפה העונה בבמה הגדולה באירופה), ואז הגיע המונדיאל - ועומר אצילי כבה.
למי שמחפש את הסיבות לירידה החדה ביכולת של אצילי, אחת המרכזיות שבהן טמונה בעיקר באיש על הקווים, ברק בכר. היחסים בין השניים הפכו לפושרים, החתמתו של דיא סבע הגבירה את התסכול ומעמדו במכבי חיפה של הכוכב הגדול אצילי נסדק.
4 צפייה בגלריה
אצילי מאוכזב
אצילי מאוכזב
משהו כבה. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
אצילי, שהיה אחראי על 30 שערים בעונה שעברה, חש כבר בקיץ האחרון את ניצני חוסר האמון מצידו של בכר, שסיפסל אותו בשלב המוקדמות ולא ממש ראה אותו בתחילת שלב הבתים של הצ'מפיונס. אבל אצילי צלח את התקופה ועומד היום על 12 שערים ו-8 בישולים. עם זאת, זה לא עזר ובתקופה האחרונה נראה שאצילי הפך לקורבן של היכולת החלשה של מכבי חיפה (רק שלשום הודחה מגביע המדינה ברבע הגמר אחרי הפסד 2:1 בהארכה למכבי נתניה).
אצל מכבי ת"א, למשל, ידעו להכיל את המיני-המשבר המקצועי של ערן זהבי בתחילת העונה, ואילו אצילי מוצא את עצמו בסוג של מאבק הישרדות וחווה ירידה דרסטית בדקות המשחק שלו ומבלה לא מעט על הספסל.
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
מספסל את אצילי לא מעט. בכר
(צילום: גילי נחושתן)
בסביבתו הקרובה של הקשר ההתקפי טוענים כי מדובר בהתנהלות מוכרת של בכר מול כוכבים גדולים, ושלא תמיד הוא יודע להכיל את העובדה שאור הזרקורים מופנה לשחקן אחד בולט.

לחץ על סעיף יציאה

אצילי אמנם חתם לאחרונה על חוזה חדש בחיפה והפך אפילו למשתכר הגבוה ביותר במועדון (520 אלף יורו לעונה), אבל מתברר שהוא שקל אם בכלל לחתום עליו. אחת הסיבות, למשל, הייתה ההחלטה של האלופה לצרף את סבע, כך מעידים האנשים הקרובים ביותר לאצילי. אצילי לא ראה ביכולת של סבע – שאין ספק שההחלטה לצרפו היא חיזוק משמעותי – איום מקצועי שהוא לא יוכל להתמודד איתו, אבל עדיין הוא חש שמדובר בעוד הצהרה של חוסר אמון בו, דבר שיכרסם בדקות המשחק שלו. אמנם הרכש שהגיע מהליגה הטורקית הוא ורסטילי ויכול לשחק במספר עמדות, אבל המשבצת המועדפת עליו היא בדיוק זו של אצילי.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי על הספסל
עומר אצילי על הספסל
בשלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים של הירוקים אצילי לא פתח בהרכב
(צילום: עוז מועלם )
עם כל הכבוד לשכר הגבוה, מה שעיכב את החתימה של הקשר על החוזה החדש היה הרצון להשאיר לעצמו אפשרות לצאת לחו"ל. סביב הנקודה הזו היו מאחורי הקלעים לא מעט קרבות במטרה לייצר תג יציאה סביר (פחות ממיליון דולר), שהוא היה רוצה לממש כבר בעוד שלושה חודשים.
אצילי חש בעבר צורך לבצע רענון, אבל ניסיונות לאתר עבורו תחנה באמירויות לא צלחו. המספרים הגבוהים שלו בשלוש השנים האחרונות בליגה הישראלית הם אינדיקציה מצוינת עבור שווקים כמו במזרח הרחוק, ונראה כי בקיץ יעבדו סוכניו שעות נוספות כדי שהשחקן ייצא החוצה.

כתם הגביע, כוננות דרבי

למרות הכוכבים הרבים שיש במכבי חיפה, אצילי הוא עדיין הפנים של האלופה, ולכן בהדחה מהגביע שלשום, ואף שהוא עלה רק כמחליף, הכתם דבק בו, בטח לאור העובדה שהוא הציג דקות מאכזבות.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עדיין הפנים של האלופה
(צילום: עוז מועלם)
חוסר האמון שמשודר כלפיו מהקווים והקרדיט המוגבל שהוא מקבל ניכרים במספרים ובפעמים שהוא נשלח אל הספסל. בשלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים של הירוקים אצילי לא פתח בהרכב, ומתחילת 2023 השלים הקשר 90 דקות רק בשלושה משחקים, נתון שמעיד על מעמדו.
שמונה משחקים חלפו מאז השער האחרון שכבש אצילי, מול הפועל ירושלים. החמצת הפנדל שלו במחזור האחרון מול בית"ר ירושלים מעידה עד כמה הביטחון שלו נפגע. והסיפור הזה עובד לשני הצדדים – היכולת החלשה של אצילי משפיעה על כל הקבוצה, התוצאות מאכזבות ודבר מזין את משנהו.
אחרי ההדחה המתסכלת שלשום והביקורות שספג אצילי על יכולתו הדלה, במועדון מיהרו להרגיע והעבירו מסרים לתקשורת: "אנחנו מחבקים את אצילי, הוא הביא לנו שתי אליפויות וצ'מפיונס, יש לו הרבה מאוד קרדיט, אי-אפשר לשכוח את כל מה שהוא עשה עבור מכבי חיפה. לכל שחקן יש רגעים פחות טובים, גם לעומר אצילי, השחקן הכי טוב בישראל. אי-אפשר להפיל עליו הכל, כל הקבוצה לא בכושר שיא. עומר הוא השחקן הכי טוב שלנו והכוכב הכי גדול, ואין על זה עוררין".
הטקסט הזה נשמע חזק ומפרגן, אבל עד כמה יש לו ביסוס על הדשא, זו כבר שאלה אחרת שהצוות המקצועי בראשות בכר צריך לענות עליה.
בינתיים נראה שאת התשובות מהצד שלו ינסה לספק אצילי בדרבי החיפאי ביום שני ובהמשך גם במשחקי הפלייאוף. זאת כמובן בהנחה שהוא באמת יקבל קרדיט ולא יחכה להזדמנות שלו על הספסל.