חדשות מצוינות למכבי חיפה: למרות עונש הפחתת שתי נקודות על תנאי שעומד נגד הקבוצה, בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל החליטו היום (ראשון) שלא להפחית נקודות ממאזנה בעקבות אבוקות שהבעירו והשליכו אוהדיה לכר הדשא במשחק אלוף האלופים נגד בית"ר ירושלים. במקום זאת, הוטל על האלופה קנס כספי בסך 60 אלף שקל. זאת משום שתובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, הגיש כתב אישום שלא כולל סעיף "נסיבות המחמירות".
"אנו גם זוקפים לזכות הנאשמת את העובדה כי היערכותה הובילה לתפיסת מקצת מהאוהדים שהשתתפו בביצוע העבירות", נכתב בין היתר בפסק הדין. כזכור, מכבי חיפה הועמדה לדין בנסיבות מחמירות בעקבות זריקת האבוקות של אוהדיה לכר הדשא במהלך הניצחון 1:3 על בית"ר ירושלים במשחק אלוף האלופים בסמי עופר.
2 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
האבוקות של אוהדי מכבי חיפה באלוף האלופים
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
האלופה תפתח את העונה כמו כולן עם 0 נקודות
(צילום: עוז מועלם)
עוד לפני פסק בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל נגד מכבי חיפה עונש הפחתת 2 נקודות על תנאי, בגין התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות במשחק נגד מכבי ת"א, בתחילת חודש מאי. במהלך אותו משחק הבעירו האוהדים הירוקים אבוקות ובתוך כך נשמעו קריאות גזעניות נגד פראפה גיואגון. העונש שניתן לאלופה תקף לשנה.
משחק הפתיחה של מכבי חיפה בליגת העל מול הפועל פ"ת נדחה בגלל העובדה שהקבוצה משחקת בפלייאוף האלופות. בכל מקרה, היא תפתח את העונה עם 0 נקודות. בית"ר לעומת זאת תפתח עם מינוס ארבע נקודות, זכר לאירועי גמר גביע המדינה.