יום אחרי ההפסד במשחק העונה, העניש בית הדין של ההתאחדות לכדורגל את מכבי ת"א בהפחתת נקודה בפועל, בעקבות אירועי הדרבי הת-אביבי לפני כשלושה שבועות, במהלכו הושלך זיקוק מיציע אוהדי הקבוצה, שנחת במגרש. החלטה זו התקבלה בעקבות דרישת תובע ההתאחדות, עו"ד גלעד ברמן, וכפי שפורסם לראשונה ב-ynet, להרשיע את הצהובים בסעיף "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות".
בעקבות החלטה זו איבדה מכבי ת"א את המקום הראשון בטבלה ומכבי חיפה עלתה לפסגה על חשבונה. לשתי הקבוצות יש כעת 45 נקודות במאזנן, אך לאלופה יש יחס שערים עדיף. בנוסף להפחתת הנקודה, הקבוצה של רובי קין נקנסה גם ב-42 אלף שקל. מכבי ת"א הודיעה כי בכוונתה לערער על ההחלטה: "דעת הרוב שגויה ומנוגדת לתקנון".
1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
אוהדי מכבי ת"א והאבוקות בדרבי האחרון
(צילום: עוז מועלם)
אחד מבין שלושת הדיינים, עו"ד גיורא לנדאו הסביר את ההחלטה: "היינו כפסע מאסון, וכל הפעולות שנעשו לא מנעו אותו". דיין נוסף, עו"ד נועם ליובין, תהה מדוע מכבי ת"א לא הגישה תלונה למשטרה.
בסופו של דבר, הדיין הראשי, עו"ד ישראל שמעוני, בחר כאמור להרשיע את מכבי ת"א בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. בהחלטתו כתב: "ריבוי השימוש באמצעים פירוטכניים, אשר חלקם הושלך אל כר הדשא, דבר שהוביל להפסקת המשחק ובעיקר בשל ירי חזיז/זיקוק בכינון ישיר לכיוון רחבת ה-16 יוצר 'נסיבות מחמירות'. אני מוצא כי יש להרשיע את מכבי ת"א".
בשל השינויים בתקנון המשמעת של ההתאחדות, שאחד המובילים שלו היה עו"ד מורן מאירי המשמש כיועץ המשפטי של המועדון, מדובר בסעיף בגינו נענשים בהורדת נקודה. בעקבות ההחלטה, ירדה הקבוצה למקום השני ואת מקומה תפסה מכבי חיפה בזכות יחס שערים טוב יותר.
במכבי ת"א עוד קיוו להפחית את חומרת האישום, וטענו במהלך הדיון המשמעתי כי הזיקוק אומנם הושלך למגרש אבל לא פגע בבלם הקבוצה דריק לוקאסן, וכי המשחק לא הופסק בעקבותיו אלא בגין העשן שיצא מהאבוקות שהדליקו שני מחנות האוהדים באצטדיון. כאמור, קו ההגנה הזה לא עזר לקבוצה לחמוק מהעונש.
עוד לפני החליט תובע ההתאחדות כי מכבי ת"א תעמוד לדין משמעתי נוסף - בשל פגיעה על-ידי אוהדים וקריאות גזעניות. על-פי דוח השיפוט, "בסיום הטקס לאחר הענקת הגביע עם ירידת שחקני מכבי חיפה לעבר חדרי ההלבשה נזרק מטבע מיציע מערבי שאוכלס באוהדי מכבי ת"א לעבר שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי ופגע בפניו". כמו כן, נכתב שאוהדי מכבי ת"א שרו "תנו לצה"ל לנצח, לז**ן את הערבים".