התבוסה 5:0 של נבחרת ישראל אמש (שלישי) בקופנהגן לנבחרת דנמרק, תגרום ככל הנראה לכך שווילי רוטנשטיינר לא ימשיך לקמפיין הבא כמאמן הנבחרת. ההחלטה העקרונית כבר התקבלה, והיא רק התחזקה בעקבות ההפסד.
הגורמים המחליטים בהתאחדות לכדורגל לא נכנסו לאופוריה אחרי ה-2:5 על אוסטריה. גם הם ידעו שהנבחרת עוד צריכה לשחק בקופנהגן, מול אחת הנבחרות בכושר הטוב ביותר בעולם, ולצאת למשחקי חוץ בגלזגו מול סקוטלנד בחודש הבא ובנובמבר בוינה מול אוסטריה.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. לא ימשיך
(צילום: עוז מועלם)
יו"ר ההתאחדות אורן חסון לא דיבר כלל עם רוטנשטיינר לגבי המשך דרכו. האוסטרי בכל מקרה מחזיק בחוזה שעלותו לשנה עומדת על 2.5 מיליון שקל עד ליוני הבא. נראה שגם סיום במקום השני לא יבטיח לו אוטומטית קמפיין נוסף, כשלא רק הקריטריונים המקצועיים יקבעו, אלא גם דרכי העבודה. בהתאחדות לא מרוצים מהגישה של רוטנשטיינר ויש מתיחות בינו לבין גורמים בהתאחדות.
עיקר הביקורת כלפי רוטנשיינר היא על רמת מוכנות למשחק והניהול שלו, זאת לעומת העבודה הטובה שעשה נגד אוסטריה. בהתאחדות הוחלט כי ימונה מאמן זר לקמפיין מוקדמות יורו 2024, בו הם רואים הזדמנות ממשית לעליה.
4 צפייה בגלריה
הנבחרת מאוכזבת, הדנים חוגגים
הנבחרת מאוכזבת, הדנים חוגגים
הנבחרת מאוכזבת, הדנים חוגגים
(צילום: רויטרס)
"זו אחת הנבחרות הטובות בעולם, הם לא ברמה שלנו", אמרו שחקנים בנבחרת, "מצד שני קיבלנו כמעט אותם שערים בכל פעם, זאת הייתה התבטלות מהרגע הראשון". רוטנשטיינר ספג ביקורת על אי שיתופו של ליאל עבדה, ושיתופו של עומר אצילי ל-20 דקות בלבד אחרי כל הרעש שהיה סביב זימונו.
"לפני ההתכנסות דיברו על ההתנצלות של אצילי כל הזמן, וכל זה בשביל 20 דקות", אמרו בנבחרת. "אצילי שחקן ליגה טוב מאוד, אבל לא משדרג את הנבחרת. צריך היה לחשוב מראש על העניין הזה ולא לעשות פסטיבל שלם שבסופו של דבר לא הועיל בכלום". מצד שני, גורמים בנבחרת אמרו: "עם איכות ההגנה שלנו שמורכבת ברובה מליגת העל זה בכלל נס שהגענו למקום הזה. ניר ביטון פצוע, אין מספיק איכות בהגנה, וגם אין בלמים או מגינים להמציא, זה הסגל".
החדשות הרעות הנוספות היו הניצחון של סקוטלנד על אוסטריה, וכעת הסקוטים מובילים על ישראל בנקודה. "אם אנחנו חושבים על המקום השני, צריכים לנצח בחודש הבא בסקוטלנד, הגיע הזמן שנעשה את זה", אמרו בנבחרת.
4 צפייה בגלריה
הדנים חוגגים
הדנים חוגגים
"מעל לרמתנו". נבחרת דנמרק
(צילום: AP)
כשסקוטלנד ניצחה את ישראל בחצי גמר פלייאוף היורו בפנדלים, זה היה בהאמפדן פארק ללא קהל, הפעם האיצטדיון בגלזגו כבר יהיה מלא, כשנגד מולדובה בשבת הגיעו 35 אלף סקוטים.
בדיוק כמו לישראל, לסקוטלנד נותרו משחקים נגד איי פארו ומולודובה, כשבמשחק האחרון שלה היא תארח את דנמרק. לכן אם ישראל מפנטזת על המקום השני, היא חייבת לנצח בגלזגו, מאחר שבנובמבר היא תשחק מול אוסטריה בחוץ. ניצחון סקוטי יסגור כנראה כבר באוקטובר את תמונת הבית. הנבחרת תחסר בגלזגו את חאתם אלחמיד שקיבל כרטיס צהוב בדקות הסיום בקונפנהגן.

סולומון: "הגול הראשון פירק אותנו"

"זה היה שיעור כואב", אמר רוטנשטיינר, שמיהר להמריא עם הנבחרת מיד אחרי המשחק לארץ. "דווקא לאחר פתיחה טובה שלנו ו-28 דקות איכותיות, ספגנו שער שהיה יכול להימנע. דנמרק נבחרת מהצמרת העולמית וברמות האלה נענשים על כל טעות. ועדיין, שש נקודות מתוך תשע מציבות אותנו בעמדה טובה להמשיך במאבק. יש לנו חודש לנתח את המשחקים ולהיערך למפגשים עם סקוטלנד ומולדובה. תוצאת הסיום הייתה לא פשוטה".
הקפטן ביברס נאתכו הוסיף: "גם אם סופגים שער צריך להימנע מקריסה. מצפה לנו קרב גדול בסקוטלנד, אותה אנחנו מכירים מצוין, ובזות שש הנקודות שהשגנו, הרבה בהמשך הקמפיין הזה תלוי בנו. נצטרך לנתח למה פתיחה טובה שלנו הסתיימה בסופו של דבר בתבוסה כואבת. ברור שמדובר בנבחרת דנית מרשימה, שלא במקרה נעצרה רק בחצי גמר היורו והערב ראינו את האיכות הזאת בכל דקה. עשינו שני נצחונות חשובים השבוע, רצינו והאמנו שאפשר לסיים גם את המשחק מול דנמרק עם תוצאה הרבה יותר טובה. נענשנו על כל טעות ומהר".
4 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
(צילום: EPA)
זהבי סיכם שבוע נבחרת מצוין מבחינתו עם חמישה כיבושים: "הניצחון של סקוטלנד באוסטריה מסבך את הבית, אולי תהיה לנו סגירת מעגל, חייבים להביא נקודות מגלזגו", אמר החלוץ שיחזור למגרש בו החמיץ פנדל בחצי גמר פלייאוף מוקדמות היורו. "ציפיתי לעשות מעבר גם מול דנמרק, אבל הם עלו עלינו בכל פרמטר. היה לנו שבוע נבחרת טוב, במשחק בקונפהגן לא עמדנו על הרגליים, הייתי מעדיף לשחק נגד הנבחרת המדהימה הזו במשחק הראשון".
גם מנור סולומון ניסה לשמור על מסרים אופטימיים: "הגול הראשון פירק אותנו, ראינו את הבדלי הרמות, דנמרק לא סתם אחת הנבחרות הטובות בעולם. היה לנו שבוע מצוין עם שני נצחונות מצוינים, יש לנו עוד ארבעה משחקים קשים בהם אנחנו יכולים להשיג הרבה נקודות. הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח את סקוטלנד".