משרד הבריאות פנה להתאחדות לכדורגל וביקש כי לא ייכנסו יותר מ-15 אלף אוהדים הערב (שבת, 21:45) למשחק הנבחרת מול אוסטריה בסמי עופר. לא מדובר באיסור או הגבלת מכירת כרטיסים, אלא בקשה שמסתדרת בכל מקרה עם מספר האוהדים שהיה צפוי מראש להגיע לאצטדיון בחיפה.
בהתאחדות לכדורגל אישרו את הידיעה, כשנטען כי בכל מקרה הצפי הוא לתכולה של מחצית מהאצטדיון בלבד, ולכן לא הייתה כל בעיה להיענות לבקשה המיוחדת של משרד הבריאות.
3 צפייה בגלריה
סמי עופר. בכל מקרה לא יהיה מלא
סמי עופר. בכל מקרה לא יהיה מלא
סמי עופר. בכל מקרה לא יהיה מלא
(צילום: עוז מועלם)
"אם יהיו קריאות בוז נגד מונס דאבור, זה יפגע בכדורגל הישראלי ברמה הבינלאומית", סבור מנכ"ל ההתאחדות, יוסי שרעבי. "בסופו של דבר זה יפגע בנבחרת, בכדורגל ובמדינה, צריכים שכולם יהיו מאוחדים".
שחקנים בנבחרת שוחחו ביממה האחרונה עם דאבור והזהירו אותו ממה שהוא צפוי לחוות במהלך המשחק עם שריקות הבוז בשל הפוסט שלו במהלך המהומות בירושלים, וניסו לעודד אותו. "אתה צריך לדעת להתעלם וזה קשה. תחשוב על ההצלחה בנבחרת, תתנתק", אמרו לו שחקנים בכירים.
3 צפייה בגלריה
דאבור ורוטנשטיינר מדברים
דאבור ורוטנשטיינר מדברים
דאבור בשיחה עם בלבול
(צילום: גיל נחושתן)
המאמן וילי רוטנשטיינר קיים הבוקר אימון על מנת לתרגל את ההרכב לקראת המשחק על המקום השני הערב בסמי עופר. באוסטריה לא התרגשו מהניסיון של רוטנשטיינר לבצע לוחמה פסיכולוגית מול מאמן הנבחרת האוסטרית, פרנקו פודה, שאמר: "אני מסוגל לעשות דברים שרוטנשטיינר לא יידע".
רוטנשטיינר מדבר על הפתעות, אבל עדיין מדובר במאמן מקובע שימשיך עם מערך שלושת הבלמים שלו. עופרי ארד נשאר בסגל ושום דבר לא השתנה בעניינו, כשכפי שתוכנן מראש, לא נקלח סיכון לגבי חאתם אל-חמיד במשחק נגד איי פארו והוא אמור להיות אחד משלושת הבלמים הערב, עדיין לא ברור אם זה יהיה על חשבון אוראל דגני או ניר ביטון.
3 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר מסתחבק עם ארנאוטוביץ'
רוטנשטיינר מסתחבק עם ארנאוטוביץ'
רוטנשטיינר. לא יהיו הפתעות במערך
(צילום: גיל נחושתן)
בנבחרת הגדירו את הפציעה של דור פרץ כבעייתית מאוד מבחינתם, בטח לקראת ההתמודדות עם הפיזיות של אוסטריה ודנמרק, כשהמועמדים להחליפו הם ביטון, שעשוי לעבור ולשחק בעמדה קדמית יותר, או דן גלזר, כשנראה הסיכוי של מוחמד אבו-פאני נמוך יותר. "אוסטריה עדיפה עלינו, שחקנים בטופ העולמי עם איזון בין ותיקים לצעירים", אמר רוטנשטיינר לתקשורת האוסטרית. "לסיים במקום השלישי ייחשב כהצלחה, מקום שני עבורנו זו סנסציה. אנחנו הנבחרת הרביעית בטיבה בבית, אחרי דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד. עשיתי התקדמות עם הנבחרת, כשהגעתי היא דורגה במקום ה-99 ועכשיו כבר 81, יותר צעירים שיוצאים לשחק בחו"ל".
בנבחרת הישראלית מודעים לכך שהיכולת של אוסטריה נגד מולדובה (ניצחון 0:2) לא משקפת את מה שצפוי הערב בחיפה. "זו לא תהיה אוסטריה ששיחקה נגד מולדובה, הם למשל החליטו לשמור את דויד אלבה מריאל מדריד וזה אומר הכל על מה הם חושבים בנוגע למשחק נגדנו. הם שמרו את הכל לקראת המשחק הכי חשוב שלהם במוקדמות המונדיאל, בדיוק כמו שהוא עבורנו", אמרו בנבחרת.