אחת הבעיות הגדולות בבניית קבוצה טובה בליגת העל היא למצוא מגנים איכותיים. עם כל הכבוד לכדורגל הישראלי, הוא לא התברך בכאלה, וגם כשמדי פעם ישנם יוצאי דופן כמו אלי דסה ודורון ליידנר, הם לא נשארים בביצה המקומית ליותר מדי זמן.
גם למצוא מגנים זרים איכותיים זאת לא משימה פשוטה עבור קבוצה ישראלית. יתרה מכך, מקרי העבר מוכיחים שאפילו ההפך הוא הנכון. עם זאת, ולמרות שטווח הדגימה הוא עוד יחסית קטן, העונה מכבי חיפה יכולה לסמן וי ענק על המשבצת זאת. הקבוצה של ברק בכר פגעה בול בבחירת שני המגנים שצירפה הקיץ.
ברק בכר וגל אלברמן הציבו את החיזוק בשתי עמדות המגנים כמטרה לעונה הנוכחית. מחלקת הסקאוטינג של המועדון עבדה שעות נוספות וחיפשה שחקנים מתאימים לפרופיל שבכר ואלברמן בנו - כאלה עם ניסיון, שיכולים לתרום גם למשחק ההתקפה, ושעלותם תהיה סבירה. התוצאות כבר ידועות לכל אוהד כדורגל בארץ: המגן הימני השבדי דניאל סונדגרן בן ה-31, והמגן השמאלי הצרפתי פייר קורנו בן ה-25.
3 צפייה בגלריה
קורנו וסנדגורן
קורנו וסנדגורן
קורנו וסונדגרן
(צילום: עוז מועלם וגיל נחושתן)

הוויקינג של סמי עופר

כילד חלם סונדגרן לשחק בסולה, שנחשבת לאחת הקבוצות הגדולות בשבדיה. אחרי שעלה לבוגרים בקבוצה שאהד, הושאל למספר קבוצות עד שחזר אליה ב-2016 והגשים את החלום שלו כשחקן הרכב. הוא יצא לראשונה משבדיה רק בגיל 28 כשעבר לאריס סלוניקי, בה שיחק שלוש שנים ונחשב לאחד המגנים הטובים בליגה היוונית. בעונה שעברה רשם 33 הופעות בכל המסגרות, במהלכן כבש פעם אחת והוסיף שלושה בישולים.
השבדי בולט ביכולתו ההגנתית והפיזית - "ויקינג" - וגם בישראל כבר הוכיח לא פעם שהוא מסוגל לשחק גם כבלם במערך של שלושה בלמים. עם זאת, ולמרות תדמית ה"מגן קלאסי" שנוצרה לו (תדמית מתבקשת לאור נקודות החוזקה של מי שמשלים אותו בקו שמאל), יש לו גם יכולות התקפיות נהדרות. סונדגרן כבש את השער המצמק מול הכוכב האדום בלגרד בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, שהחזיר את חיפה למשחק שבו עלתה בסופו לליגת האלופות בפעם השלישית בתולדותיה. שיתוף הפעולה שלו עם חזיזה על קו ימין במשחק מול מכבי ת"א הביך פעם אחר פעם את ההגנה הצהובה, כאשר סיפק מספר הרמות מסוכנות.
3 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
מסוגל לשחק גם כבלם. סונדגרן
(צילום: אלכס קולומויסקי)

לא רק טכניקה

בצד השני של המגרש מתרוצץ לו על הקו פייר קורנו. הצרפתי ממש לא מסוג השחקנים שהיו בעברם "ילד פלא". בגיל נוער הוא תיפקד כבלם והיה מעריץ גדול של סרחיו ראמוס, אבל זה לא היה זה. הוא התמודד עם פציעות רבות, ונדד בין קבוצות מילואים עד שעבר לשחק בליגה החמישית בצרפת, ובגיל 20 כבר היה קרוב לפרישה מהענף. אלא שדווקא אז מאיורקה הספרדית החליטה להחתים אותו לשלוש עונות.
במעבריו הרבים בין קבוצות בליגות הנמוכות של ספרד פיתח קורנו טכניקה מרשימה והבין את חשיבות המשחק הקבוצתי. הוא אמנם לא מושלם הגנתית ולא אגרסיבי מספיק, אבל מאוד אקטיבי התקפית וניחן בטכניקה גבוהה ובנגיעה רכה בכדור. קורנו מחזיק ביכולת הגבהה מהטובות בליגה, בוודאי מבין אלה החולקים איתו את העמדה. במשחק השני מול אולימפיאקוס (0:4) הוא סיפק בישול נפלא לפרנצדי פיירו, וניתן לקבוע בביטחון ששיתוף הפעולה ביניהם יניב שערים דומים גם בעתיד.
3 צפייה בגלריה
פייר קורנו שחקן מכבי חיפה מול אייל גולסה שחקן מכבי חיפה
פייר קורנו שחקן מכבי חיפה מול אייל גולסה שחקן מכבי חיפה
האוהדים הירוקים מאוהבים בו. קורנו
(צילום: גיל נחושתן)
האוהדים הירוקים כבר מאוהבים בקורנו וסונדגרן, וגם אדורם קייסי, מגן העבר המוערך, הראה התלהבות: "מהתרשמות ראשונית אין ספק שמדובר בצמד שחקנים נהדר שאני מאוד מקווה שניהנה מהם לאורך כל העונה כמו שנהנינו עד עכשיו". צירופם של הצמד מסתמן כברכה עבור מכבי חיפה, אבל גם עבור שניהם. הם כבר שידרגו את מעמדם משחקנים בינוניים (בכל זאת, הליגה היוונית והליגות הנמוכות בספרד לא נמנות עם הבמות המפוארות של היבשת) לכאלה שעושים את ההבדל מול יריבות שהן חברות קבועות במפעלים האירופיים כמו אולימפיאקוס והכוכב האדום בלגרד. מחר (22:00) מול יובנטוס המקרטעת, זוהי הזדמנות פז עבורם לעשות קפיצת מדרגה נוספת.