רגע לפני כניסת צום יום כיפור, מכבי חיפה קיימה היום (שלישי) את האימון המסכם לקראת המשחק מול יובנטוס מחר (רביעי, 22:00) במחזור השלישי של שלב הבתים בליגת האלופות באצטדיון אליאנץ. שתי הקבוצות מגיעות למשחק כשהן ללא נקודות, בעוד שבנפיקה ופריז סן-ז'רמן עם שש נקודות כל אחת. בחיפה מבינים שמדובר בקרב ישיר על המקום השלישי, שמוביל לליגה האירופית בסיום שלב הבתים.
בכר עצמו החליט כי שחקנים שצמים לא יפתחו בהרכב מחר וישולבו רק במהלך המשחק. נראה כי עומר אצילי, דולב חזיזה, דוד ונטע לביא לא יפתחו, כאשר שון גולדברג עדיין לא הודיע אם בכוונתו לצום. במקרה שהבלם אכן יצום, עבדולאי סק ודילן בטובינסיקה יפתחו במרכז ההגנה, כאשר בכר עשוי לעלות במערך של שלושה בלמים. עלי מוחמד יפתח בהרכב לצד מוחמד אבו-פאני. ניקיטה רוקאביצה עשוי לפתוח לצידו של פרנצדי פיירו, כאשר גם מאוויס צ'יבוטה בתמונת ההרכב.
במסיבת עיתונאים לקראת המשחק התייחס בכר למשחק ולסיכוי מול יובנטוס: "הגישה שלי היא לנסות להוציא נקודות נגד כל קבוצה. גם נגד בנפיקה וגם בבית נגד פריז סן-ז'רמן יכולנו להוציא תוצאה יותר טובה. כך ננסה גם מחר. ברור שאנחנו מתמודדים נגד קבוצה עם מסורת שעל הנייר היא פייבוריטית, אבל הוכחנו שאנחנו יכולים לעשות הכל באירופה ונקווה מחר להפתעה קטנה".
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר באימון המסכם לקראת יובנטוס
מאמן מכבי חיפה ברק בכר באימון המסכם לקראת יובנטוס
ברק בכר באימון המסכם לקראת יובנטוס
(צילום: שמעון אלבז)
על הצום של חלק מהשחקנים והצוות: "אין תירוצים, נעשה הכל. יש לנו מספיק שחקנים שיכולים לעלות בהרכב מחר. אנחנו נכנסים לעומק של משחקים וצריכים רוטציות. אנחנו מאמינים בסגל הזה". על שילוב השחקנים שצמים במהלך יום הכיפורים במשחק מחר: "אני מכבד כל מי שצם. יכול להיות שמי שצם ישולב במהלך המשחק, תלוי איך הוא ירגיש. נבוא להוציא נקודות".
בכר התייחס גם למצבה של היריבה, שנראית רע מאוד העונה: "יובנטוס ניצחה בצורה משכנעת אחרי חמישה משחקים. זה מועדון גדול. לכל קבוצה יש יתרונות וחסרונות, מבחינתם זה משחק מאוד חשוב. אנחנו מאמינים בעצמנו שאנחנו יכולים לחזור עם תוצאה טובה ולתת פייט. יובנטוס קבוצה מגוונת שמשנה תוך כדי משחק, אנחנו מתכוננים להכל, יש גם לנו גיוון. זה אתגר מקצועי ויש לנו מה להראות מחר".
גם מוחמד אבו-פאני דיבר במסיבת העיתונאים: "משחקים בליגת האלופות הם הבמה הכי גדולה שיש, חלמנו עליהם כשהיינו ילדים. זה משחק מול הקבוצה הכי גדולה באיטליה. נבוא להוכיח את עצמנו, יש לנו הרבה מה להוכיח לקהל ולמועדון שלנו. מצפה לנו משחק קשה מאוד".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה מוחמד אבו פאני
שחקן מכבי חיפה מוחמד אבו פאני
"היה לי קיץ לא פשוט בכלל". אבו פאני
(צילום: שמעון אלבז, טורינו)
על הקיץ שעבר עליו: "היה לי קיץ לא פשוט בכלל. ציפיתי לצאת לאירופה, בסוף נשארתי במכבי חיפה. הייתי באי ודאות בקיץ וזה השפיע עליי כשחקן. כולי במכבי חיפה - בשבילי, בשביל הקהל, בשביל המועדון. אני מרוכז ובא לידי ביטוי ושמח על כך".
על הצום הצפוי וההשוואה לרמאדן אמר אבו פאני: "זה מאוד קשה, עוצמתי. אתה מרגיש קושי פיזי ואתה לא יכול לשתות, זה אחד הדברים הקשים. זה משפיע על הגוף. אני התאמנתי בצום, המשחקים היו בערב, זה השפיע אבל פחות מהצום שלכם".

מבצע כיפור

בזמן שהמאמן ברק בכר והצוות שלו מתכוננים מקצועית לחבורת הכוכבים של "הגברת הזקנה" שמחכה להם, המועדון כולו מתעסק בלוגיסטיקה ובהשלכות של הצום על הקבוצה. עבור מכבי חיפה זה מבצע לכל דבר ועניין, בעל היבטים רבים.
אחרי האימון, הקבוצה חזרה למלון בטורינו כדי להתכונן לכניסת החג. בית חב"ד בטורינו כבר דאג להקים בית כנסת ארעי בבית המלון שבו תשהה הקבוצה, שבו יוכל להתפלל מי שיחפוץ בכך. המועדון אף דאג להביא חזן מישראל שינהל את התפילות. מי שיצום יזכה כמובן במנוחה מוחלטת. במקביל, השחקנים הזרים וכן השחקנים היהודים שיבחרו לא לצום, ימשיכו להתנהל לפי סדר היום הרגיל שלהם.
4 צפייה בגלריה
אימון מכבי חיפה לקראת יובנטוס
אימון מכבי חיפה לקראת יובנטוס
אימון מכבי חיפה לקראת יובנטוס
(צילום: שמעון אלבז)
הבעיות המורכבות יותר עבור מכבי חיפה הן עם צאת החג ושבירת הצום ב-19:46 שעון טורינו (20:46 שעון ישראל) – שעה ורבע בלבד לפני שריקת הפתיחה. לפי הנחיות אופ"א, כל קבוצה צריכה להתייצב באצטדיון לפחות שעה וחצי לפני תחילתו. חיפה לא יכולה לעמוד בלוח הזמנים הזה, ולכן ביקשה לאפשר לה להגיע למגרש באיחור של כ-20 דקות. אופ"א טרם השיבה לבקשה.
עבור השחקנים הצמים, הארוחה לשבירת הצום תיערך ממש בחדר ההלבשה, כשעה לפני המשחק. התזונאית של הקבוצה הכינה עבורם תפריט מיוחד, עם דגש על הרבה נוזלים. את האוכל יבשל השף בוריס פאוקמן (לשעבר השף הראשי של מלון בראשית וכיום השף של מכבי חיפה), שמגיע מישראל יחד עם סו שף.
לצום יש כמובן גם השפעה לגבי ההרכב שאיתו יעלה בכר, מאחר שישנם שחקני הרכב כמו דולב חזיזה ועומר אצילי שצפויים לצום. בכל מקרה, בכר מסוגל להעמיד הרכב ראוי על טהרת שחקנים שאינם צמים כלל: ג'וש כהן, פייר קורנו, דניאל סונדגרן, עבדולאי סק, דילן בטובינסיקה, עלי מוחמד, מוחמד אבו-פאני, צ'ארון שרי, מאוויס צ'יבוטה, פרנצדי פיירו וניקיטה רוקאביצה. עם זאת, המאמן יבחן את מצב שחקנים כשירות השחקנים הצמים, ולפי מצבם יחליט ברגע האחרון על ההרכב.
4 צפייה בגלריה
אימון מכבי חיפה לקראת יובנטוס
אימון מכבי חיפה לקראת יובנטוס
הארוחה לשבירת הצום תיערך ממש בחדר ההלבשה. שחקני מכבי חיפה באימון
(צילום: שמעון אלבז)
ויש גם את המשחק עצמו, ואולי הזדמנות מסוימת לקחת נקודות ראשונות בליגת האלופות. אחרי ההפסד בליסבון לבנפיקה וההופעה המכובדת מול לאו מסי ופריז סן-ז'רמן, הירוקים מאמינים שדווקא מול יובנטוס אפשר להפתיע, למרות פערי הרמות המשמעותיים – הרבה בגלל המשבר שעובר על הקבוצה האיטלקית, על אף ניצחון הליגה שלה שלשום 0:3 מול בולוניה.
כמו בליסבון, מכבי חיפה תהנה מתמיכה משמעותית ביציעים. כל הכרטיסים שהוקצו לאוהדים הירוקים כבר נגמרו, ו-2,300 מהם הבטיחו את מקומם. לפי הערכות, מאות ישראלים נוספים שחיים באיטליה יגיעו גם הם למשחק. עם זאת, ביובנטוס מערימים קשיים על כניסה ליציעים של האוהדים המקומיים, ורק מי שיציגו תעודת זהות איטלקית יוכל לרכוש כרטיס ליציעים של אוהדי יובנטוס.
זה הביקור השני של מכבי חיפה אצל יובנטוס בליגת האלופות. הפעם הקודמת הייתה בהופעה האחרונה של הירוקים בשלב הבתים ב-2009, בקמפיין הידוע לשמצה שהסתיים ללא נקודות וללא שערי זכות. חיפה הפסידה בטורינו 1:0 משער של ג'ורג'יו קייליני (שעזב את "הגברת הזקנה" רק בקיץ האחרון), ובגומלין באצטדיון ר"ג התוצאה הייתה זהה.
פורסם לראשונה: 13:47, 04.10.22