בכדורגל הישראלי ובאיגוד השופטים עוקבים בדאגה אחרי מצבו של שופט הכדורגל ניב שטייף (28), שנפצע אמש (שישי) מירי שבוצע מלבנון לעבר מוצב צה"ל. שטייף, בנו של שופט העבר שמואל שטייף פונה במסוק למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, שם נותח ואושפז בהכרה ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו התייצב וכעת מוגדר בינוני.
בין המבקרים של שטייף במהלך היום היה גם מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר. "הגענו לחזק את אביו שמוליק ולנסות לראות אם אפשר לבקר את ניב", סיפר. "הגענו הבוקר אני ושופט העבר לירן וקסברגר, ובדיוק ניב התעורר מהניתוח. נכנסנו אליו. הוא חזק מאוד, חיובי, ואנחנו מאמינים שהוא ייצא מזה בצורה הכי טובה שאפשר".
2 צפייה בגלריה
השופט ניב שטייף
השופט ניב שטייף
"הוא חזק מאוד, חיובי". השופט ניב שטייף
(צילום: יאיר שגיא)
"מדובר בבחור מקסים, מלח הארץ", המשיך טפר. "חבר נהדר לחברים שלנו, בן נהדר למשפחה שלו. זה תהליך, אבל אני בטוח שהוא יחזור לשפוט ויהיה חלק מהשופטים, בטח כשמסביבו יש משפחה חזקה ותומכת. לא סתם הוא בחוד החנית של צה"ל. מהרגע הראשון של המלחמה הוא התגייס לשירות כמו כל לוחם ברמות שלו, והוא נטל חלק בלחימה לא פשוטה".
יו"ר האיגוד גיורא ענבר, שפגש לאחרונה את ניב במהלך שירות המילואים, אמר היום: "משפחת איגוד השופטים כולה מחבקת את משפחת שטייף ומאחלת לניב החלמה מהירה ורפואה שלמה".
מאז ה-7 באוקטובר נפלו בקרבות שניים מחברי איגוד השופטים - בן רובינשטיין ואיתי רון, ונכון לעכשיו נמצאים בקו הראשון שופטים ועוזרי שופטים נוספים.
2 צפייה בגלריה
ניב שטייף ויו"ר איגוד השופטים גיורא ענבר
ניב שטייף ויו"ר איגוד השופטים גיורא ענבר
ניב שטייף במהלך שירות המילואים בצפון, יחד עם יו"ר איגוד השופטים תא"ל (במיל') גיורא ענבר
(צילום פרטי)
שטייף שופט מגיל 15 ונכלל בסגל שופטי ליגת העל בשנתיים האחרונות. בעונה הנוכחית הוא השתתף ב-11 משחקים, ארבעה מתוכם כשופט ראשי ושבעה כשופט רביעי, האחרון שבהם ב-30 בספטמבר, בניצחון 1:2 של בני ריינה על הפועל חיפה. במקביל לקריירת השיפוט, שטייף הוא בוגר הטכניון ועובד כאנליסט בחברת הייטק בתל אביב.
"כמו ששחקן יחמיץ פנדל בדקה ה-90 והקבוצה תפסיד, שופט שמפספס פנדל לא יישן בלילה שבוע ולא יצליח ללכת לעבודה, אלה החיים שלנו", הוא סיפר בסרטון שהופק על ידי איגוד השופטים. "קיבלתי פעם אגרוף באיזה מגרש. אוהדים פרצו לדשא, רדפו אחריי וברחתי מהר".